سخنگوی وزارت خارجه:

با ابزار حقوق بشر به دنبال اعمال فشار سیاسی هستند/ ایران برای بازگشت همه طرف‌ها به برجام آماده است

با ابزار حقوق بشر به دنبال اعمال فشار سیاسی هستند/ ایران برای بازگشت همه طرف‌ها به برجام آماده است
سخنگوی وزارت خارجه فرارسیدن ماه مبارک رمضان را به ملت‌های مسلمان تبریک گفت.

به گزارش نجواخبر، ناصر کنعانی در ابتدای نشست مطبوعاتی امروز (دوشنبه) خود تصریح کرد: فرا رسیدن ماه مبارک رمضان نقطه عطفی در حمایت بیشتر از مردم فلسطین خواهد بود.

مسلمانان روزه‌دار جهان، داغدار وضعیت مردم فلسطین و غزه هستند

وی همچنین با بیان این که قطعا روز قدس امسال نیز با توجه به جنایت‌های رژیم صهیونسیتی علیه مردم فلسطین در نقاط مختلف جهان باشکوه‌تر در راستای حمایت از مردم فلسطین برگزار می‌شود، گفت: مسلمانان روزه‌دار جهان، داغدار وضعیت مردم فلسطین و غزه هستند.

کنعانی گفت: امیدواریم در ماه مبارک رمضان شاهد وحدت و انسجام بیشتر منطقه‌ای و بین‌المللی در راستای حمایت از مردم فلسطین باشیم.

وی همچنین فرا رسیدن روز بزرگداشت شهدا را نیز گرامی داشت.

کنعانی در بخشی از صحبت‌های خود گفت: به رغم گذشت پنج ماه از حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، متأسفانه شاهد بی‌عملی کاملاً دردناک از سوی جامعه بین‌المللی خصوصا سازمان ملل و شورای امنیت برای متوقف کردن این جنایات هستیم.

دولت آمریکا در جنایات غزه در حرف و عمل در کنار رژیم صهیونسیتی قرار دارد

وی تاکید کرد: دولت آمریکا در این جنایات در حرف و عمل در کنار رژیم صهیونسیتی قرار دارد.

شاهد عدم نقش‌آفرینی موثر از سوی سازمان همکاری اسلامی در ارتباط با غزه هستیم

کنعانی در بخش دیگر از صحبت‌های خود تصریح کرد: انتظار این بود که سازمان همکاری اسلامی با استفاده از ظرفیت‌های اقتصادی و سیاسی خود، نقش بازدارنده در توقف این جنگ ایفا کند ولی متأسفانه به رغم برگزاری نشست‌های مختلف، شاهد عدم نقش‌آفرینی موثر از سوی این سازمان در این زمینه هستیم.

سخنگوی وزارت خارجه تاکید کرد: انتظار این است که با توجه به برگزاری دومین جلسه اضطراری وزیران امور خارجه سازمان همکاری اسلامی در جده، ما شاهد یک تحرک جدی از سوی کشورهای عضو این سازمان برای توقف این جنایات در آستانه ماه مبارک رمضان باشیم.

توجه به پیشنهادات ایران وضعیت کنونی غزه را تغییر خواهد داد

کنعانی در بخش دیگر صحبت‌های خود در این ارتباط گفت : ما در دومین نشست اضطراری وزیران امور خارجه سازمان همکاری اسلامی پیشنهادات خود را در قالب ۶ بند ارائه کردیم و اگر این ۶ بند مورد توجه قرار بگیرد، ما شاهد تغییر وضعیت در بحران و وضعیت کنونی در غزه خواهیم بود.

وی در بخشی از صحبت‌های خود در این نشست تصریح کرد: رژیم صهیونیستی در حال استفاده از ابزار گرسنگی برای تسلیم کردن مردم فلسطین است و درواقع از ابزار گرسنگی به عنوان ابزار جنگی علیه مردم فلسطین استفاده می‌کند.

گزارش کمیته به اصطلاح حقیقت‌یاب اقدام سیاسی انتقام‌جویانه از ملت ایران است

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به سؤالی در مورد گزارش حقوق بشری منتشر شده علیه ایران از سوی کمیته به اصطلاح حقیقت‌یاب گفت: این یک اقدام سیاسی انتقام‌جویانه از ملت ایران و عقده‌گشایی از اغتشاشات سال گذشته است.

وی با بیان اینکه کشورهای پشت این موضوع با استفاده از ابزار حقوق بشر به دنبال اعمال فشار سیاسی و باج‌گیری از کشورهای مستقل هستند و این یک زنگ خطر برای کشورهای مستقل است، تاکید کرد: ایران به زورگویان باج نداده و نمی‌دهد و همانطور که بارها گفته‌ایم اقدام سیاسی با استفاده از ابزار حقوق بشر یک اقدام غیر سازنده است.

کنعانی تاکید کرد: این گزارش، یک اقدام سیاسی و باج‌خواهانه از سوی کشورهایی است که سابقه سیاهی در زمینه حقوق بشر دارند.

آمریکا به عنوان ناقض برجام صلاحیت اظهار نظر در خصوص فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای ایران را ندارد

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به سؤالی در مورد ادعاهای نماینده آمریکا در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی علیه ایران تصریح کرد: ایران در چارچوب تفاهمات حاصله و مدالیته مربوطه در حال همکاری با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است و در این خصوص به منظور رفع برخی از ابهامات در حال همکاری با آژانس است و اظهارات بی اساس و غیر فنی تأثیری بر تصمیم و اراده ایران در این ارتباط ندارد.

وی تاکید کرد: آمریکا به عنوان ناقض برجام و بسیاری از مقررات حقوق بین‌الملل دارای صلاحیت و شایستگی برای اظهار نظر در خصوص فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای ایران نیست.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/245070

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب