هنرمندانی که امسال فوت شدند

هنرمندانی که امسال فوت شدند
متاسفانه تعداد زیادی از بازیگران و هنرمندان عرصه سینما، تلویزیون و موسیقی در سال جاری فوت شدند.

به گزارش خبرنگار نجوا خبر، متأسفانه تعداد زیادی از بازیگران و هنرمندان عرصه سینما، تلویزیون و موسیقی را در سال جاری از دست داده‌ایم؛ نگاهی به لیست فوتی‌ها نشان می‌دهد که تعداد قابل توجهی از این هنرمندان بر اثر ایست قلبی جان خود را از دست داده‌اند.

کیومرث پوراحمد نویسنده، کارگردان و بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون ایران صبح روز چهارشنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۲ در سن ۷۳ سالگی به علت ایست قلبی (مشکوک به خودکشی) در منزل خود در بندرانزلی درگذشت.

حسام محمودی بازیگر جوان سینما و تلویزیون ایران صبح امروز چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ در سن ۳۷ سالگی به علت ایست قلبی در منزل خود درگذشت.

اسماعیل سلطانیان بازیگر و کارگردان در بامداد ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ بر اثر ایست قلبی در سن۶۹ درگذشت.

فریماه فرجامی بازیگر زن سینما و تلویزیون ایران روز جمعه ۴ تیر ۱۴۰۲ در سن ۷۱ سالگی به علت سکته مغزی در بیمارستانی در تهران درگذشت.

خسروامیرصادقی بازیگر و تهیه‌کننده‌ی در ۲۳ تیر ۱۴۰۲ در سن ۶۵ بر اثر بیماری ریوی درگذشت.

ابراهیم تقوی شیرازی مشهور به ابراهیم گلستان، نویسنده و فیلم‌ساز بنام ایرانی، ۳۱ مردادماه در خانه‌اش در انگلستان و در کنار خانواده‌اش درگذشت.

آرش میراحمدی بازیگر طنز سینما و تلویزیون ایران روز سه شنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۲ در سن ۵۲ سالگی به علت بیماری حاد کبدی در بیمارستانی در تهران درگذشت.

فردوس کاویانی کارگردان و بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون ایران روز یکشنبه ۹ مهر ۱۴۰۲ در سن ۸۲ سالگی به علت کهولت سن در منزل خود در تهران درگذشت.

آتیلا پسیانی بازیگر مشهور و پرکار سینما، تئاتر و تلویزیون ایران و فرزند جمیله شیخی (بازیگر زن معروف ایرانی) روز جمعه ۱۴ مهر ۱۴۰۲ در سن ۶۶ سالگی پس از تحمل دوران سخت و طولانی بیماری، در فرانسه درگذشت.

داریوش مهرجویی روز شنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۲، خبر آمد که داریوش مهرجویی کارگردان مشهور سینمای ایران ۸۳ سالگی و همسرش وحیده محمدی‌فر ۵۴ سالگی، در ویلایشان در شهر کرج به قتل رسید.

اکبر قدمی بازیگر سینما و تلویزیون ایران که اخیرا برای ادامه درمان به خارج از کشور رفته بود، در در ۲۶ مهر ۱۴۰۲ در سن ۷۲ سالگی در آمریکا دار فانی را وداع گفت.

بهاره حسینی بازیگر سریال سریال دل، رحمان ۱۴۰۰،سیب ترش و… از جمله فیلم‌‌ها وسریالهایی بود که او در مقام منشی صحنه کار کرده بود و در اوایل دهه‌ی چهارم زندگی اش در ۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ در سن ۴۳ سالگی بر اثر بیماری سرطان از دنیا رفت.

دکتر راشدمحصل استاد برجستۀ زبان و ادبیات فارسی و ستون ادب و فرهنگ در خراسان ۱۹ مهرماه در اثر عوارض ناشی از کهولت سن در سن ۸۷ سالگی از دنیا رفت.

اکبر گلپا خواننده پیشکسوت و عضو مؤسسه هنرمندان پیشکسوت روز شنبه ۱۳ آبان ماه به دلیل بیماری در سن ۸۸ سالگی دار فانی را وداع گفت.
الهام شکیب بازیگر تئاتر و سینما ۱۵ آبان ماه در ۴۵ سالگی، بر اثر بیماری درگذشت.


بیتا فرهی به دلیل عارضه ریه و قلبی در بیمارستان دی بستری بود، و۴ آذر ماه از در سن ۶۵ سالگی دار فانی را وداع گفت..


رضا معینی گوینده و مجری قدیمی پس از دو سال بیماری دهم آذر ماه درگذشت.

رضا صفایی پور ۲۶ آذر ماه در سن ۷۴ سالگی پس از چندسال مبارزه با بیماری پارکینسون در منزل خود درگذشته است.

توران مهرزاد بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون در ۲۸ آذر ماه، بر اثر کهولت سن در بیمارستان پاستورنو تهران در سن ۹۳ سالگی درگذشت.

امیربانو کریمی استاد زبان و ادبیات فارسی و همسر مظاهر مصفا که مادر علی مصفا، بازیگر معروف سینمای ایران هم بود، در ۹۲ سالگی از دنیا رفت.

پردیس افکاری بازیگر سینما و تلویزیون که به تازگی بر اثر سرطان کبد در بیمارستان بستری شده بود ۳ اسفندماه بر اثر این بیماری درگذشت.

معین محمودزاده بازیگر فیلم‌های‌ زیرهمکف، بوفالو و سریال‌هایی چون «راز بقا»، «نیوکمپ»، «میدان سرخ» و‌.. ۸ اسفند ماه بر‌ اثر سکتهٔ قلبی در ۳۸ سالگی درگذشت.

مرتضی تبریزی طناز «جمعه ایرانی» و سریال های تلویزیون طنز بر اثر سکته مغزی درگذشت.

گزارش: پرستو بختیاری

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/245075

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب