در آیین امضای تفاهم نامه مشارکت در کاشت 20 هزار اصله نهال مطرح شد؛

ورق خودرو چهار محال بختیاری الگویی مناسب برای صنایع در حفاظت محیط زیست

ورق خودرو چهار محال بختیاری الگویی مناسب برای صنایع در حفاظت محیط زیست
در آیین امضای تفاهم نامه مشارکت در کاشت 20 هزار اصله نهال مطرح شد: شرکت ورق خودرو چهار محال بختیاری الگویی مناسب برای صنایع در حفاظت محیط زیست منطقه است.

به گزارش نجوا خبر، تفاهم چهار جانبه نامه همکاری در زمینه مشارکت در کاشت 20 هزار اصله نهال و ایجاد 40 هزار هکتار جنگل کاری در راستای پویش کاشت یک میلیارد درخت امروز به مناسبت هفته منابع طبیعی میان شرکت ورق خودرو، اداره کل حفاظت محیط زیست، اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری و مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان چهار محال بختیاری با حضور مدیران چهار ارگان در محل شرکت ورق خودرو منعقد شد.

مدیر عامل شرکت ورق خودرو در این آیین ضمن تاکید بر اهمیت محیط زیست و توسعه فضای سبز شرکت گفت: ایجاد فضای سبز متناسب با منطقه و اجرای برنامه های محوری در توسعه پایدار محیط زیست و نگه داری از فضای سبز از برنامه های مهم شرکت است از این رو این شرکت ورق خودرو اولین شرکت صنعتی است که به این پویش پیوست. حمید شجاعی افزود: شرکت ورق خودرو همواره ضمن نگه داری از فضای سبز شرکت و افزودن درخت در محوطه داخلی کارخانه در راستای مسئولیت اجتماعی اقدام به کاشت درخت در منطقه پیرامونی و افزودن فضای سبز منطقه نیز نموده است. وی ادامه داد: شرکت ورق خودرو در راستای شناسایی گونه های سازگار و احیای ایجاد فضای سبز استاندارد قرارداد پژوهشی با مرکز پژوهش های اداره کل حفاظت محیط زیست استان منعقد کرده است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان چهارمحال و بختیاری ضمن تجلیل از برنامه های شرکت ورق خودرو در راستای ایجاد فضای سبز مناسب در منطقه گفت: شرکت ورق خودرو در زمینه حفاظت از محیط زیست، رعایت مقررات و استانداردهای زیست محیطی و اقدامات مناسب در راستای توسعه گونه های متناسب با شرایط منطقه و همکاری با اداره کل حفاظت محیط زیست استان همیشه پیشتاز بوده است، قطعا این شرکت می‌تواند الگویی مناسب برای صنایع و کارخانه های صنعتی استان باشد. سعید یوسف پور تصریح کرد: گیاهانی که بتوانند از نظر اکولوژیکی برای محیط زیست سودمند باشند مناسب تکثیر هستند که ما در این پویش با همکاری شرکت ورق خودرو گیاهان متناسب که با آب و هوا و خاک منطقه سازگاری دارند را شناسایی و تکثیر خواهیم کرد، خوشبختانه با توجه به پیشینه و تعامل خوب و مناسب شرکت ورق خودرو با اداره کل حفاظت محیط زیست این پویش با سرعت پیش خواهد رفت.

در ادامه این آیین مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان چهارمحال و بختیاری نیز ضمن قدردانی از اقدامات مناسب شرکت ورق خودرو در راستای نگه داری از منابع طبیعی افزود: همجواری صنعت و منابع طبیعی همیشه در طول تاریخ مشکلاتی بوجود آورده است که خوشبختانه شرکت ورق خودرو با همراهی فعالان زیست محیطی و رعایت همه پروتکل‌ها و آیین نامه های زیست محیطی همیشه در کنار حافظان منابع طبیعی بوده و تا امروز از هیچ کمکی در این راستا دریغ نکرده است. اصغر احمدی بیان کرد: این پویش سبز با تکثیر گونه های گیاهی مناسب و ایجاد 40 هزار جنگل اثر بسزیایی در زیست بوم منطقه خواهد داشت و این امر میسر نخواهد شد مگر با حمایت صنایع که شرکت ورق خودرو در این زمینه پیشتاز است.

در ادامه رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان چهارمحال و بختیاری امضای این تفاهم‌نامه را اتفاقی مبارک دانست و گفت: توسعه و ایجاد فضای سبز امری مهم و اساسی است و تلاش برای پایداری فضای سبز نیز اهمیت بسزایی دارد. حسن جهانبازی اظهار کرد: وجود استراتژی ایجاد فضای سبز و تنوع در گونه های متناسب با منطقه در فضای سبز شرکت ورق خودرو کاملا مشهود است. گفتنی است این تفاهم‌نامه در راستای توسعه فضای سبز کم آب بر و پایدار و طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت و به منظور ایجاد ارتباط منظم و سازمان یافته و بهره‌گیری از توانمندی‌های علمی، آموزشی، تحقیقاتی، اجرایی و مشاوره‌ای همه نهادها منعقد گردید . در پایان آیین امضای این تفاهم‌نامه چند اصله نهال در محوطه بیرونی کارخانه توسط مدیران به یادگار کاشته شد.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/245099

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.