در هشتمین جشنواره ملی نوآوری برتر ایرانی؛

تندیس زرین طرح برتر به شرکت فولاد هرمزگان رسید

تندیس زرین طرح برتر به شرکت فولاد هرمزگان رسید
در فرایند ارزیابی هشتمین جشنواره ملی نوآوری برتر ایرانی، طرح «تیغه سکسیونر ترانس کوره» از شرکت فولاد هرمزگان با توجه به ارزیابی‌های صورت گرفته و کسب امتیاز لازم، به عنوان نوآوری برتر ایرانی در سال 1402 انتخاب شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت فولاد هرمزگان، مراسم پایانی هشتمین جشنواره ملی نوآوری برتر ایرانی با حضور سید محمد موسوی معاون صنایع ماشین‌آلات و تجهیزات وزارت صمت، محمد صادق خیاطیان رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری، روسای دانشگاه‌ها، شرکت‌های بزرگ حوزه معدن و صنایع معدنی و فولادی در سالن جابربن حیان دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد.

لازم به ذکر است که هدف از برگزاری هشتمین دوره جشنواره شناسایی، انتخاب، ممیزی و احراز برترین نوآوری‌های شرکت‌های ایرانی در چهار بخش نوآوری در محصول، نوآوری در خدمت، نوآوری در فرایند و نوآوری در کسب ‌و کار، زمینه معرفی و تقدیر از تلاشگران حوزه صنعت و کسب‌ و کار بود. همچنین شناخت نقاط قوت و قابل بهبود، نهادینه کردن و بلوغ فرایندهای نوآوری در شرکت‌های ایرانی از دیگر اهداف این جشنواره به حساب می‌آید. همچنین جایگاه و اثرگذاری ویژه نوآوری‌های منتخب، تمرکز بر نوآوری‌های مشتری‌محور و تمرکز بر محتوای بومی نوآوری‌ها جزو رویکردهای اساسی جشنواره به شمار می‌رود.

در این جشنواره طرح «تیغه سکسیونر ترانس کوره» از شرکت فولاد هرمزگان با توجه به ارزیابی‌های صورت گرفته و کسب امتیاز لازم به عنوان نوآوری برتر ایرانی در سال 1402 انتخاب شده است. در این رابطه باید گفت تیغه سکسیونر ترانس کوره جزو قطعات حساس و استراتژیک فولاد هرمزگان به شمار می‌رود و عدم عملکرد یا خراب شدن آن باعث توقف مستقیم کوره‌های پاتیلی می‌شود. پیش از این قطعه مذکور از کشور آلمان تأمین می‌شد و تأمین آن به دلیل تحریم‌ها عملا امکان‌پذیر نبود. همین امر فولاد هرمزگان را بر آن داشت که ساخت این قطعه را در داخل از کشور و به دست صنعتگران داخلی انجام دهد. در این راستا طی مراحل فنی و مهندسی معکوس و شناسایی سازندگان توانمند، ساخت آن در دی ماه سال 1399 شروع شد و تمامی بازرسی‌ها و آزمایش‌های حین ساخت را با سازنده به نتیجه رساند. در نهایت در خرداد ماه سال 1400 تست‌های نهایی جریان اتصال کوتاه و دمای قطعه در جریان نامی، طبق استاندارد توسط آزمایشگاه جهاد دانشگاهی این قطعه از نظر اطمینان عملکرد مورد تأیید قرار گرفت و تحویل بهره‌بردار جهت نصب در اتاق ترانس کوره شد که طی مدت مورد استفاده و بازرسی‌های به عمل آمده توسط واحد تعمیرات کلید زیر مجموعه واحد انرژی این قطعه همچنان از عملکرد قابل قبولی برخوردار است. به این ترتیب طرح در هشتمین جشنواره ملی نوآوری برتر ایرانی موفق به کسب تندیس زرین و گواهینامه نوآوری برتر شد.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/245101

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب