فوری: بازهم به طرح ساماندهی ایراد گرفتند!

فوری: بازهم به طرح ساماندهی ایراد گرفتند!
سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به طرح ساماندهی کارکنان دولت بود، گفت: اکنون شورای نگهبان هیچ نکته و ایرادی نسبت به این طرح ندارد اما با توجه به نامه‌ای که از سوی هیات عالی نظارت بر حسن اجرای سیاست‌های کلی نظام به شورا واصل شده ایرادات و موارد مدنظر این هیات همچنان پابرجاست و به همین خاطر این مصوبه مجددا به مجلس ارسال می‌شود.

به گزارش نجواخبر، هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان صبح امروز در آخرین نشست خبری سال ۱۴۰۲ خود با خبرنگاران ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان و عید نوروز و سال نو، در سخنانی گفت: درخدمت شما هستم تا گزارشی از ۹ طرح و لایحه که در این مدت در شورای نگهبان مورد بحث قرار گرفت را به شما عرض کنم و از این طریق گزارشی را به محضر ملت شریف ایران داشته باشم. انتخابات در ۱۱ اسفند برگزار شد و طبق قانون ما تا ۱۷ اسفند موظف به دریافت شکایات و بعد از آن بررسی مستندات بودیم.

وی ادامه داد: الان پرونده‌های ۵۲ حوزه انتخابیه از ۱۱ استان مورد بررسی قرار گرفته و صحت آنها که مورد تأیید بوده را به اطلاع می‌رسانیم، در استان اردبیل همه حوزه‌های انتخابیه مورد تأیید شورای نگهبان قرار گرفت. در استان خراسان جنوبی حوزه انتخابیه بیرجند و حوزه انتخابیه فردوس و طبس، حوزه قائنات و حوزه انتخابیه نهبندان انتخابات مورد تأیید قرار گرفت.

سخنگوی شورای نگهبان گفت: در استان زنجان حوزه انتخابیه زنجان و طارم، حوزه انتخابیه ابهر، حوزه انتخابیه خدابنده و حوزه انتخابیه ماه‌نشان صحت انتخابات در آن‌ها مورد تأیید شورای نگهبان قرار گرفت، در استان های قزوین و قم نیز صحت انتخابات در تمامی حوزه‌های انتخابیه مورد تأیید قرار گرفت. استان مرکزی حوزه‌های انتخابیه اراک، تفرش، خمین، ساوه، شازند و محلات همگی مورد تأیید قرار گرفتند.

وی خاطرنشان کرد: امروز ۱۱ استان را به حضور شما اعلام کردم و سایر استان‌ها در ادامه براساس برنامه‌ریزی که مورد تأیید قرار می‌گیرند، اعلام خواهند شد.

عضو حقوقدان شورای نگهبان در رابطه با لوایح و طرح‌های بررسی شده در این شورا عنوان کرد: طرح اصلاح قانون تأسیس و اداره مدارس غیرانتفاعی در بررسی اولیه با اشکالاتی از سوی شورای نگهبان مواجه شده بود که با اصلاحاتی که در این آن صورت گرفت رفع ایراد شد و اکنون از نظر شورا با ایرادی از نظر شرع و قانون اساسی مواجه نیست.

وی افزود: موضوع بعدی طرح ساماندهی کارکنان دولت بود که با اصلاحات و رفع ایرادات که بر روی این طرح انجام شد اکنون شورای نگهبان هیچ نکته و ایرادی نسبت به این طرح ندارد اما با توجه به نامه‌ای که از سوی هیئت عالی نظارت بر حسن اجرای سیاست‌های کلی نظام به شورا واصل شده ایرادات و موارد مدنظر این هیئت همچنان پابرجاست و به همین خاطر این مصوبه مجددا به مجلس ارسال می‌شود.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/245166

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.