میزان خسارت محدودیت انرژی به صنایع فولادی كشور ۳ میلیارد دلار اعلام شد

میزان خسارت محدودیت انرژی به صنایع فولادی كشور ۳ میلیارد دلار اعلام شد
معاون اجرایی انجمن تولیدکنندگان فولاد کشور گفت: محدودیت انرژی حدود سه میلیارد دلار به واحدهای تولید فولاد خسارت وارد کرد.

به گزارش نجوا خبر، وحید یعقوبی در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین با اشاره به چالش‌های تولیدکنندگان فولاد با کمبود انرژی اظهار کرد: این چالش مدت‌ها است که وجود دارد و در صورت کمبود انرژی شرکت‌های فولادی اولین شرکت‌هایی هستند که محدودیت انرژی برای آن‌ها اعمال می‌شود.

وی با بیان اینکه امسال قطعی انرژی در تابستان و زمستان بیش از سال گذشته بوده است، اضافه کرد: برنامه تولید فولاد در کشور ۴۰ میلیون تن بود که با توجه به محدودیت‌های اعمال شده حدود ۷ میلیون تن از برنامه عقب هستیم.

معاون اجرایی انجمن تولیدکنندگان فولاد کشور تصریح کرد: با برآوردهای صورت‌گرفته در سال جاری تاکنون محدودیت‌های انرژی حدود ۳ میلیارد دلار به صنایع فولادی خسارت زده است.

وی گفت: این در حالی است که هر سال شاهد افزایش قیمت انرژی برای شرکت‌های تولید کننده فولاد هستیم و امسال این افزایش ۲۰ درصد بوده است.

یعقوبی با بیان اینکه رقابت در بازارجهانی فولاد نیازمند همکاری همه بخش‌ها با تولید است، افزود: انتظار داریم وزارت نیرو و وزارت نفت در زمینه تأمین انرژی برای سال آینده برنامه جدی‌تری داشته باشند.

وی تصریح کرد: از سویی نیز خودتأمینی انرژی را در برخی از شرکت‌های فولادی داشته‌ایم که می‌تواند به کاهش محدودیت‌ها کمک کند.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/245194

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.