پرسپولیس واگذار شد/ اطلاعیه رسمی فرابورس ایران+ جزئیات واگذاری

پرسپولیس واگذار شد/ اطلاعیه رسمی فرابورس ایران+ جزئیات واگذاری
در اطلاعیه رسمی که دقایقی پیش فرابورس ایران روی خروجی وبسایت خود منتشر کرد، وزارت ورزش و جوانان به صورت رسمی مالکیت باشگاه پرسپولیس را به بانک ملی ایران واگذار خواهد کرد.

به گزارش نجواخبر،‌ در این اطلاعیه آمده که ۵۱ درصد از سهام باشگاه پرسپولیس که متعلق به وزارت ورزش و جوانان است، به صورت عمده و نقد از طریق بازار پایه فرابورس به فروش خواهد رسید.

نکته جالب اینکه تاریخ این عرضه روز ۱۱ فروردین ماه اعلام شده که آخرین مهلت باشگاه‌ها برای تعیین تکلیف مجوز حرفه‌ای حضور در مسابقات آسیایی لیگ نخبگان و قهرمانان برای فصل جدید است.

این در شرایطی است که قیمت سهام پرسپولیس باشگاه پرسپولیس در همان روز مشخص خواهد شد اما کمتر از ۲۱۱ میلیارد تومان برای ۵۱ درصد نیز نخواهد شد.

این در حالی است که کارگزاری بانک ملی ایران به عنوان خریدار پرسپولیس معرفی شده تا به این ترتیب سهام باشگاه سرخپوش پایتخت در اختیار این بانک مشهور قرار بگیرد.

البته مشخص نیست که ۴۹ درصد سهام باقی مانده به چه شکلی عرضه می‌شود چرا که باشگاه پرسپولیس عملا ۱۰ درصد سهام را در ابتدا به خریداران خرد مردمی انتقال داده بود.

با این وجود حالا بانک ملی به عنوان سهامدار اصلی پرسپولیس تصمیم گیر اصلی سرخپوشان نیز خواهد شد و اکثریت هیئت مدیره را در اختیار خواهد داشت.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/245236

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.