پسر «فردین» پدیده‌ی جوانِ کشتی ایران +عکس

پسر «فردین»  پدیده‌ی جوانِ کشتی ایران +عکس
پدیده ۱۷ ساله سنگین وزن کشتی ایران با کسب عنوان قهرمانی جام تختی در رده بزرگسالان، نشان داد می‌تواند رقیبی جدی و سرسخت برای امیرحسین زارع در راه رسیدن به مسابقات جهانی صربستان باشد.

به گزارش نجواخبر، رقابت‌های کشتی آزاد جام تختی به عنوان یکی از آخرین مراحل انتخابی تیم ملی کشتی آزاد برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۲۲، با ظهور پدیده‌ای به نام امیررضا معصومی در سنگین وزن همراه بود که توانست با شکست قاطع تمامی مدعیان، در ۱۷ سالگی به عنوان قهرمانی رده بزرگسالان جام تختی برسد.

فرزند فردین معصومی سنگین وزن سابق کشتی ایران و دارنده مدال‌های نقره و برنز جهان، تمامی فاکتورهای لازم برای رسیدن به قله‌های افتخار در بالاترین سطح کشتی جهان را داراست؛ اندام ورزیده، قامت بلند و قدرت و جسارت مثال زدنی در برابر حریفان با وجود سن کم، نشان می‌دهد این کشتی‌گیر می‌تواند برای امیرحسین زارع دارنده مدال برنز المپیک و طلای جهان، بر خلاف دیگر رقبا، حریفی سرسخت و قابل احترام باشد.

امیررضا معصومی سال گذشته و در جریان رقابت‌های قهرمانی نوجوانان جهان در بوداپست مجارستان، با نمایشی مقتدرانه که تحسین بسیاری از کارشناسان را به دنبال داشت، بر سکوی نخست جهان ایستاد. او در این رقابت‌ها ابتدا کامینسکی از لهستان را ۱۰ بر صفر برد، سپس بازاربائف ازبک را ۱۰ بر صفر از پیش رو برداشت، در نیمه نهایی ژیبالوف روس را ۵ بر یک برد و در فینال نیز با شکست ۱۰ بر صفر جیمز مولن آمریکایی به مدال طلای جهان رسید.

معصومی، ۱۱ ماه پس از کسب مدال طلای نوجوانان جهان و در حالی که به تازگی به رده جوانان آمده، در مسابقات جام تختی در رده بزرگسالان به میدان رفت و بار دیگر با نمایش خوب خود بر سکوی نخست ایستاد، تا خود را در قد و قامت مدعی جدی دوبنده تیم ملی در سنگین وزن نشان دهد.

امیررضا با پیگیری‌ و دلسوزی‌های پدر که خود نیز از قهرمانان شاخص کشتی ایران و جهان بوده است، قطعا می‌تواند به شرط برطرف کردن برخی نواقص فنی، کسب تجربه بیشتر و دوری از حواشی، سال‌ها برای کشتی ایران در سنگین وزن افتخارآفرینی کند.

پسر"فردین" پدیده کشتی ایران

او تنها یک سال پس از قهرمانی نوجوانان جهان ۲۰۲۱، حالا در اندیشه گذر از سد محکم امیرحسین زارع و حضور در مسابقات جهانی بزرگسالان ۲۰۲۲ در صربستان است، اتفاقی که می‌تواند دوئلی سنگین و تماشایی در انتخابی سنگین وزن را رقم بزند.

فردین در المپیک ۲۰۰۸ پکن با کسب عنوان پنجمی از رسیدن به مدال بازماند و حالا بزرگترین آرزوی او، ایستادن امیررضا بر سکوی نخست المپیک است؛ او برای تعبیر رویای پدر، راه بسیار سخت و پر پیچ و خمی را در پیش دارد و باید زحمت زیادی بکشد.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/246

نوشته‌های مشابه

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.