بهار امسال با چه نمایش‌هایی آغاز می‌شود؟

بهار امسال با چه نمایش‌هایی آغاز می‌شود؟
با سپری شدن شب‌های قدر، چند اثر نمایشی تازه در دو سه روز آینده اجرای خود را آغاز می‌کنند تا بهار تئاتر به طور رسمی شروع شود.

به گزارش نجوا خبر، سالن ملک از جمله تالارهای نمایشی است که فعالیت خود را با ۲ نمایش تازه از ۱۶ فروردین ماه آغاز می‌کند. این سالن به طور همزمان میزبان نمایش «توافق نامه» و کنسرت نمایش «و تو هم برنگشتی» می‌شود.

نمایش «توافق نامه» نوشته فیلیپ کلودل است که با کارگردانی کورش سلیمانی روی صحنه می‌رود. بازیگران این نمایش به ترتیب ورود به صحنه بهنام تشکر، کورش سلیمانی و رامین ناصرنصیر هستند و در خلاصه داستان آن آمده : دو دوست قدیمی پس از مدتها در آپارتمانی خالی همدیگر را می‌بینند. یکی بازیگری‌ست متوسط و دیگری نمایش‌نامه‌نویسی ناموفق. بازیگر می‌خواهد آپارتمانش را بفروشد و برای این کار از دوستش خواسته که در زمان امضاء توافق نامه آنجا حضور یابد تا خیال خریدار راحت باشد. در انتظار خریدار، گفت‌وگوی دو دوست به نزاع کشیده می‌شود. خریدار می‌آید تا شاهد تسویه حساب آن دو شود.

این اثر نمایشی هر شب ساعت ۱۹ و سی و به مدت ۱۰۰ دقیقه اجرا می‌شود.

این نمایش بعد از اجراهای موفق خود در تماشاخانه ایرانشهر که سال گذشته انجام شد، دومین دو اجراهای خود را در سالن ملک سپری می‌کند.

کنسرت نمایش «و تو هم برنگشتی» نوشته ساغر رجبی و کار مهیار علیزاده دیگر اثری است که اجرای خود را از ۱۶ فروردین در سالن ملک آغاز می‌کند.

این کنسرت نمایش با بازی شمس ‌لنگرودی، امیرحسین ‌فتحی، فرزین ‌محدث، یلدا ‌عباسی، ساغر ‌رجبی، مریم ‌مشهور، آرش الیگودرزی، وصال ‌علوی روی صحنه می‌رود.

این اثر هنری هر شب ساعت ۲۱ و سی و به مدت ۶۰ دقیقه اجرا دارد و در خلاصه داستان آن آمده : زمانی که همه چیز در حال نابودی است، گذشته به سمتت هجوم می‌آورد.

سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر هم در نخستین روزهای سال نو پذیرای نمایش «اسب قاتلین» نوشته رضا گشتاسب و کار محمد هادی هاشم زاده می‌شود.

این نمایش با بازی مریم شکری، امیر خواجه میرکی پور، فرزاد پریدار، امید ‌رهبر، ایمان ‌زارع، محمدحسین نعمتی، ندا ‌محمدیان، محمدابراهیم جنتی، نازنین ترنگ، زهرا اکبری و علیرضا اصلاحی هر شب ساعت ۱۹ و به مدت ۸۵ دقیقه روی صحنه می‌رود و در خلاصه داستان آن آمده : این نمایش در فضایی اکسپرسیونیستی و با رگه‌هایی از تئاتر وحشت، فضایی وهم‌آلود را در برابر تماشاگران می‌گستراند. در این نمایش ارباب و خانم به همراه نوکر خود به نام «کش» و همسرش «لورا» در عمارتی بزرگ زندگی می‌کنند. داستان از یک شب برفی آغاز می‌شود که در آن شب، نوکر روستای کناری با اسبی که از اربابش دزدیده است به سمت عمارت ارباب و خانم میآید تا خبر رسیدن شورشی‌ها را بدهد و…

سالن دکتر ناظرزاده کرمانی ایرانشهر هم از ۱۹ فروردین میزبان نمایش «روزمرگی» کار مشترک شیماه خاسب و امیر سپهر تقی لو می‌شود که هر شب ساعت ۱۹ و به مدت ۶۵ دقیقه روی صحنه می‌رود.

در این اثر نمایشی مهران نائل، جوانه دلشاد و فرزین محدث به ایفای نقش می‌پردازند و در خلاصه داستان آن آمده: زن و شوهری جوان، سگ‌شان گم شده و این آغاز تمام اختلافات ده ساله زندگی‌شان است…

تئاتر هامون هم سال نو را با میزبانی نمایش «رومئو ژولیت و چند کارکتر دیگر» آغاز می‌کند.

این نمایش نوشته مشترک امین نبی الهی، میثم ‌عبدی، امیرحسین ‌اشرفی است که با کارگردانی میثم عبدی از ۱۵ فروردین ماه اجرا می‌شود.

بازیگران این نمایش به ترتیب ورود به صحنه عبارتند از: رامتین ‌سلیمانی، مهرناز ‌بختیاری، امین نبی‌اللهی، میثم ‌عبدی، فائقه ‌شلالوند، حامد ‌قنبری، زینب ‌هادیان، امین ‌سعدی، پگاه ‌امیرآبادی، مینا ‌شجاعیان، نیلوفر ‌خراسانی، متین ‌هوشمندی، مهلا رمضان‌پور، احسان ابوالقاسم، بهناز ‌شهسوار، امیرمهدی ‌شبیری، مجتبی ‌سعدآبادی، مروارید ‌کفائی

این اثر نمایشی هر شب ساعت ۲۱ و به مدت ۱۰۰ دقیقه روی صحنه می‌رود و در خلاصه داستان آن آمده:نوشتن این نمایش‌نامه با یک سؤال شروع شد: رویا واقعیت دارد یا واقعیت رویاست؟ در جهانی که پر از واقعیتِ فرسوده و کسالت‌بار است. به رویا پناه می‌بریم در تئاتر. چرا که تئاتر جزیره‌ی کوچک خوشبختی است.

تماشاخانه سنگلج هم همچنان پذیرای نمایش «مجلس بلبشو جور کردن» به نویسندگی و کارگردانی فرشید قلی پور است که اجرای آن از ۱۵ فروردین ماه بعد از شب‌های قدر از سر گرفته می‌شود.

در این اثر نمایشی بازیگرانی چون مهشاد ‌حجتی، ناهید دولت‌زاده، عاطفه رحمانپور، الهام ‌رضایی، مائده ‌عبدلی به ایفای نقش می‌پردازند و در خلاصه داستان آن آمده :ما کجا فرنگ کجا؟ ما کجا طرب کجا؟ که حالا بخوایم سر اجنبی جماعت رو گرم کنیم.

نمایش «مجلس بلبشو جور کردن» هر شب ساعت ۱۹ و سی و به مدت یک ساعت روی صحنه می‌رود.

تالار مولوی که اسفند سال گذشته میزبان نمایش «نقش هیتلر در آلبوم خانوادگی» بود، بهار خود را با ادامه اجراهای همین نمایش سپری می‌کند.

این نمایش که متن آن نوشته مشترک دلارام موسوی و سروین کیانی است، با کارگردانی دلارام موسوی روی صحنه می‌رود و بازیگران آن به ترتیب ورود به صحنه عبارتند از :سیما ‌غلامی، محمدعلی ‌براتی، فاطمه ‌رادمرد، علی ‌حدادی، فرزانه ‌سیری، علیرضا ‌ولی ‌پور، محمد جهانشاهی

این اثر نمایشی هر شب ساعت ۲۰ و سی و به مدت ۷۰ دقیقه در سالن اصلی مرکز تئاتر مولوی اجرا می‌شود و در خلاصه داستان آن آمده: داستان زندگی دو خانواده که در اثر جنگ جهانی دوم به هم گره می‌خورد.

تالار کوچک مولوی هم میزبان نمایش «مجلس توبه نویسی اسماعیل بزاز» است که نوشته حسین کیانی است و با کارگردانی کارن کیانی از ۱۵ فروردین روی صحنه می‌رود.

در خلاصه داستان این نمایش آمده : مجلس توبه‌نامه نویسی اسماعیل بزاز مقلد معروف و محبوب و محجوب عصر ناصری در تماشاخانه‌ی مدرسه‌ی مبارکه‌ی دارلفنون در شبی تلخ، طولانی و طاقت فرسا ...

این اثر نمایشی با بازی بهروز پناهنده هر شب ساعت ۱۹ و به مدت ۶۰ دقیقه اجرا دارد.

نمایش «فین جین» نوشته ابوالفضل حاجی علی خانی به کارگردانی محمود موسوی دیگر نمایش موفقی است که اجرای آن از سال گذشته در عمارت نوفل لوشاتو آغاز شده و همچنان در این عمارت روی صحنه می‌رود.

در خلاصه داستان این نمایش آمده: حکایت حمام فین به روایت جن جین.

این اثر نمایشی با بازی (به ترتیب ورود به صحنه) سیدجواد ‌یحیوی، حسین شفیعی، مسعود ‌بهارلو، محمدهادی ‌عطایی، الهه ‌پورجمشید، محسن ‌زرآبادی ‌پور، حسین ‌میرزاییان، حامد ‌لطفی، علیرضا ‌ذوالفقاری هر شب رأس ساعت ۲۱ و پانزده دقیقه و به مدت ۹۰ دقیقه اجرا می‌شود.

نمایش «فین جین»

نمایش «مافیای روباه‌ها» کاری از امید بنکدار، دیگر نمایشی است که اسفند سال گذشته اجرای خود را در عمارت نوفل لوشاتو آغاز کرد و بهار ۱۴۰۳ نیز به‌مدت محدودی در همین عمارت روی صحنه خواهد رفت.
«مافیای روباه‌ها» که براساس داستان «عامه‌پسند» از راجر آوری و کوئنتین تارانتینو توسط امید بنکدار نوشته و کارگردانی شده است،تجربه‌ای در مرز میان سینما و تئاتر است که به مدت محدودی از ۱۹ تا ۲۴ فروردین‌ماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۳۰ اجرا می‌شود.
بازیگران این نمایش (به ترتیب ورود) : سهیل تقوی، وحید خاکساری، امیرحسین آسایی، امیر طالقانی، امیر شعبان‌پور، سیاوش سهامی، سبحان قادری، حمیدرضا عباسی، پوریا شیخ‌الاسلامی و محمدرضا احمدی هستند.

نمایش «هیدن» با نویسندگی مشترک ریحانه رضی و کوروش شاهونه و کار کوروش شاهونه و تهیه‌کنندگی سجاد افشاریان برای دور چهارم و اجراهای محدود، از ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ در تماشاخانه هیلاج به صحنه بازمی‌گردد.

«هیدن» که از تولیدات کمپانی تئاتر جوانان ایران است، با بازی حمید رحیمی، ریحانه رضی، عطا عمرانی، آیت بی‌غم، فرناز حسین‌مردی، از ۱۵ فروردین‌ در ۲ ساعت ۱۸ و ۲۰ روی صحنه می‌رود.

این نمایش از آثار موفق نمایشی است که تاکنون در مجموعه تئاترشهر و تئاتر هامون با استقبال تماشاگران مواجه شده و در جشنواره تئاتر فجر و جشن حافظ نیز جوایز مختلفی را به دست آورده است.

نمایش «هیدن»

«رقص فراموشی» به نویسندگی و کارگردانی نیاز اسماعیل پور دیگر نمایشی است که از ۱۶ فروردین ماه در عمارت ارغوان روی صحنه می‌رود.

این اثر نمایشی هر شب ساعت ۱۹ و به مدت ۵۵ دقیقه اجرا می‌شود و در خلاصه داستان آن آمده:زن و مردی پس از سال‌ها آشنایی در کافه‌ای که پاتوق همیشگی آنهاست، درباره‌ی رابطه‌شان با یکدیگر دچار تردید می‌شوند و ...

بازیگران این نمایش (به ترتیب ورود به صحنه) یاسمن ‌عطاالهی، سهراب جمالی، امید امیرزاده هستند.

پردیس تئاتر شهرزاد هم از ۱۵ فروردین میزبان چند نمایش تازه می‌شود.

«عطر آدم» نوشته و کار مهدی فرشیدی سپهر از جمله این نمایش هاست که اجرای خود را اسفند سال گذشته در این پردیس آغاز کرد و از ۱۵ فروردین ماه بار دیگر در همین مکان روی صحنه می‌رود.

این نمایش که نوعی سرود نمایش است، هر شب ساعت ۱۹ و پانزده دقیقه و به مدت ۹۰ دقیقه اجرا می‌شود و در خلاصه داستان آن آمده:اقشار گوناگون مردم در کنار هم سرود می‌خوانند. بدون سفارش و اجبار، سرودهایی که تا به حال نشنیده‌ایم. سرودهایی راجع به شما می‌خوانند.

بازیگران این نمایش (به ترتیب عمر) مهرک مهدی، ماهک مهدی، اَفرا فردافشار، محمدسروش علیشاهی، نامی تابعیان، هوراد وجدان زاده، مبینا اکبری، یاسمین کاظمی، آریانا کیهانفر، هلیا هاشمی، سجاد حسینی، سبا همزه، ویانا قلی تبار، نفس صادقی، مهیار اسدی، عباس ‌اکبری، پویا ‌طهماسبی، فاطمه کریمی، معین ‌قوی، فاطیما گلچین، زهرا ‌کریمی، خالق ‌استواری، مهدی ‌فرشیدی ‌سپهر، روشنک ‌کریمی، مریم علوی، مریم میرطاهری، ملیحه اکبری، حمیدرضا ‌ملاحسینی، لیلا حسینی، محسن ‌صادقی، مریم ‌منصوری هستند.

«بن بست» نوشته و کار مهدی برنس هم هر شب ساعت ۲۰ و سی و به مدت ۵۵ دقیقه روی صحنه می‌رود و در خلاصه داستان آن آمده: سال ۱۳۶۰ خورشیدی. انتهای کوچه‌ی بن‌بست. توی آسمون ستاره‌ی قطبی رو که دیدم، برگشتم به جایی که فکر می‌کردم قبلا اینجا رو یادم میاد!. ساعت‌ها خوابیده بودم. هیچ وقت شب نشد!. وقتی که بلند شدم، سرم به شیشه سکوریت برخورد کرد، وقتی که چشمامو باز کردم دلم برای اون قدیم تنگ شد. اما حالا من خیلی دور شدم. سلام سیاره‌ها...

بازیگران این نمایش به ترتیب ورود به صحنه هلیا ‌محمدخانی، مهدی ‌برنس، بهزاد ‌هاشمی، مهستا ‌حیدری، الهام ‌خزائی، داریوش ‌محمودی، نیروانا ‌سقاوی، محمدامین ‌رسول ‌پناه هستند.

«چه کسی جوجه تیغی را کشت» نوشته و کار بهرام افشاری دیگر نمایشی است که در شهرزاد اجرا دارد. این اثر نمایشی با بازی بهرام افشاری و تینو صالحی هر شب در سه نوبت ۱۸ و پانزده دقیقه، ۲۰ و ۲۱ و سی دقیقه اجرا می‌شود و در خلاصه داستان آن آمده: پایان همه چیز خوب است. اگر پایان چیزی بد شد؛ نگران نباش! این پایانش نیست.

گفتنی است در این گزارش به بخشی از نمایش‌هایی پرداخته شده که اجرای آنها پیش از ۲۰ فروردین ماه آغاز می‌شود.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/255312

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب