کالابرگ جدید دولت برای سرپرستان خانوار

کالابرگ جدید دولت برای سرپرستان خانوار
وزیر تعاون گفت: ۹۰ درصد مردم از طرح کالابرگ الکترونیکی استقبال کرده‌اند؛ به گفته او، مرحله سوم این طرح از ۱۸ فروردین آغاز خواهد شد.

به گزارش نجواخبر، طرح ملّی کالابرگ الکترونیکی یازده قلم کالای اساسی شامل گوشت مرغ، گوشت قرمز، برنج، روغن، ماکارونی، شیر، پنیر، ماست، قند و شکر، تخم‌مرغ و حبوبات را مشمول می‌شود.

این طرح از 20 اسفند 1402 مرحله دوم این طرح را آغاز شد و هنوز هم ادامه دارد؛ از 18 فروردین نیز مرحله سوم آغاز خواهد شد.

صولت مرتضوی - وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی - درخصوص اجرای طرح فجرانه‌ی کالابرگ الکترونیکی و میزان استقبال از این طرح گفته، تا هفته‌ی اول سال 1403، حدود 60 درصد از جامعه‌ی هدف در این مرحله استقبال داشته‌اند و در مجموع، استقبال مشمولان از این طرح را بالای 90 درصد پیش‌بینی می‌شود.

به گفته او در مرحله‌ی سوم در رابطه با اینکه تغییری در کالاها صورت می‌گیرد و یا اینکه این طرح تمدید هم خواهد شد یا نه، هنوز تصمیمات جدید اتخاذ نشده و تمهیدات جدید اطلاع‌رسانی خواهد شد؛ اگر بنا شد تمدیدی صورت بگیرد، اطلاع‌رسانی‌های لازم صورت می‌گیرد.

وزارت تعاون بهمن 1402 طی اطلاعیه‌ای اعلام کرده بود: «مرحله جدید و بزرگ طرح ملّی کالابرگ الکترونیکی با عنوان «طرح فجرانه» در راستای حمایت مضاعف از سبد غذایی خانوار یارانه‌بگیر با اولویت خانوار دهک‌های پایین جامعه (اول تا هفتم) در دهه مبارک فجر و همزمان با چهل‌وپنجمین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی از 17 بهمن‌ماه آغاز می‌شود و تا 17 اردیبهشت‌ماه سال آینده ادامه خواهد داشت».

در این طرح، 18 تا 20 هر ماه حساب سرپرستان خانوار شارژ می‌شود، هم‌چنین که این اعتبار هر ماه شارژ می‌شود و نیاز نیست حتماً یک بار در ماه خرید کنند و در خریدهای متعدد می‌توانند از این امکان بهره ببرند.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/255321

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب