کاهش ۱۰ تا ۱۵ درصدی تقاضای میوه نوروزی/ ۵ عدد گوجه سبز نوبرانه، نیم میلیون تومان!

کاهش ۱۰ تا ۱۵ درصدی تقاضای میوه نوروزی/ ۵ عدد گوجه سبز نوبرانه، نیم میلیون تومان!
رییس سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور بر تاثیر تقارن نوروز با ماه رمضان در کاهش تقاضای میوه تایید کرد و از کاهش 10 تا 15 درصدی تقاضا خبر داد.

به گزارش نجواخبر، ایوب فصاحت، رئیس سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور نیز تأثیر تقارن نوروز با ماه رمضان را بر کاهش تقاضای میوه تأیید کرد و از کاهش 10 تا 15 درصدی تقاضا خبر داد.

وی خاطرنشان کرد: آنچه بیش از هر چیز به تنظیم بازار میوه شب عید گذشته انجامید حذف واسطه‌ها بود و همین امر به تعدیل قیمت‌ها انجامید.

فصاحت درباره مازاد میوه و احتمال انبار شدن آن گفت: مازاد در پرتقال وجود دارد زیرا تولید پرتقال در سال 1402 بالا بود اما در مورد سیب حتی اگر مازاد اتفاق بیفتد امکان صادرات آن به مقاصدی همچون هند، روسیه و کشورهای حاشیه خلیج فارس وجود دارد.

اسدالله کارگر، رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران نیز شرحی از وضعیت بازار میوه در شب عید گذشته ارائه کرد و گفت: آنچه بیش از هر چیز بازار میوه شب عید گذشته را از خود متاثر کرد همزمانی آن با ماه رمضان و کاهش مصرف میوه بود و برآورد می‌شود این کاهش تقاضا تا حدود 35 درصد پیش رفته باشد.

وی افزود: به طور معمول در ماه‌هایی همچون رمضان، محرم و صفر کاهش برگزاری مراسم‌ها تقاضا برای میوه را پایین می‌آورد.

کارگر همچنین گفت: مازاد در بازار میوه شب عید می‌تواند به جذب شدن این محصولات به مقاصد صادراتی بینجامد؛ با این حال تا اواخر اردیبهشت که میوه‌های بهاری در بازار عرضه شود تقاضا برای سیب و پرتقال همچنان برقرار است اما پس از آن دیگر تقاضایی برای این میوه‌ها وجود ندارد.

این میوه کوچک و جذاب، همیشه قیمت بالایی داشته است و نوبرانه آن، میلیونی فروخته می‌شود. ۵ عدد گوجه سبز یا همان آلوچه گوجه سبز، با قیمت ۵۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

در بسیاری از مغازه های بالای شهر تهران، گوجه سبز هم اکنون با قیمت ۳ میلیون و ۸۵۰هزار تومان به فروش می‌رسد.

چغاله بادام قیمت های متفاوتی دارد و در هر شهر و محل قیمت آن بیشتر و کم تر می‌شود. برای مثال در بالا شهر تهران، قیمت این میوه جذاب، به کیلویی ۲ میلیون و در وسط شهر نیز تا کیلویی ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده است.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/255338

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب