با سرمایه گذاری ۱۰ هزار میلیارد ریالی فولاد مبارکه انجام شد؛

شروع فعالیت رسمی بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر شركتی(cvc) در فولاد مباركه

شروع فعالیت رسمی بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر شركتی(cvc) در فولاد مباركه
مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه گفت: صندوق CVC فولاد مبارکه با دریافت مجوز فعالیت از صندوق‌های پژوهش و فناوری معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری با سرمایه ۱۰ هزار میلیارد ریالی به‌عنوان بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکتی به‌صورت رسمی شروع به فعالیت کرد.

به گزارش نجوا خبر، محمدیاسر طیب‌نیا اظهار کرد: مجوز فعالیت صندوق پژوهش و فناوری سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکتی فولاد با سرمایه ثبتی ۱۰ هزار میلیارد ریال پس از بازدید ناظران کارگروه صندوق‌های پژوهش و فناوری صادر شد.

وی افزود: ناظران دبیرخانه کارگروه از فعالیت‌های صورت‌گرفته و زیرساخت‌های صندوق پژوهش و فناوری سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکتی فولاد مبارکه بازدید کردند.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه تصریح کرد: بررسی آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های مالی معاملاتی، منابع انسانی و سرمایه‌گذاری، دفتر کار، آشنایی و بررسی تیم کارشناسی صندوق و نرم‌افزار مالی از موضوعات بررسی‌شده در این بازدید بود.

وی ابراز کرد: صندوق CVC فولاد مبارکه بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکتی است و مجوز این صندوق در پانزدهمین جلسه کارگروه دائمی شورای راهبری فناوری‌ها و تولیدات دانش‌بنیان در خردادماه ۱۴۰۲ مصوب شده بود.

به گفته مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه این شرکت با ۶۰۰ شرکت دانش‌بنیان در حال همکاری است که این همکاری‌ها منجر به جلوگیری از خروج ارز به میزان ۱۸۰ میلیون دلار شده است.

شایان‌ذکر است صندوق‌های پژوهش و فناوری سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکتی مطابق دستورالعمل مصوب مورخ 22/12/1401 کارگروه دائمی شورای راهبری فناوری‌ها و تولیدات دانش‌بنیان مجوز تأسیس خود را دریافت و تحت نظارت دبیرخانه کارگروه تخصصی صندوق‌های پژوهش و فناوری فعالیت می‌کنند.

تاکنون ۱۸ مجوز تأسیس صندوق CVC با مجموع سرمایه 3.8 همت اعطا شده است که از این تعداد ۸ صندوق پژوهش و فناوری خطرپذیر شرکتی موفق به اخذ مجوز فعالیت از دبیرخانه شده‌اند.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/255361

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب