رییس کل سازمان نظام پزشکی:

افزایش تعرفه‌های پزشکی هنوز ابلاغ نشده است

افزایش تعرفه‌های پزشکی هنوز ابلاغ نشده است
رییس کل سازمان نظام پزشکی کشور گفت: افزایش ۳۵ درصدی تعرفه‌های پزشکی مصوبه دولت هنوز ابلاغ نشده است.

به گزارش نجوا خبر، محمد رئیس زاده روز شنبه در نشست خبری «سالروز ابلاغ سیاست‌های کلی سلامت»، افزود: سند سیاست‌های کلی سلامت در ۱۴ بند با بیش از ۹۲ مفهوم در حوزه مباحث و سیاست‌گذاری حوزه سلامت تدوین شده و راه تداوم پیشرفت‌های جامعه پزشکی و برون رفت از مشکلات عمل به این سند است.

وی با تاکید بر اینکه عمل به این سند می‌تواند راهکار خروج از چالش‌های نظام سلامت باشد، گفت: عمل به این سند می‌تواند منجر به ادامه پیشرفت‌ها شود. اگر به این سند عمل نشود منجر به بروز چالش‌هایی می‌شود و از روند پیشروی پیشرفت‌ها جلوگیری می‌کند.

رئیس زاده ادامه داد: تولیت نظام سلامت، ارزشیابی و نظارت باید توسط وزارت بهداشت انجام شود و مدیریت منابع و نظام بیمه‌ای متأسفانه در خارج از وزارت بهداشت انجام می‌شود که با سند سیاست‌های ابلاغی رهبر انقلاب در حوزه سلامت مغایرت دارد.

نظارت بر تعیین نرخ ویزیت پزشکان عمومی به عهده وزارت بهداشت است

رئیس کل سازمان نظام پزشکی کشور درباره اعلام نرخ تعرفه‌های پزشکی از سوی برخی از انجمن‌ها افزود: نظارت بر تعیین نرخ ویزیت پزشکان عمومی به مبلغ ۲۸۰ هزار تومان به عهده وزارت بهداشت است و سازمان نظام پزشکی در این امور دخالت و نقشی ندارد زیرا انجمن‌های علمی زیر مجموعه این وزارتخانه است.

رئیس زاده درباره پرونده‌های انتظامی پزشکی گفت: همه پرونده‌های منجر به فوت خطرناک نیست و درصد قصور هم کم استغ اگر ۱۰۰ درصد قصور باشد مؤلفه‌هایی دارد و آنها از دادسراها برای کار کارشناسی به ما ارجاع می‌شود و روال کاری خود را دارد.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی کشور درباره مرگ یک پزشک تصریح کرد: دکتر بخشی نیروی طرحی و به عنوان نیروی درمانی وزارت بهداشت مشغول به خدمت بود و اظهار نظر در مورد مرگ وی به سازمان نظام پزشکی کشور مربوط نیست.

وی تاکید کرد: درمان رایگان کودکان زیر هفت سال طرح خوبی است اما باید منابع مبلغ فرانشیز دریافتی از بیمار که قبلاً از بیمار دریافت می‌شد، لحاظ شود و منابع پیش از موعد در اختیار بیمارستان‌ها قرار گیرد تا مشکلی پیش نیاید.

رئیس کل نظام پزشکی با اشاره به تدوین طرح مراقبت های سلامت، اظهار داشت: تعرفه‌ها بر اساس شواهد و ارزش افزوده مصوب نشده و مشکلات زیادی برای جامعه پزشکی و مردم ایجاد کرده و به نفع بیمه‌ها است.

به گفته رئیس زاده، افزایش تعرفه یعنی اینکه بیمه‌ها قیمت بیشتری را متقبل شوند و به نفع مردم است زیرا باید تعرفه‌ها به قیمت واقعی نزدیکتر شوند تا جامعه پزشکی نیز متضرر نشود و پرداختی از جیب بیمار نیز کاهش یابد.

رئیس زاده اظهار داشت: رسانه‌ها باید کمک کنند تعرفه های پزشکی به قیمت واقعی نزدیک شود که به نفع مردم و پزشکان است و اگر نرخ این تعرفه‌ها پایین باشد مشکلات زیادی به وجود می‌آید.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/255376

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب