فنس کشی آزمایشی مسیر تردد یوزپلنگ ایرانی در میاندشت

فنس کشی آزمایشی مسیر تردد یوزپلنگ ایرانی در میاندشت
شاهرود- مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان سمنان از آغاز فنس کشی آزمایشی مسیر تردد یوزپلنگ در کریدور میاندشت از توابع شهرستان میامی خبر داد.

به گزارش نجوا خبر، بهرام علی ظاهری از آغاز حصار کشی آزمایشی مسیر تردد یوزپلنگ در کریدور میاندشت از توابع شهرستان میامی خبر داد و بیان کرد: این حصار کشی در دو کیلومتری از مسیر کریدور اصلی تهران - مشهد که پرتردد ترین نقطه هم محسوب می‌شود، اجرایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه این حصارکشی در محدوده قلمرو یوزپلنگ‌ها و در فاصله بین دو منطقه عباس‌آباد- میاندشت که بیشترین تردد یوزها در آن ثبت شده، اجرایی می‌شود، افزود: بخش خصوصی در این کار محیط زیست را یاری می‌کند.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان سمنان با بیان اینکه اسپانسر خصوصی و سازمان محیط زیست برای اجرای این طرح تفاهم‌نامه‌ای را امضا کرده‌اند، ابراز کرد: طبق این تفاهم‌نامه ابتدا حصارکشی آزمایشی انجام و مورد پایش و رصد قرار می‌گیرد.

ظاهری بیان کرد: در صورتی که فاز آزمایشی به طول دو کیلومتر اجرایی شود، کارشناسان و معایب و مزیت‌های آن را مورد رصد قرار می‌دهد و در ادامه مسیر نیز اجرایی خواهد شد تا شاهد کاهش تلفات جاده‌ای یوزه‌ای ایرانی این گونه نادر جانوری باشیم.

وی با بیان ایکه کل مسیر تفاهم شده برای اجرای حصار کشی ۸۰ کیلومتر است، ابراز کرد: تمام این ۸۰ کیلومتر در محدوده تردد یوز پلنگ در محور عباس آباد میاندشت است که بیشترین میزان تصادفات این گونه نادر دقیقاً در همین منطقه رقم خورده است.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان سمنان ادامه داد: در کنار فنس کشی، نصب دوربین‌های کنترل سرعت و ترافیکی، اجرای روشنایی و نور در جاده میاندشت و نصب علائم و اطلاع رسانی از محل تردد یوزها اجرایی شده است همچنین در پیک سفرها و شلوغی جاده‌ها، این مسیر با عوامل انسانی هم رصد می‌شود.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/255391

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب