مذاکرات آتش‌بس غزه به کجا رسید؟/ احتمال خاتمه کار قبل از عید فطر

مذاکرات آتش‌بس غزه به کجا رسید؟/ احتمال خاتمه کار قبل از عید فطر
شبکه تلویزیونی دولتی القاهره نیوز مصر بامداد روز دوشنبه به نقل از یک منبع ارشد مصری اعلام کرد که مذاکرات درباره آتش‌بس در درگیری غزه در قاهره در حال پیشرفت است و همه طرف‌ها بر سر نکات اساسی توافق کرده‌اند.

به گزارش نجواخبر، شبکه تلویزیونی دولتی القاهره نیوز مصر بامداد روز دوشنبه به نقل از یک منبع ارشد مصری اعلام کرد که مذاکرات درباره آتش‌بس در درگیری غزه در قاهره در حال پیشرفت است و همه طرف‌ها بر سر نکات اساسی توافق کرده‌اند.

پس از ورود ویلیام برنز، رئیس سازمان سیا در روز شنبه، اسرائیل و حماس تیم‌هایی را برای گفت‌وگوهای تازه درباره آتش‌بس احتمالی در درگیری‌های شش ماهه به مصر فرستادند.

به گزارش رویترز، هیچ اظهارنظری فوری از سوی حماس منتشر نشده است و هیچ یک از طرفین مذاکرات قاهره نیز گزارش خبری القاهره را تأیید نکرده است.

به گزارش القاهره، هیئت‌های حماس و قطر قاهره را ترک کردند و ظرف دو روز دیگر برای توافق بر سر شرایط توافق نهایی باز خواهند گشت، در حالی که هیئت‌های اسرائیلی و آمریکایی ظرف چند ساعت آینده قاهره را ترک خواهند کرد. او افزود رایزنی‌ها در 48 ساعت آینده ادامه خواهد داشت.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل روز یکشنبه گفت که اسرائیل با آتش‌بس بدون آزادی اسرا موافقت نخواهد کرد، این در حالی است که حماس نیز بر خواسته‌های خود که شامل آتش‌بس دائم، خروج نیروهای اسرائیلی از غزه و بازگشت آوارگان می‌شود، تاکید کرده است.

نتانیاهو گفت که علیرغم فشارهای فزاینده بین‌المللی، اسرائیل تسلیم خواسته‌های «افراطی» حاکمان اسلامگرای حماس در غزه نخواهد شد.

در همین حال هزاران تن از معترضان اسرائیلی روز یکشنبه در بیت‌المقدس تظاهرات کردند و خواستار آزادی حدود 130 اسیری شدند که هنوز در غزه نگهداری می‌شوند.

تقریباً شش ماه پس از جنگ، اسرائیل با تظاهرات داخلی روبه‌رو شده است که خواستار توافقی برای آزادی تعداد رو به کاهش اسرا شده‌اند.

کشورهای غربی نسبت به افزایش غیرقابل قبول تلفات غیرنظامیان فلسطینی و بحران انسانی در غزه که ناشی از عملیات اسرائیل برای نابودی حماس است، ابراز خشم کرده‌اند.

این جنگ پس از حمله حماس به جنوب اسرائیل در 7 اکتبر آغاز شد که بر اساس آمار اسرائیل، 1200 نفر در آن کشته و بیش از 250 نفر ربوده شدند.

در واکنش به حمله حماس با آغاز جنگ و حمله اسرائیل، به گفته وزارت بهداشت غزه، بیش از 33100 فلسطینی تاکنون کشته شده‌اند.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/255427

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب