یادداشت مدیر روابط عمومی فولاد مبارکه؛

فولاد مباركه؛ ركورددار در تولید كمّی و كیفی

فولاد مباركه؛ ركورددار در تولید كمّی و كیفی
فولادسازان و صنعتگران ایران اسلامی در یکی‌دو سال گذشته با اراده و همت خود توانستند بیشترین رشد تولید سالانه فولاد در ده کشور برتر جهان را از آن خود کنند و در جایگاه دهمین تولیدکننده فولاد قرار بگیرند و در این میان از مجموع فولاد تولیدشده در کشور، گروه فولاد مبارکه در سال 1402 نیز با تولید 10.2 میلیون تن، بزرگ‌ترین تولیدکننده فولاد خام در ایران و رکورددار تولید در کشور است.

به گزارش نجوا خبر، دستاوردها و افتخارآفرینی‌های فولاد مبارکه در سال‌های اخیر در خلق دانش، ثروت و ارزش‌افزوده برای ایران اسلامی، بهترین آزمون ارزیابی عملکرد این بنگاه اقتصادی است؛ بنگاهی موفق که مولود انقلاب اسلامی و صنعتی پیشرو و پیشران است و بیش از 5 هزار واحد صنعتی تأمین‌کننده و خریدار محصولات آن هستند و زمینه اشتغال قریب به 380 هزار نفر از هم‌میهنان را فراهم کرده است.

افزایش کمی و کیفی تولید و تنوع هر چه بیشتر در تولید محصولات خاص باارزش افزوده و تسریع در اجرای پروژه‌های توسعه، راهبرد و دغدغه صنعتگران فولاد مبارکه در سال‌های اخیر بوده و خوشبختانه کارنامه فولاد مبارکه مؤید این نکته است که این شرکت در دست‌یابی به اهداف و چشم‌انداز خود موفق عمل کرده است.

تولید 12 محصول ویژه و جدید ازجمله تولید انبوه تختال‌های فولاد زنگ‌نزن و تولید فولادهای مورداستفاده در محیط نفت و گازترش مهم‌ترین دستاوردهای فولاد مبارکه در سال گذشته بوده که به سبد محصولات این شرکت اضافه ‌شده و با توجه به نام‌گذاری سال جدید به نام سال جهش تولید با مشارکت مردم، پیش‌بینی می‌شود با مشارکت و همدلی کلیه همکاران، تأمین‌کنندگان و پیمانکاران این گروه، شاهد دستاوردهای کمّی و کیفی بیشتری در سال جاری باشیم.

پیش‌بینی وضعیت فولاد در سال جدید نشان از آن دارد که با وجود افزایش نرخ حامل‌های انرژی و نهاده‌ها، شاهد کاهش قیمت جهانی بوده‌ایم و در این زمینه دولت در خصوص تأمین ارز موردنیاز صنعت و ارائه مشوق‌های صادراتی به فعالان صنعتی و بازرگانی قول همکاری داده است.

فولاد مبارکه در سال جدید اجرای پروژه‌های بزرگ احداث نورد گرم شماره 2 و نیروگاه‌های خورشیدی و بادی را در دستور کار دارد و با اجرای اقدامات خودتأمینی و توسعه متوازن، بهره‌برداری از فاز دوم نیروگاه سیکل ترکیبی 914 مگاواتی را در دستور کار خود دارد و به دنبال ارتقای سطح فعالیت‌های مربوط به مسئولیت‌های اجتماعی شرکت در سراسر ایران اسلامی است.

در این مسیر که آرمان اصلی آن خلق آینده‌ای بهتر برای ایران اسلامی است، تنوع تولید محصولات خاص باارزش افزوده بیشتر و تسریع در اجرای پروژه‌های توسعه، افزایش ارزآوری، مدیریت بهره‌وری، مدیریت هزینه، کاهش ضایعات، استفاده بهینه از منابع، افزایش کمّی و کیفی تولید باصرفه اقتصادی بیشتر، در زمره مهم‌ترین دغدغه‌های این شرکت در سال جاری است.

دست‌یابی به اهداف و چشم‌اندازهای مدنظر گروه فولاد مبارکه، در سایه اتکا به اراده و همت پولادمردان و برنامه‌ریزی و تدبیر سیاست‌گذاران و مدیران شرکت میسر بوده و همواره این شرکت شاکر و قدردان ازجان‌گذشتگی و فداکاری بزرگ‌مردانی است که درصحنه‌های مختلف انقلاب اسلامی، با ایثار جان و مال و اعتبار خود، هویت و آرمان این انقلاب را پاس داشتند. شایسته است در این نوشتار، به خاک‌سپاری دو تن از شهدای گمنام دوران دفاع مقدس در 26 فروردین سال 1392 در شرکت فولاد مبارکه اشاره شود که این اقدام، حرکتی ستودنی برای تکریم و یادآوری جهاد میلیون‌ها ایرانی برای به ثمر نشستن این انقلاب است و نشان می‌دهد فرزندان این میهن در تمامی عرصه‌ها آماده و مشتاق ایثار و مجاهدت برای عظمت ایران اسلامی هستند.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/255524

کلیدواژه‌ها

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب