آغاز بارش باران در استان‌های جنوبی کشور

آغاز بارش باران در استان‌های جنوبی کشور
براساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی بارندگی از بامداد امروز در استان‌های جنوبی، جنوب غرب و جنوب شرق کشور آغاز شده است.

به گزارش نجوا خبر براساس پیش بینی سازمان هواشناسی بارندگی امروز در استان‌های چهارمحال و بختیاری، فارس، هرمزگان، جزایر خلیج فارس، سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان آغاز شده است.

هشدار سطح قرمز صادر شده است.بر اساس این پیش بینی در این استان‌ها بارش شدید باران، رعدوبرق، تگرگ، وزش باد شدید و گرد و خاک وجود دارد.

همچنین فردا چهارشنبه در نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان احتمال بارش شدید باران، رعدوبرق، وزش باد شدید، گردوخاک، تگرگ وجود دارد.

بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، رعدوبرق و تگرگ، آبگرفتگی معابر بصورت گسترده، سرریز سدها، انسداد راه‌ها و احتمال تخریب پل، اختلال جدی در سفر‌های بین شهری و داخل شهر، خسارت به محصولات باغی و زراعی، خسارت به برخی زیرساخت‌ها مانند خطوط انتقال برق و غیره، تخریب تأسیسات و سازه‌های واقع شده در حریم و بستر رودخانه، تخریب سازه‌های موقت و سبک در اثر وزش باد شدید و اختلال در سفر‌های هوایی ودریایی از پیامدهای احتمالی این سامانه بارشی است.

سازمان هواشناسی از هموطنان خواسته در بستر و حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها تردد نکنند، از سفر‌های برون‌شهری، فعالیت‌های کوه‌نوردی،اجتناب کنند و همه دستگاه‌های اجرایی و امدادرسان آمادگی کامل داشته باشند.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/255564

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب