رئیس اتحادیه طلا و جواهر در گفتگو با «نجواخبر»:

تقاضای خرید سکه افزایش یافت/ قیمت طلا همچنان صعودی!

تقاضای خرید سکه افزایش یافت/ قیمت طلا همچنان صعودی!
رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: تقاضای خرید طلای آب شده و سکه در حالی افزایش یافته که طلا و سکه همپای دلار در مسیر گرانی هستند و تا زمانی که آرامش به بازار ارز برنگردد قیمت طلا صعودی است.

قیمت سکه با ورود به کانال ۱۶ میلیون رکورد جدیدی را ثبت کرد. همچنین طلای ۱۸ عیار نیز وارد کانال یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی شده و در لحظه تنظیم این خبر، یک میلیون و ۵۰۷ هزار تومان قیمت خورده است؛ اما سؤال اینجاست که آیا قیمت طلا و سکه تا چه زمانی افزایش می‌یابد و آیا این گرانی متوقف خواهد شد؟

التهاب در بازار طلا و سکه

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفت‌وگو با «نجواخبر» گفت: قیمت طلا و سکه در دو، سه روز اخیر نوسانات زیادی داشته و به صورت غیرمنطقی افزایش یافته است.

ابراهیم محمدولی دلیل التهابات بازار طلا و سکه را این گونه تشریح کرد: نوسانات چند روز اخیر در بازار ارز و در بازار اونس جهانی دست به دست هم داده و قیمت طلا و سکه را در بازار داخل دچار التهاب کرده است.

افزایش تقاضای خرید سکه و طلای آب شده

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه این افزایش قیمت طلا و سکه منطقی نیست، گفت: ما امیدواریم که آرامش به بازار ارز برگردد زیرا تنها زمانی که آرامش به بازار ارز برگردد، قیمت طلا و سکه ثبات خواهد یافت.

محمدولی با اشاره به اینکه گرچه در حال حاضر داد و ستد در بازار طلا ایجاد شده اما این داد و ستد منطقی نیست، گفت: افزایش تقاضا در بحث طلای خام و سکه است و در بحث مصنوعات داد و ستد بسیار کم و تقاضا اندک است و به عبارت دیگر بازار را کند کرده و اگر تقاضایی هست در بازار مصنوعات طلا نیست.

نوسان بی سابقه در بازار سکه

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: در حال حاضر تقاضای سکه افزایش یافته و به دلیل آنکه عرضه نمی‌تواند جوابگوی تقاضا باشد سکه نسبت به طلا دچار نوسان بیشتری شده است.

محمدولی ادامه داد: مردم در این زمان به خرید طلا و سکه روی آورده‌اند زیرا معتقدند با خرید طلای آب شده یا سکه هم پولشان حفظ شده و هم توانسته‌اند مقداری ارزش پول خود را حفظ کنند.

پیش بینی قیمت طلا و سکه در یک هفته آینده

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در مورد پیش بینی بازار طلا و سکه گفت: در حال حاضر پیش بینی قیمت طلا و سکه سخت است چون بازار ارز التهاب دارد.

محمدولی ادامه داد: اگر بازار ارز به سمت و سویی که اقتصاد می‌خواهد حرکت کند از التهابات کاسته خواهد شد اما اگر وضعیت بازار ارز به همین منوال باشد، این نوسانات و التهابات ادامه دار است.

قیمت طلا و سکه در بازار

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: در این لحظه اونس جهانی ۱۸۷۳ دلار، طلای آب شده ۶ میلیون و ۵۳۰ هزار تومان، هر گرم طلای ۱۸ عیار، یک میلیون و ۵۰۷ هزار تومان، سکه طرح جدید ۱۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان، سکه طرح قدیم ۱۵ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان، نیم سکه ۹ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان، ربع سکه ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و سکه گرمی ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است.

خبرنگار: میناسادات حسینی

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/259

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب