تور ویژه گردشگری و غواصی با اعطای مدرک بین المللی در جزیره کیش

تور ویژه گردشگری و غواصی با اعطای مدرک بین المللی در جزیره کیش
مدرس ارشد نجات غریق و بین المللی غواصی از اجرای تور ویژه گردشگری و غواصی با اعطای مدرک بین المللی در جزیره کیش خبر داد.

ملیسا طباطبایی ،مدرس ارشد نجات غریق و بین‌المللی غواصی در گفت‌وگو با خبرنگار نجواخبر اظهار داشت: از سال 1384 تا به امروز 18 سال است که مشغول به کار مربیگری شنا و غواضی هستم و با داشتن کارت های داوری، تدریس ارشد نجات غریق، تدریس ارشد بین‌المللی غواصی و غواصی کودکان و داوری نجات غریق را نیز برعهده دارم.
وی درخصوص وضعیت غواضی و غریق نجاتی در ایران گفت: شیوع ویروس کرونا باعث شد که این رشته‌ها دوسال تعطیل شود اما درحال حاضر با فروکش کردن موج ابتلا و بازگشایی دوباره استخرها، تاحدودی شرایط بهبود یافته است ولی درکل بانوان در سیستم غواصی و نجات غریق از نظر بین‌المللی ضعیف هستند.
طباطبایی در این باره افزود: ما مدرس غواص بین‌المللی خانم خیلی کم داریم.
وی با اشاره به میزان استقبال از این رشته گفت: باتوجه به هزینه های بالایی که در حال حاضر این رشته دارد، ورزشی لاکچری و مفرح است که شاید در هر قشری نتوان آن را ادامه داد اما کسانی که آن را ادامه دهند، باتوجه به بازاریابی‌ها درآمد خوبی خواهد داشت.
طباطبایی تصریح کرد: باوجود استقبال کم از این رشته به دلیل هزینه بالا، بازهم طرفداران خاص خود را دارد؛ چون با مدرک بین‌المللی که از کنفدراسیون جهانی (زیرنظر فدراسیون ایران) داده می‌شود هرجای دنیا می‌توانند کار کنند.
وی زیبایی بی نظیر غواصی را از حذابیت های این رشته برشمرد و گفت: به ویژه در جنوب کشورمان، دریای کیش با دید زیبایی که دارد، می‌توان همه چیز را لمس کرد. تنها جایی است که علی رغم زیبایی‌ها و رنگ‌ها سکوت مطلق است و خلقت ماورایی پروردگار را با جلوه‌ای عظیم مشاهده می‌کنید.
این مربی و مدرس نجات غریق خطاب به بانوان و جوانان گفت: توصیه می‌کنم هر فرد حداقل یکبار در طول زندگی خود این ورزش را انجام دهد؛ چون شما را با دنیای جدیدی مثل رهابودن روبه‌رو می‌کند. ورزش جذابی است که امکانات خوبی هم در کشورمان برای علاقه‌مندان فراهم شده است.
وی درخصوص مسابقات این رشته نیز گفت: برای آقایان سطح بین‌المللی و برون مرزی را داریم ولی برای بانوان هنوز به درجه اجرای مسابقات نرسیده است با این حال وجود مدرس خانم در این رشته استقبال کنفدراسیون بین‌المللی را به همراه داشت.
طباطبایی از مشکلات این رشته گفت و افزود: سازمان ورزش با حمایت‌ها و گسترش این رشته می‌تواند به کاهش هزینه های کلاسها و فراگیر شدن این رشته کمک بسیاری کند، باتوجه به تحریم های ظالمانه، هزینه لوازم بالاست و درنتیجه دراختیارگذاشتن این لوازم هم سخت است و اگر ارگانی باشد که وسایل این رشته را در اختیار مدرس قرار دهد، هزینه کلاس های آموزشی کاهش خواهد یافت.
وی غواصی و نجات غریقی را از عوامل جذب گردشگر برشمرد و افزود: گذراندن دوره آموزشی این رشته و مدرک بین‌المللی تنها در چهار روز یکی از ویژگی های مثبتی است که می‌تواند زمینه افزایش گردشگری را در این جزیره به دنبال داشته باشد. این جزیره در مقایسه با سایر جزایر، امکانات خوبی از وجود قایق های استاندارد مناسب غواصی و لوازم موردنیاز تا مرجانی بودن بستر آب را دارد.
طباطبایی، امکانات تفریحی و دریایی جزیره کیش را مطابق با استانداردهای جهانی دانست و گفت: روزبه روز این استانداردها به سطح جهانی نزدیک تر می‌شود و اگر سایت های مصنوعی که بتوان گونه های متفاوت تری از ماهی را جذب کرد، طراحی کنیم بسیار موفق تر خواهیم بود.
وی از برپایی تور غواصی با هدف افزایش گردشگری و اعطای مدرک بین‌المللی به شرکت کنندگان خبر داد و گفت: درصدد هستیم این تور را ویژه مشتاقان غواصی در کیش برگزار کنیم تا ضمن سفر و دیدن جاذیه های گردشگری این جزیره، مدرک معتبر بین‌المللی این رشته را هم دریافت کنند و به زودی زمان اجرای آن اعلام خواهد شد.
طباطبایی افزود: این تور برای آقایان و بانوان با رعایت موازین اسلامی برگزار خواهد شد و علاقه‌مندان برای اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره تلفن 09124434702 خانم طباطبایی تماس داشته باشند.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/273

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب