عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در گفتگو با نجواخبر:

دولت مصوبه‌ی افزایش حقوق بازنشستگان را اصلاح کند

دولت مصوبه‌ی افزایش حقوق بازنشستگان را اصلاح کند
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه طبقه کارگر و بازنشسته، آسیب‌پذیرترین طبقات جامعه ما هستند گفت: با توجه به وضعیت نامناسب اقتصادی که پیش آمده، باید دولت در اسرع وقت، افزایش حقوق بازنشستگان را در نظر بگیرد و مطابق قانون برای سایر سطوح نیز پرداخت کند.

علی زنجانی حسنلویی با اشاره به بحران قیمت ها، گرانی و تورم غیر قابل کنترل، به خبرنگار نجواخبر گفت: از آنجا که دولت نتوانسته در کنترل قیمتها موفق عمل کند، باید حقوق بازنشستگان متناسب با قانون افزایش پیدا کند و کوچکترین اغماضی در این خصوص نباید وجود داشته باشد.

وی در پاسخ به اینکه آنطور که مطرح بود در کمیسیون اجتماعی مجلس نیز بر توقف حقوق کارگران تاکید شده بود گفت: بنده شخصاً اعتمادی به این کار ندارم، چون آنچه حق کارگر است باید پرداخت شود و هیچ کس نباید این حق را تضییع کند.

نماینده نقده در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه حق همه کسانی است که وقتی در این جامعه زحمت می‌کشند، حقوق شان پرداخت شود گفت: جلسه‌ای برای کاهش حقوق کارگران در مجلس برگزار نشده و اگر هم برگزار می‌شد، من مخالف این قضیه بوده و هستم.

وی در پاسخ به اینکه چرا هیئت دولت بر کاهش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی تصمیم گرفت گفت: دولت تدابیر خاص خودش را دارد اما امیداورم هرچه سریعتر در این مورد تجدید نظر کند.

زنجانی در خصوص اعتراض‌ها و تجمعاتی که از سوی بازنشستگان در اعتراض به عملکرد دولت برگزار شده است گفت: در گذشته نیز بازنشستگان نسبت به پرداخت نکردن افزایش حقوقشان اعتراض می‌کردند؛ بازنشستگان منتظر باشند تا دولت مصوبه خودش را اصلاح کند.

وی با یادآوری اینکه بازنشستگان تأمین اجتماعی تا خرداد افزایش حقوقشان را نگرفته بودند گفت: بدلیل اجرا نشدن قانون، بازنشستگان معترض بودند زیرا قانون در هیئت دولت مانده و امضا نشده بود که اعلام شد و پرداخت می‌شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از رئیسی خواست پیگیر مطالبه بازنشستگان در سایر سطوح باشد و گفت: اگر قانون مطابق خواسته بازنشستگان اجرا شود، دولت می‌تواند اعتماد بخش قابل توجهی از مردم را جلب کند.

وی خطاب به کابینه سیزدهم و آنهایی که با رئیسی کار می‌کنند گفت: امیدوارم دولتمردان سهل انگاری نکنند و آنچه قانون و خواسته برحق بازنشستگان است را اجرایی کننند.

نماینده نقده با اشاره به اینکه این بار 300 هزار تومان کمک معیشتی به مردم داده شده است گفت: اگر مردم یک مدت تحمل کنند، به نتیجه خوبی می‌رسیم.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/285

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب