روسیه اعلام کرد؛

کشته شدن ۳۲ نظامی اوکراینی در تیراندازی خودی‌ها!

سخنگوی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: ملی گرایان افراطی اوکراینی به سوی تعدادی از نظامیان این کشور که قصد تسلیم شدن داشتند تیراندازی کردند و ۳۲ نفر آن‌ها را به قتل رساندند.

به گزارش نجوا خبر به نقل از شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، "ایگور کوناشنکوف" سخنگوی وزارت دفاع روسیه در نشست خبری روزانه برای تشریح جزئیات عملیات ویژه نظامی این کشور در اوکراین گفت: خسارات سنگین ارتش اوکراین در نتیجه عملیات ویژه روسیه همچنان ادامه دارد. باید تأکید کنیم که در هفته‌های اخیر، تیراندازی ملی گرایان افراط گرا به نظامیان ارتش اوکراین باعث تشدید تنش‌ها در مناطق درگیری شده است.
پس از اعلام آمادگی نیرو‌های ارتش روسیه برای پیشروی نزدیک یک شهرک در استان دونستک، بیش از ۳۰ نظامی اوکراینی تصمیم گرفتند سلاح خود را زمین گذاشته و تسلیم شوند. بر این اساس، نظامیان اوکراینی در ساعت ۱۰ شب به وقت محلی با در دست داشتن پرچم‌های سفید به سوی مواضع نیرو‌های روسی حرکت کردند. در این هنگام یگانی از ملی گرایان افراطی اوکراین سوار بر خودر‌های زره پوش به سوی نظامیانی که قصد تسلیم شدن داشتند، آتش گشودند و ۳۲ نفر از آن‌ها را به قتل رساندند.

انهدام ۱۰۰ مرکز استقرار نیرو و تجهیزات نیرو‌های اوکراینی
سخنگوی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد طی ساعات گذشته خسارات و تلفات سنگینی به نیرو‌ها و تجهیزات اوکراینی وارد شد که انهدام ۱۰۰ مرکز استقرار نیرو‌ها و تجهیزات و کشته شدن صد‌ها نفر دیگر از نیرو‌های اوکراینی از جمله آنهاست.
به گزارش شبکه تلویزیونی روسیاالیوم، ایگور کوناشنکوف از کشته شدن بیش از ۳۵۰ تن از ملی گرایان افراطی اوکراینی (نئو نازی‌های اوکراین) و انهدام زرادخانه تسلیحات در استان چرنیگوف و همچنین سرنگونی یک فروند جنگنده و یک فروند بالگرد نیرو‌های اوکراینی خبر داد.
کوناشنکوف در گزارش روزانه خود از تازه‌ترین تحولات درگیری‌ها در اوکراین گفت: انبار تسلیحات و مهمات نیرو‌های اوکراینی در استان چرنیگوف با موشک‌های نقطه زن کالیبر هدف قرار گرفت.
علاوه بر این ۱۱ موضع تمرکز نیرو‌ها و تجهیزات اوکراینی و هشت مرکز استقرار توپخانه نیرو‌های اوکراینی از جمله موشک انداز‌های گراد در دنباس با موشک‌های نقطه زن هوا به سطح هدف حمله قرار گرفتند و منهدم شدند. دو انبار مهمات در اطراف خارکیف و جمهوری لوهانسک نیز هدف قرار گرفتند.
وی افزود: نیروی هوایی ارتش روسیه ۱۰۰ مرکز استقرار نیرو‌ها و تجهیزات نظامی اوکراین را هدف قرار دادند و منهدم کردند. در این حملات بیش از ۳۵۰ تن از نیرو‌های ملی گرای افراطی اوکراینی کشته شدند و سه مرکز فرماندهی و ۱۳ دستگاه تانک و انواع زره پوش نیز هدف قرار گرفتند و منهدم شدند. در این حملات همچنین شش قبضه موشک انداز گراد هدف قرار گرفت و نابود شد.

حمله موشکی کشتی جنگی روسیه به چند شهر اوکراینی
شبکه گزارش روزانه جنگ تصاویری ویدئویی از حمله موشکی کشتی جنگی روسیه به تأسیسات نظامی اوکراین در شهر‌های نیکولایف، کریوی روگ و اودیسا منتشر کرد.

وزارت دفاع روسیه از ایجاد گذرگاه انسانی در "سورودونستک" اوکراین برای تخلیه غیرنظامیان خبر داد
به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: مسکو آماده تخلیه غیرنظامیان از کارخانه «آزوت» در شهر «سورودونتسک» است.
این وزارتخانه افزود: اوکراین گشودن گذرگاه امن در سورودونستک را به سوی مناطق تحت سیطره کی یف خواستار شده است و در پاسخ به این درخواست، یک گذرگاه انسانی فردا چهارشنبه برای خروج غیرنظامیان از این شهر به سوی شهر "اسواتوفه" (Svatove) در استان لوهانسک گشوده خواهد شد.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/314

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.