مدیرکل صنایع پوشاک وزارت صمت؛

حذف معافیت مالیاتی برای واردات ماشین آلات نساجی/ سرمایه‌گذاری تهدید می‌شود؟

حذف معافیت مالیاتی برای واردات ماشین آلات نساجی/ سرمایه‌گذاری تهدید می‌شود؟
مدیرکل صنایع منسوجات و پوشاک وزارت صمت با بیان اینکه حذف معافیت مالیاتی واردات ماشین آلات نساجی،سرمایه گذاری در این صنعت را با تهدید مواجه کرده گفت: در تلاش برای رفع این مشکل هستیم.

به گزارش نجواخبر، افسانه محرابی یکی از عوامل مهم تولید خوب، باکیفیت، رقابت پذیر و صادراتی را مرتبط با ماشین‌آلات دانست و افزود: در صنعت نساجی و پوشاک باید حداکثر هر ۱۰ سال یک بار بازسازی و نوسازی ماشین‌آلات انجام شود، اما حذف معافیت مالیاتی و تعرفه‌هایی که برای واردات ماشین آلات نساجی در قانون بودجه امسال در نظر گرفته شده، نگرانی‌هایی را برای سرمایه‌گذاران در این صنعت ایجاد کرده است.

وی گفت: بسیاری از افرادی که طرح ارائه کرده بودند و قرار بود در این صنعت سرمایه‌گذاری کنند، با این اتفاق حجم سرمایه‌گذاری خود را کاهش داده‌اند.
محرابی با بیان اینکه یکی از مشکلات اصلی در این صنعت بحث قاچاق پذیر بودن آن است، ادامه داد: برای تولید رقابت‌پذیر باید هزینه تمام‌شده را کاهش داده و زمینه صادرات را نیز فراهم ساخته و از واردات پوشاک به شکل غیررسمی جلوگیری کنیم و به همین علت موضوع نوسازی ماشین‌آلات موضوع بسیار مهمی در این صنعت است.
مدیرکل صنایع پوشاک وزارت صمت گفت: با توجه به پیگیری‌هایی که بخش خصوصی در مورد بحث ماشین آلات نساجی دارد، در تلاش هستیم تا این مشکل را برطرف کنیم، اما نمی‌توان صد در صد امیدوار بود.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/317

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.