اختصاصی؛

دلواپسی‌های ادامه دار: با اسکوچیچ در جام جهانی موفق نمی‌شویم؟

دلواپسی‌های ادامه دار: با اسکوچیچ در جام جهانی موفق نمی‌شویم؟
تیم ملی فوتبال ایران در مسابقه تدارکاتی برابر الجزایر شکست خورد تا موج انتقادات از سرمربی کروات دوباره اوج بگیرد.

به گزارش خبرنگار نجواخبر، تیم ملی فوتبال ایران در فیفادی خردادماه ابتدا قرار بود در کانادا به مصاف تیم ملی فوتبال این کشور برود و پس از لغو این دیدار، شاگردان دراگان اسکوچیچ راهی قطر شدند.

درحالیکه نام‌هایی مانند اکوادور، اروگوئه و السالوادور مطرح می‌شد اما در نهایت تیم ملی در دوحه ماند و تنها یک مسابقه دوستانه برابر تیم ملی الجزایر برگزار کرد: دیداری که شکست در آن اوج انتقادات را علیه سرمربی کروات شکل داد.

تیم ملی کشورمان در این بازی - اگرچه انتقاداتی از بازیکنانی که اسکوچیچ مورد استفاده قرار داد وجود داشت - با ترکیبی از بهترین بازیکنان به میدان رفت و مقابل تیمی که به 9 بازیکن اصلی خود استراحت داده بود، دو بر یک شکست خورد.

شکست تیم ملی در فاصله کمتر از 5 ماه مانده به مسابقات جام جهانی قطر 2022 و رویارویی با تیم‌های ملی انگلیس، آمریکا و ولز این نگرانی را ایجاد کرده که آیا واقعا اسکوچیچ بهترین گزینه هدایت یوزها در بزرگترین آوردگاه مسابقات فوتبال است؟

اسکوچیچ موافق انتقادات نیست!

پس از بازگشت اعضای تیم ملی از اردوی قطر اسکوچیچ در فرودگاه به گفت‌وگو با خبرنگاران پرداخت. او موافق انتقادات نبود و گفت: "انتقادات همیشه هستند اما من همیشه اول خودم را نقد می‌کنم. در نظر داشته باشید که مقابل الجزایر، 5 بازیکن را نداشتیم که بعضی از این نفرات خیلی مهم بودند. دو مدافع وسط و وحید امیری غایب بودند. البته این همه انتقاد برای شکست در یک بازی دوستانه منصفانه نیست؛ وقتی که سریعترین صعود را به عنوان یک تیم آسیایی به جام جهانی داشتیم."

فدراسیون از عملکرد اسکوچیچ رضایت ندارد؟

علی اصغر مدیر روستا، عضو کمیته فنی فدراسیون فوتبال از عملکرد اسکوچیچ انتقاد کرد و گفت: "فکر می‌کنم کادرفنی باید فکر اساسی کند و بتواند در جام جهانی حداقل بازی‌های خوبی را به نمایش بگذاریم. با توجه به موضوعات تیمی و کادرفنی ما یکی از سخت‌ترین جام جهانی‌‌های‌مان را باید داشته باشیم. این حق را می‌دهیم که باید بازی تدارکاتی بیشتری داشته باشیم؛ ولی بچه‌های ما اصول فوتبال را اصلاً رعایت نمی‌کنند. در خیلی از بازی‌ها همینطور است؛ حتی در مرحله مقدماتی جام جهانی نیز اصول فوتبال را رعایت نمی‌کردیم و روی خلاقیت‌ها برنده می‌شدیم. روی کار تیمی و اصول فوتبالی کادرفنی نتوانسته خوب عمل کند."

تیم ملی واقعا نیاز به تغییرات دارد؟

اینکه اسکوچیچ سرمربی نامداری نبوده بر هیچکس پوشیده نیست اما تنها یک شکست نمی‌تواند به منزله عدم کارایی مناسب این سرمربی باشد. همانطور که اخیرا تیم ملی انگلیس هم برابر مجارستان با نتیجه سنگین 4 بر صفر شکست خورد پس با یک شکست گرت ساوتگیت هم باید از سمتش کنار برود. در این وهله تصمیم گیرنده اعضای کمیته فنی فدراسیون فوتبال هستند و اگر قرار است تغییراتی در تیم ملی صورت بگیرد همین امروز هم دیر است چراکه تنها 5 ماه تا جام جهانی فرصت باقی است و در غیر این صورت باید بهترین اردوها و مسابقات تدارکاتی برنامه ریزی شود تا تیم ملی با آرامش در مسیر جام جهانی قدم بگذارد.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/334

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.