4 انتصاب عجیبِ عبدالملکی در آستانه استعفا!

4 انتصاب عجیبِ عبدالملکی در آستانه استعفا!
سخنگوی دولت در حالی از استعفای دوم عبدالملکی سخن گفته است که هفته گذشته او چهار انتصاب جدید در وزارتخانه انجام داده بود.

به گزارش نجواخبر, عبدالملکی اول شهریور‌ماه سال گذشته زمانی که در صحن مجلس برای کسب رأی‌اعتماد از نمایندگان از برنامه‌های خود دفاع می‌کرد گفته بود که اولین اقدامش فسادزدایی از زیر‌مجموعه‌های اقتصادی وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواهد بود و وعده داده بود که ضمن حفظ مدیران سالم و کارآمد، تمام مدیران نامربوط، مفسد و رانتی در اسرع وقت شناسایی و برکنار و به جای آنها مدیران متخصص، جهادی و انقلابی جایگزین خواهند شد. او بعدا در واکنش به انتقادات از عملکرد او در وزارتخانه، گفته بود «ما هنوز به مرحله بلند شدن نعره‌ها نرسیده‌ایم ولی خواهیم رسید.»

حامیان عبدالملکی، تا اینجا معتقد بودند مخالفان عبدالملکی که اصرار به عزل او دارند، ریشه در مافیای فساد وزارتخانه دارند. حال این سؤال مطرح است که آیا مافیای فساد، فرایندی را آغاز کرده که نتیجه آن استعفای عبدالملکی است؟

استعفای دوم

برخی می‌گویند این استعفا، رویکرد محترمانه عزل بوده است. هرچند سخنگوی دولت در نشست خبری با خبرنگاران گفته عبدالملکی برای دومین بار استعفای خود را به آقای رئیس‌جمهور تقدیم کرد و استعفای ایشان با موافقت مواجه شد. از تلاش‌های مجاهدانه در دوران تصدی در وزارت کار که تلاش جهادی و شبانه‌روزی داشتند تشکر می‌کنیم و البته وی به همکاری با دولت ادامه خواهد داد و از دولت حذف نخواهد شد و به‌عنوان مشاور رئیس‌جمهور از امروز کار خود را ادامه خواهد داد.

سخنگوی دولت در حالی از استعفای دوم عبدالملکی سخن گفته است که هفته گذشته او چهار انتصاب جدید در وزارتخانه انجام داده بود «علی‌اکبر رضایی» را به‌عنوان جانشین وزیر در امور دانش‌بنیان وزارت ،«مسعود حسین‌پور» به‌عنوان سرپرست مرکز حراست وزارت «امیرحسین جوزی» نیز سرپرست دفتر ترویج، آموزش و تحقیقات تعاونی‌های وزارت و «مجتبی جلالیان» به‌عنوان مدیرکل پشتیبانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی منصوب شده بودند. عبدالملکی رکوردار انتصابات در وزارت خانه هاست و نزدیک به هزار نفر از جوانان انقلابی را در مسئولیت های مختلف؛ هیئت مدیره های شستا و … منصوب کرده است. او پیش از این از برکناری هزار مدیر متخلف صحبت کرده بود.

عبدالملکی در نامه کوتاه خود، نوشته است به منظور افزایش هماهنگی دولت استعفای خود را از این سمت اعلام می‌نمایم. گزینه جانشینی او هم که توسط ارگان رسانه‌ای تسنیم(نزدیک به سپاه) معرفی شده بود، زاهدی وفا از چهره های نزدیک به مخبر جانشین او شده است تا شاید این پیام مخابره شود که رئیسی به مخبر بیشتر از جوانان انقلابی اعتماد دارد!

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/363

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب