آخرین شب از نخستین کنسرت «احسان یاسین»

آخرین شب از نخستین کنسرت «احسان یاسین»
نخستین کنسرت خواننده برگزیده برنامه «عصر جدید» در شرایطی در تالار وحدت برگزار شد که در سه شب برگزاری این کنسرت، استقبال قابل توجهی از احسان یاسین شد.

به گزارش نجواخبر، آخرین شب از نخستین کنسرت احسان یاسین شامگاه جمعه ۱۸ فروردین با همراهی ارکستر «ایستگاه» به سرپرستی مهدی نوروزی، با حضور و همراهی افرادی چون مسعود فروتن، حامد سلطانی، حامد عسگری، محسن رضوانی، میترا رفیع، حسین حقیقی و علی‌اکبر قلیچ روی صحنه رفت.

نام احسان یاسین پس از اجرا با سبک و سیاق خود در برنامه «عصر جدید» مطرح شد. او طی برنامه اجرای آثاری به زبان‌های انگلیسی، عربی، ترکی و فارسی که عمده محتوای آن‌ها مفاهیمی از قبیل عرفان و مناجات و «تلاش برای زندگی خوب» است، پرداخت.

ابتدای کنسرت، نوازندگان به صورت نمایشی با سن‌های متحرک در دو بخش جداگانه روی صحنه حاضر شدند و در بخش سوم یاسین با گروهی از نوازندگان سازهای زهی و تشویق‌های مخاطبان روی سن حاضر شد.

این خواننده قطعات منتخب از آلبوم «ماه من» را با سه زبان انگلیسی، عربی و فارسی در حضور مخاطبان اجرا کرد که از جمله آن‌ها می‌توان به قطعات «ماه من»، «لایا دنیا»، «بازم برگرد»، «ماب»، «ستایش»، «ربنا»، «یا مصطفی» و «رحیل» با اشعاری از خواجه عبدالله انصاری، سجاد شاکری، مرتضی حیدری آل کثیر، شروین معینی، محمدرضا قره داغی و نادر التتان اشاره کرد. اثر «لایا دنیا» با استقبال و همراهی مخاطبان همراه شد و اصرار حاضرین در سالن باعث شد این خواننده قطعه پرطرفدارش را بار دیگر اجرا کند.

یاسین در کنسرت شامگاه گذشته علاوه بر قطعه‌های آلبوم جدید خود، قطعه تا ابد و برای نخستین بار اثری را از ساخته‌های عرفان طهماسبی (ترانه‌سرا، آهنگساز و خواننده) را اجرا و به تمام مادران و زنان سرزمینمان تقدیم کرد.

احسان یاسین در حاشیه برگزاری این کنسرت درباره تأثیر حضورش در برنامه «عصر جدید» در روند مسیر هنری‌اش گفت: «من هفت سال است کار می‌کنم ولی در هفت ماهی که از برنامه عصر جدید گذشت، به اندازه آن هفت سال، آثارم دیده شده و بدون شک مدیون برنامه عصر جدید و آقای احسان علیخانی هستم.»

او درباره تأثیرپذیری آثارش از «سامی یوسف» و نگاه انسانی این خواننده به موضوعات انسانی و عرفانی نیز گفت: «آثار سامی یوسف بی‌شک در مسیر هنری من تأثیرگذار بوده و ایشان جزو بهترین‌ها در حوزه خود هستند. احترام زیادی به ایشان قائل هستم و تمام تلاشم این است که برای مخاطب ایرانی بهترین آثار را تولید کنم. انسان و خدا و رابطه متقابل این دو برای تعریف یک زندگی سالم توام با مهربانی، همیشه اصلی‌ترین دغدغه من در آثارم است.»

ارکستر بزرگ ایستگاه به سرپرستی مهدی نوروزی در این کنسرت در کنار احسان یاسین ساز زدند که حضور ارکستر بزرگ در نخستین کنسرت این خواننده، نشان از توجه ویژه برگزارکنندگان برنامه به مخاطبان حاضر در سالن بود.

گفتنی است این کنسرت مستقل، به تهیه‌کنندگی طاهر ده پهلوان و کارگردانی امیرحسین طهرانی طی سه شب (۱۶.۱۷ و ۱۸ فروردین) در تالار وحدت روی صحنه رفت.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/36929

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب