رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی در گفتگو با نجوا خبر:

گرانی عجیب مرغ در بازار/ زمزمه‌های افزایش قیمت مصوب به گوش می‌رسد

گرانی عجیب مرغ در بازار/ زمزمه‌های افزایش قیمت مصوب به گوش می‌رسد
قیمت مرغ در هفته گذشته در حالی در مغازه های سطح شهر به 90 هزار تومان نیز رسیده که رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی می گوید: دولت باید در قیمت مصوب مرغ تجدیدنظر کند و گرنه احتمال کمبود آن در ماه های آینده وجود دارد.

به گزارش نجوا خبر، مشاهدات میدانی از مغازه‌های مرغ فروشی در سطح شهر نشان می‌دهد در هفته اخیر قیمت مرغ افزایش یافته است؛ به طوری که هر کیلو به ۹۰ هزار تومان نیز رسیده است.

این در حالی است که مرغ گرم به قیمت مصوب در میادین وجود ندارد.

گرچه علت این موضوع کمبود نهاده‌های دامی و توقف آن‌ها در گمرکات کشور عنوان شده اما حالا زمزمه‌های جدیدی به گوش می‌رسد مبنی بر اینکه مرغداران دیگر حاضر به تولید و عرضه مرغ با قیمت مصوب گذشته یعنی همان کیلویی ۶۳ هزار تومان نیستند.

عرضه مرغ منجمد بازار را آرام می‌کند؟

در همین راستا مدیر کل دفتر بازرگانی کالاهای کشاورزی با اعلام خبر واردات مرغ گرم برای تنظیم بازار و عرضه مرغ منجمد در بازار گفت: تاکنون شرکت پشتیبانی امور دام دو یا سه محموله گوشت مرغ گرم وارد کرده است.

آبنار با بیان اینکه گوشت مرغ منجمد نیز با قیمت هر کیلو حدود ۴۰ هزار تومان عرضه می‌شود، گفت: گوشت مرغ به اندازه کافی در بازار وجود دارد و کمبودی در تأمین نیاز ماه مبارک رمضان وجود ندارد.

افزایش جوجه ریزی در دستور کار است

رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی در همین رابطه به نجوا خبر می‌گوید: نوسان قیمت مرغ در هفته اخیر در همه استان‌ها وجود داشت.

یوسفی با بیان اینکه در تهران با توجه به کاهش عرضه، قیمت مرغ به کیلویی ۹۰ هزار تومان رسید، ادامه داد: برای ماه‌های آینده، ۱۱۵ میلیون قطعه جوجه ریزی پیش بینی شده است تا تولید بیشتر از تقاضا شود.

جرقه گرانی مرغ زده شد

رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی با اشاره به برطرف شدن مشکل نهاده دامی برای مرغداران گفت: مشکل نهاده دامی برطرف شده که به همین دلیل جوجه ریزی بیشتر می‌شود.

یوسفی با اشاره به کاهش تولید مرغ در فروردین ماه گفت: اگر دولت تصمیمی برای تغییر قیمت مصوب مرغ نداشته باشد احتمال کمبود و گرانی بیشتر آن در بازار وجود دارد.

قیمت مصوب مرغ افزایش می‌یابد؟

به گفته رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی، بخشی از افزایش قیمت گوشت مرغ در بازار به گران فروشی مغازه داران برمی گردد و بخشی مرتبط با هزینه‌های تمام شده تولید است.

یوسفی افزود: قیمت فعلی هر کیلوگرم مرغ زنده درب واحدهای تولیدی افزایش یافته و به ۴۸ تا ۵۰ هزار تومان رسیده است که بر مبنای این قیمت، باید گوشت مرغ با قیمت ۶۸ تا ۷۵ هزار تومان به دست مردم برسد. بنابراین تولیدکنندگان خواستار افزایش قیمت مصوب مرغ هستند.

فروش هر کیلو مرغ بالاتر از ۷۵ هزار تومان گران فروشی است

رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی گفت: عرضه گوشت مرغ بالاتر از هر کیلو ۷۵ هزار تومان گران فروشی است.

یوسفی ادامه داد: علت افزایش ناگهانی قیمت مرغ در روزهای اخیر، به اسفندماه برمی گردد زیرا در اسفندماه کشور با کمبود کنجاله سویا روبه‌رو شده بود که اکنون این مشکل حل شده است.

خبرنگار: میناسادات حسینی

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/37068

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب