نجواخبر گزارش می‌دهد؛

علت استعفای وزیر کار؛ حقوق بازنشستگان یا اختلاف با معاون اول؟/ رونمایی از تمام گزینه‌های جایگزین

علت استعفای وزیر کار؛ حقوق بازنشستگان یا اختلاف با معاون اول؟/ رونمایی از تمام گزینه‌های جایگزین
گمانه زنی ها درباره انتخاب وزیر کار جدید در دولت سیزدهم در حال شکل گیری است.

به گزارش نجواخبر، بهادری جهرمی در برنامه تلویزیونی جهان‌آرا گفت: از خود آقای عبدالملکی بپرسید دلیل استعفایشان‌ چیست. من واقعا از ایشان نپرسیدم دلیل استعفایشان چه بود. می‌توانم تحلیل‌هایی بکنم اما گزاره اول شما، اینکه تاوان مبارزه با فساد را داده و استعفا کرده، قطعا دلیل آن نیست. شعار این دولت مبارزه با فساد است و هر که با فساد مبارزه کند جایزه می‌گیرد. اختلاف وزیر سابق با آقای مخبر هم علت استعفای ایشان نبوده است و به عنوان شاهد عینی، چنین چیزی را ندیدم اما اینکه بگویم اختلاف نظر کارشناسی وجود نداشته، خیر. طبیعتاً اختلاف نظر وجود داشته است. هر بخش از دولت از نگاه بخش خودش به موضوعات نگاه می‌کند و تحلیل تفاوت‌های مشخص دارد. همان روز آخر کاری ایشان در وزارتخانه در جلسه‌ای با حضور آقای مخبر و نمایندگان بازنشستگی حاضر شدند و تعاملات و احترام‌های متقابل ایشان با آقای مخبر به دید نمایندگان بازنشستگی هم رسید

در همین رابطه علی خضریان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در صفحات مجازی خود نوشت: «در حالی که رهبر انقلاب نسبت به عدم دخالت نمایندگان مجلس در انتصابات دولت تأکید کردند، برخی با بی‌توجهی به این دستور لازم‌الاتباع، با بی‌پروایی از رایزنی‌های پشت صحنه نیز جلوتر رفته و رو به بازاریابی رسانه‌ای خود و دوستانشان برای وزارت کار آورده‌اند! این آزمون ولایت‌مداری است.»

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس درباره ادامه ترمیم کابینه دولت سیزدهم گفت: آقای رئیس‌جمهور تیمی را برای ارزیابی وزرا مشخص کرده بودند، برای همین با توجه به ارزیابی های این تیم احتمال می‌دهم وزرایی که نمره مقبولی دریافت نکردند، تغییرات شامل حال آنها هم بشود اما از مصادیق خبر ندارم.
وی درباره مشورت مجلس به دولت برای ترمیم کابینه افزود: برای این کار مشورتی با مجلس نشد. البته ما یک کمیته ارزیابی را برای آقای عبدالملکی مشخص کردیم که آنها در حال ارزیابی بودند اما گزارشی درباره آقای عبدالملکی به دولت ندادیم بنابراین فشاری از طرف مجلس برای تغییر وزرا وجود نداشت.

در عین حال، ولى اسماعیلى رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس درباره بهتر شدن عملکرد دولت بعد از ترمیم کابینه اظهار کرد: قاعدتا تغییرات برای بهتر شدن است و دوستانی که تشریف می‌آورند حتما باید تغییر و تحول جدی برای بهتر شدن حرکت قطار دولت انجام دهند. ضمن آنکه مجلس بجد و با دید کارشناسی اوضاع را بررسی خواهد کرد تا خدای نکرده افراد ضعیفی متولی کار‌های بزرگ نشوند.

وی درباره مطرح شدن نام بذرپاش و حاجی بابایی به عنوان گزینه‌های احتمالی برای وزارت کار و رفاه اجتماعی یادآور شد: نام من، آقای محمد عباسی و آقای امیرآبادی هم مطرح است، اما این‌ها گمانه زنی رسانه است، باید منتظر ماند و دید آقای رئیس‌جمهور چه کسی را به عنوان وزیر پیشنهادی کار، تعاون و امور اجتماعی به مجلس معرفی می‌کند.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/388

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب