توضیح رئیس کمیسیون طرح جوانی جمعیت درمورد حواشی اظهاراتش درباره دختران ایرانی/ از طرف رسانه های غلط عذرخواهی می‌کنم!

توضیح رئیس کمیسیون طرح جوانی جمعیت درمورد حواشی اظهاراتش درباره دختران ایرانی/ از طرف رسانه های غلط عذرخواهی می‌کنم!
رئیس کمیسیون ویژه رسیدگی به طرح جوانی جمعیت مجلس به جای پاسخ قانع‌کننده، فقط به بیان این جمله که در این باره نشست خبری برگزار می‌کنم، اکتفا کرد.

به گزارش نجواخبر، امیرحسین بانکی‌پور نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی طی مصاحبه‌ای عنوان کرد که دختران مجرد با توجه به کمبود پسر مجرد در کشور با مسلمانان و شیعیان علاقه‌مند به ایران ازدواج کنند؛ از این طریق نه تنها توسعه فرهنگی اتفاق افتاده است و ارتباطات بین‌المللی تقویت می‌شود، بلکه این نسبیت به هم ریخته در کشور نیز بر طرف می‌شود.

مجلس امروز اما درجلسه علنی خود به این سخنان واکنش نشان داد.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه حفظ شأن و منزلت تمام زنان و دختران جامعه را بر خود واجب می‌دانیم، نسبت به اظهارنظرهای غیرکارشناسی و هیجانی درباره ازدواج دختران انتقاد کرد.

همچنین نماینده مردم چابهار در مجلس در انتقاد به پیشنهاد یکی از نمایندگان مجلس مبنی بر ازدواج دختران ایرانی با اتباع خارجی گفت: نماینده پیشنهاد دهنده باید از ملت بزرگ ایران عذرخواهی کند.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی در تذکر به نماینده پیشنهاد دهنده در رابطه با ازدواج دختران ایرانی با اتباع بیگانه، افزود: اینکه برخی دوستان مطالبی درباره ازدواج دختران ایرانی با اتباع بیگانه به بهانه توسعه روابط فرهنگی مطرح کرده‌اند غلط است. انتظار می‌رود رئیس مجلس شورای اسلامی فرصتی دهد تا وی از ساحت مقدس خواهران و مادران ایرانی عذرخواهی کند.

و در نهایت این نماینده را به عذرخواهی کشاند اما نه از طرف خودش بلکه از طرف رسانه های غلط. بانکی پور با بیان اینکه ازدواج همسالان را توصیه می‌کنم، گفت: به نوبه خود از بانوانی که ممکن است این تقطیع، ذهن آنها را آزرده کرده باشد، از طرف رسانه های غلط، عذرخواهی می‌کنم، اما معتقدم صورت مسئله‌ها را نباید پاک کرد.

او ادامه داد: جز انسان های بزرگوار، کسی حرمت زن را رعایت نمی‌کند و جز انسان های پست و لعین کسی به زنان اهانت نمی‌کند. برادر بزرگوارم در حین صحبت های خود، تذکری به من دادند که باید به این نکته توجه کرد که رسانه های معاند با تقطیع سخنان به ویژه سخنان نمایندگان مجلس به تخریب مجلس می‌پردازند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس یازدهم با بیان اینکه از نمایندگان که خود قربانی تقطیع سخنان هستند، انتظار دارم هر زمان که در زمان مجازی یا پیامکی، اظهارنظری مطرح می‌شود، ابتدا صحبت را کامل بشنوند، سپس درباره آن قضاوت کنند، افزود: صحبت من در محیطی علمی و آکادمیک بود؛ من در آن جلسه در حال تحلیل آمار بودم و تاکید کردم که این بحث رسانه‌ای نیست و مربوط به حوزه نظری و صاحب نظران است.

وی با اشاره به سخنان خود در جلسه مذکور توضیح داد: در این نشست مطرح کردم که آمارهای غلطی در جامعه مطرح می‌شود که باید اصلاح شود، از جمله اینکه مطرح می‌شود تعداد زنان بیشتر از مردان است، این درحالی است که این آمار غلط است؛ تعداد دختران مجرد آماده ازدواج با تعداد پسران مجرد آماده ازدواج بر اساس سرشماری سال 95 همتراز هستند و تناظر یک به یک دارند، بنابراین با شرایط تسهیل ازدواج، جوانان این آرامش را پیدا می‌کنند و موانعی اینچنینی وجود ندارد و مجلس نیز تسهیلات مربوط به ازدواج را تا 5 برابر افزایش داده است.

بانکی پور با بیان اینکه در جلسه مذکور بابت یک گروه سنی تذکر دادم، تصریح کرد: گروه سنی بانوان بالای 30 سال براساس سرشماری سال 95 حدود یک میلیون و 400 هزار نفر هستند، از سوی دیگر حدود 700 هزار نفر از خانم‌ها یا همسر خود را از دست داده‌اند یا طلاق گرفته‌اند که در مجموع این دو گروه حدود 2 میلیون و 100 هزار نفر هستند. در جلسه مذکور مطرح کردم چنانچه این افراد بخواهند براساس عرف ازدواج در کشور ما با پسران 4 تا 5 سال بزرگتر ازدواج کنند، برای دو سوم این بانوان، همسری وجود ندارد.

وی اظهار کرد: در جلسه مذکور، ازدواج همسالان را توصیه کردم؛ روان‌شناسان تأیید می‌کنند سن عقلی و ظاهری در ازدواج مراد است و نه سن شناسنامه‌ای و اگر بخواهیم براساس فرهنگ غلطی که در ذهن داریم دختران با پسران بزرگتر ازدواج کنند، این ضربه به دختران وارد می‌شود. در آن جلسه بر ازدواج همسالان تاکید کردم.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: در جلسه بحث دیگری مطرح شد، در محیطی که صحبت می‌کردم، اقبال‌ها و مراجعات و موانعی داشتیم از سوی بانوانی که با برخی اندیشمندان خارج از کشور ازدواج کرده بودند، اما فرزندان آنها شناسنامه ایران نداشتند، با اینکه مجلس شورای اسلامی سال‌ها پیش قانون مربوط به این موضوع را تصویب کرده بود. در آن جلسه تاکید کردیم این موضوع مشکل قانونی ندارد. در شرایطی که اندیشمندانی که از نظر اعتقادی و اخلاقی با فرهنگ ما متناسب هستند و به انقلاب ما هماهنگ هستند و با یک بانوی ایرانی ازدواج کرده‌اند، نباید شرایط را برای آنها سخت کرد.

وی با بیان اینکه در جلسه مذکور که یک محمل علمی بود، تاکید کردم که بحث مذکور بیشتر تحلیل آمار است، متأسفانه رسانه ها، سخنان من را تقطیع کرده و این جو روانی منفی را ایجاد کردند، گفت: به نوبه خود از بانوانی که ممکن است این تقطیع، ذهن آنها را آزرده کرده باشد، از طرف رسانه های غلط، عذرخواهی می‌کنم، اما معتقدم صورت مسئله‌ها را نباید پاک کرد

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/402

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.