خبر بدِ انگلیسی‌ها؛

پوتین اوکراین را تصرف کرد؟!

پوتین اوکراین را تصرف کرد؟!
ارتش انگلیس می‌گوید طی دو روز اخیر، روسیه تلاش برای پیشروی در جنوب ایزیوم، با هدف پیشروی عمیق‌تر در منطقه دونتسک، و احاطه کردن منطقه سیورودونتسک از شمال را تجدید کرده است.

به گزارش نجواخبر، بعد از گزارش وزارت دفاع انگلیس درباره محاصره‌شدن شهر راهبردی «سیوِرودونتسک» در شرق اوکراین توسط روسیه، لندن این‌بار از تلاش روس‌ها برای تنگ‌تر کردن حلقه محاصره از شمال هستند.

رکن اطلاعات ارتش انگلیس روز شنبه گفت: «در ۴۸ ساعت گذشته، روسیه تلاش‌های خود را برای پیشروی در جنوب ایزیوم، با هدف پیشروی عمیق‌تر در منطقه دونتسک، و احاطه کردن منطقه سیورودونتسک از شمال، تجدید کرده است».

به نوشته وبگاه این سازمان، در این بیانیه ادعا شده است: «از ۱۴ ژوئن، مقامات روسی و سران جدایی‌طلب شرق اوکراین ادعا کرده‌اند که در تلاش هستند تا گذرگاه‌های بشردوستانه ایجاد کنند تا غیرنظامیان بتوانند سیورودونتسک را تخلیه کنند».

وزارت دفاع انگلیس ادامه داد: «روسیه، چه در اوایل کارزار اوکراین و چه در سوریه، سابقه استفاده از گذرگاه‌های بشر دوستانه یکجانبه اعلام شده را به عنوان سازوکاری برای دستکاری در فضای نبرد و تحمیل انتقال اجباری جمعیت داشته است».

در ادامه این گزارش آمده است: «غیرنظامیان اوکراینی محبوس شده در سیورودونتسک احتمالاً به استفاده از گذرگاه‌های پیشنهادی مشکوک هستند. گزینه‌های خروج از شهر با تخریب پل‌ها محدود می‌شود، اما مسیر پیشنهادی روسیه آنها را به سمت شهر سواتوا، در داخل سرزمین‌های تحت اشغال روسیه می‌برد».

این نهاد نظامی مدعی شد: «اگر غیرنظامیان به دام افتاده پیشنهاد خروج از طریق یک گذرگاه را نپذیرند، روسیه احتمالاً ادعا خواهد کرد که تفاوت کمتری بین آنها و هر هدف نظامی اوکراینی در منطقه ایجاد می‌کند».

پیش از این، «دیوید آراخامیا» سرپرست تیم مذاکره‌کننده اوکراینی با اشاره به افزایش قابل توجه تلفات ارتش این کشور در جنگ با روسیه، گفت روزانه بیش از یک‌هزار نظامی اوکراینی کشته یا زخمی می‌شوند.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/414

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.