خطیب زاده در نشست خبری:

فرصت ایران به کره جنوبی/ واکنش به شایعه استعفای باقری/ قطار مذاکرات از ریل خارج نشده است

فرصت ایران به کره جنوبی/ واکنش به شایعه استعفای باقری/ قطار مذاکرات از ریل خارج نشده است
سخنگوی وزارت امور خارجه در مورد مذاکرات وین گفت : ما همچنان در مسیر دیپلماسی حرکت می کنیم و این قطار علی‌رغم بدعهدی آمریکا از ریل خود خارج نشده است.

به گزارش نجواخبر، سعید خطیب زاده، صبح روز دوشنبه در نشست هفتگی خود با خبرنگاران داخلی و خارجی در پاسخ به سؤال ایسنا در مورد آخرین وضعیت کشتی های توفیق شده یونانی در ایران به خاطر تخلف صورت گرفته از سوی آنها و همچنین محموله توقیف شده ایران از سوی دولت آتن و حکم دادگاه یونانی در این ارتباط اظهار کرد: مراحل قضائی نفتکش‌های یونانی در محل طی می‌شود. دولت یونان از طریق وکلا تلاش کرده مستندات لازم را آماده کند برای این‌که فرایند آزادسازی کشتی‌ها انجام شود.

وی ادامه داد: به دولت یونان توصیه کردیم از ظرفیت‌های قانونی استفاده لازم را داشته باشند و اطمینان داریم این موضوع، مسیر خود را از مسیر قانونی و قضائی طی خواهد کرد.

وی با بیان این که امیدواریم در عمل شاهد آزادسازی محموله نفتی متعلق به مردم ایران در یونان باشیم، تصریح کرد : مطمئن هستیم مسیری که پیش خواهد رفت، حفظ روابط دوجانبه و مصون بودن این رابطه از دخالت عامل سوم(ایالات متحده) است.

وی همچنین گفت : آخر هفته میزبان آقای لاوروف وزیر خارجه روسیه خواهیم بود.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: بدهی وزارت برق عراق به وزارت نیروی ایران پرداخت شده است.

خطیب زاده گفت : آنچه که بین ایران و آمریکا در جریان مذاکرات وین باقی مانده اساسا به یک موضوع ختم نمی‌شود .

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت : به دولت جدید در کره جنوبی وقت می‌دهیم که به صورت عملی مثل دوستانمان در منطقه نشان دهند که برای پرداخت بدهی خود به ایران چه اقداماتی انجام می‌دهند.

خطیب زاده در مورد شایعات مطرح شده در توییتر در ارتباط با استعفای علی باقری مذاکره کننده ارشد ایرانی گفت : کلیه کارها و اقدامات در درون وزارت خارجه در حال انجام است و مذاکره کنندگان ما بی توجه به برخی از شایعات که با هدف ساخته می‌شود کار خود را می‌کنند.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/432

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.