اوکراین به سکو‌های نفتی روسیه حمله کرد/ ناپدید شدن هفت نفر

اوکراین به سکو‌های نفتی روسیه حمله کرد/ ناپدید شدن هفت نفر
در پی شلیک‌ به سکو‌های حفاری سوخت متعلق به روسیه در دریای سیاه، سه نفر زخمی و هفت نفر ناپدید شدند.

به گزارش نجوا خبر به نقل از خبرگزاری فرانسه، در پی شلیک‌ به سکو‌های حفاری سوخت متعلق به روسیه در دریای سیاه، سه نفر زخمی و هفت نفر ناپدید شدند.

مقام روس: مزدوران آمریکایی به اسارت در آمده در اوکراین باید محاکمه شوند
به گزارش پایگاه خبری اسپوتنیک؛ دیمیتری پسکوف در گفت‌وگو با شبکه‌ام. اس. ان. بی. سی گفت این‌ها سربازان مزدور هستند و در فعالیت‌های غیر قانونی در خاک اوکراین دخالت داشتند در گلوله باران و حملات به ارتش ما دست داشتند و باید به خاطر جنایاتی که مرتکب شدند پاسخ‌گو باشند.

وی گفت: «من وارد توضیح جنبه حقوقی اسارت آن‌ها نمی‌شوم یک چیز واضح است و آن اینکه آن‌ها مرتکب جنایت شدند. آن‌ها عضو ارتش اوکراین نیستند و کنوانسیون ژنو شامل آن‌ها نمی‌شود.»

سخنگوی کرملین: بحران اوکراین طولانی خواهد شد
کانال تلگرام خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرد سخنگوی کرملین در گفت‌وگو با شبکه ان بی سی آمریکا گفت: به نظر من بحران با اوکراین طولانی خواهد شد و بعد از این به غرب اعتماد نخواهیم کرد.

تصمیم کانادا برای مصادره دارایی‌های روسیه
کانال تلگرام خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرد کریستینا فریلند، معاون نخست‌وزیر کانادا، دولت این کشور قصد دارد طی روز‌های آینده قانونی را تصویب کند که اجازه می‌دهد دارایی‌های تحت تحریم روسیه، مصادره شود.

واشنگتن: در حال بررسی تعیین سقف قیمت برای نفت روسیه است
وزیر خزانه داری آمریکا دوشنبه در سفر به کانادا گفت آمریکا در حال گفت‌وگو با متحدان خود است تا با تعیین سقف قیمت برای نفت خام روسیه، درآمد‌های نفتی این کشور را بیشتر محدود کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از اتاوا، جَنِت یِلِن در کنفرانس خبری گفت «ما درباره چگونگی محدودیت بیشتر درآمد‌های انرژی روسیه به گفت‌وگو‌های سازنده با شرکا و متحدانمان در سراسر جهان ادامه می‌دهیم و در عین حال پیامد‌های جانبی بر اقتصاد جهان را مدنظر داریم و مانع می‌شویم».

وی گفت: «ما در مورد سقف قیمت یا استثنای قیمت صحبت می‌کنیم که محدودیت‌های اخیر و پیشنهادی انرژی را، که توسط آمریکا و متحدانش اعمال شد، گسترش و تعمیق می‌بخشد. این امر، بهای نفت روسیه و درآمد‌های پوتین را کاهش می‌دهد و در عین حال امکان بیشترین عرضه نفت را به بازار جهانی فراهم می‌کند».

مسکو، نقش مخرب غرب را محکوم کرد
به گزارش خبرگزاری فرانسه از مسکو، ماریا زاخارووا سخنگوی دستگاه دیپلماسی روسیه در تلگرام نوشت «در خصوص امکان بروز قحطی، کارشناسان بیش از پیش به سمت سناریوی بدبینانه پیش می‌روند. مقصر رژیم‌های غربی هستند که نقشی تحریک آمیز و مخرب دارند».

وی افزود: غرب در برنامه ریزی سیاست کشاورزی خود مرتکب «اشتباهاتی سامانمند» شده و با ساز و کار‌های مالی و پولی «کوته فکرانه» که در دوره کرونا بوجود آمد، سبب تورم جهانی شده است.

زاخارووا گفت: افزایش قیمت‌ها همچنین نتیجه سیاست‌گذار انرژی است که کشور‌های اروپایی و شمال آمریکا به شکلی نسنجیده و به ویژه با ورود اجباری زیست سوخت‌ها اعمال کردند.

زاخارووا با انتقاد از «محدودیت‌های غیرقانونی غرب گفت این اقدام، چرخه تدارکاتی و مالی روسیه به ویژه صادرات غلات را مختل کرده است.

مسکو کی یف را به شلیک به سکو‌های حفاری سوخت در دریا متهم کرد
یک مقام روسیه اعلام کرد در پی شلیک‌های دوشنبه به سکو‌های حفاری سوخت در دریای سیاه، در حاشیه شبه جزیره کریمه، هفت نفر ناپدید شدند. مسکو این شلیک‌ها را به نیرو‌های اوکراینی نسبت داد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از مسکو، سرگئی آسکیونوف، فرماندار شبه جزیره کریمه گفت «ما تأیید می‌کنیم سه نفر زخمی و هفت نفر ناپدید شدند. ما تضمین می‌کنیم جست‌وجو‌ها ادامه پیدا کنند».

آسکیونوف پیش از این به طور زنده در تلویزیون روسیه گفته بود پنج نفر زخمی شدند. وی سپس از کاهش آمار خبر داد.

به گفته وی، این شلیک ها، سه سکوی حفاری شرکت «کرونومور نفتوگاز» را هدف قرار داد و تخلیه ۹۴ نفر را که در این محل حضور داشتند، سبب شد.

از زمان آغاز جنگ اوکراین، این نخستین حمله به یک زیرساخت سوختی برون ساحلی در کریمه به شمار می‌آید.

کاخ کرملین: آمریکایی‌های بازداشت شده در اوکراین در فعالیت‌های غیرقانونی شرکت داشتند
به گزارش خبرگزاری رویترز، کاخ کرملین اعلام کرد، «مزدوران» آمریکایی بازداشت شده در اوکراین در فعالیت‌های غیرقانونی شرکت داشتند و باید مسئولیت جنایات شان را بپذیرند.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/444

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب