در گفتگو با «نجواخبر» عنوان شد؛

رای هیات تطبیق در مورد افزایش مستمری بازنشستگان اجرایی شود/ لزوم احیایِ مصوبات شورایعالی کار

رای هیات تطبیق در مورد افزایش مستمری بازنشستگان اجرایی شود/ لزوم احیایِ مصوبات شورایعالی کار
عضو هیات مدیره کانون کارگران بازنشسته تهران گفت: دولت یا باید در مهلت تعیین شده پاسخی مستند و مستدل به هیات تطبیق ارسال کند، یا به مصوبه شورای عالی کار بازگردد و افزایش حقوق بازنشستگان سایر سطوح را برمبنای ۳۸ درصد به علاوه ۵۱۵ هزار تومان اجرایی کند.

عضو هیئت مدیره کانون کارگران بازنشسته تهران رأی هیئت تطبیق مصوبات دولت با قوانین را اقدامی مثبت برای کاهش تنش و جلب رضایت بازنشستگان دانست و به خبرنگار نجواخبر گفت: بر اساس رأی این هیئت، دولت مکلف به اصلاح مصوبه افزایش مستمری بازنشستگان تأمین اجتماعی شد تا اقدام مثبتی برای آرامش بازنشستگانی باشد که از قانون گریزی دولت و نگاه سلیقه‌ای به قانون، ناراضی هستند.

برزو روحبخش با اعلام اینکه بررسی‌های هیئت بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین، با دقتی بالایی صورت گرفت گفت: کسانی که در مورد نادیده گرفتن مصوبه شورای عالی کار مبنی بر افزایش ۳۸ درصدی به علاوه ۵۱۵ هزار تومان برای سایر سطوح حقوق بازنشستگان و کاهش آن به ۱۰ درصد نظر دادند، افرادی نخبه و مسلط به قوانین هستند.

وی با اشاره به اینکه هیئت تطبیق قوانین به درستی مصوبه هیئت وزیران در خصوص تعیین مستمری بازنشستگان، از کارافتادگان و بازماندگان در سال ۱۴۰۱ را مغایر قانون شناخت گفت: با وجود آنکه بارها از سوی بازنشستگان به ویژه نمایندگان بازنشستگان در کانون‌ها این تصمیم دولت مورد انتقاد قرار گرفت و مستندات قانونی برای این مصوبه غیر قانونی ارائه شد، اما شاهد بودیم که دولت به مستندات نمایندگان بازنشستگان توجهی نمی‌کرد تا آنکه مجلس واکنش مناسبی نشان داد و نتیجه بررسی‌های قانونی و حقوقی خود را برای اصلاح تصمیم غیر قانونی و خلاف دولت در مورد افزایش حقوق بازنشستگان به دولت ارجاع کرد.

عضو هیئت مدیره کانون کارگران بازنشسته تهران با اعلام اینکه هیئت بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین چندین جلسه با نمایندگان دولت، سازمان تأمین اجتماعی و نمایندگان بازنشستگان تأمین اجتماعی برگزار کرد گفت: در این جلسات که به صورت کارشناسی برگزار شد نظرات همه طرف‌ها مورد نقد و بررسی قرار گرفت و در نهایت نظری که اعلام شد، منطبق بر همه جوانب بود. یعنی نه تنها قوانین ملاک و محور اصلی بحث بود، بلکه نظر طرفین درگیر نیز شنیده شد تا آنچه به صورت حکم اعلام می‌شود، منطبق بر همه جوانب باشد.

وی در پاسخ به اینکه آیا رأی هیئت بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین، نهایی و قابل اجراست گفت: بر اساس اعلام دبیر این هیئت، ابطال مصوبه هیئت دولت در خصوص افزایش ۱۰ درصدی برای سایر سطوح هنوز نهایی نشده و بر مبنای اصول ۸۵ و ۱۳۸ قانون اساسی، نتیجه بررسی هیئت به دولت اعلام می‌شود و دولت حداکثر ۱۰ روز فرصت دارد تا پاسخ مستند و مستدل ارائه کند.

روحبخش با تاکید بر اینکه دولت دو راه بیشتر ندارد گفت: دولت یا باید در مهلت تعیین شده پاسخی مستند و مستدل به هیئت تطبیق ارسال کند، یا به مصوبه شورای عالی کار بازگردد و افزایش حقوق بازنشستگان سایر سطوح را برمبنای ۳۸ درصد به علاوه ۵۱۵ هزار تومان اجرایی کند.

عضو هیئت مدیره کانون کارگران بازنشسته تهران با تاکید بر اینکه باید منتظر عملکرد دولت بمانیم گفت: اگر دولت به رأی هیئت بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین تن ندهد، یعنی هیچ احترامی برای مجلس قایل نیست و بی‌احترامی به مجلس، مصداق بی‌احترامی به قانون است.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/470

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب