پشت پرده تغییر رئیس اطلاعات سپاه/ چرا سردار کاظمی به جای حجت‌الاسلام طائب؟

پشت پرده تغییر رئیس اطلاعات سپاه/ چرا سردار کاظمی به جای حجت‌الاسلام طائب؟

به گزارش نجواخبر، در روزهای اخیر خبر تغییر رئیس اطلاعات سپاه در اکثر رسانه‌ها داغ شده است در این باره رسانه‌ها به تحلیل علت این جابه‌جایی پرداخته‌اند.

این جابه‌جایی بدان معناست که ایران در موقعیت جدید خود، می‌تواند گام‌های بعدی علیه جاه‌طلبی‌ها و اشغالگری‌های صهیونیستها و آمریکاییها را بردارد و میدانهای جدید را فتح کند، و در این بازآرایی و گام جدید حجت‌الاسلام طائب به‌عنوان مشاور فرمانده‌کل سپاه نقش خواهد داشت.

حجت‌الاسلام طائب رئیس سابق سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که روز گذشته جای خود را به سردار محمد کاظمی داد، از حدود ۱۳ سال پیش ریاست این سازمان را به‌عهده داشت. در دوران ریاست‌ او بر این سازمان ۷ رئیس سازمان سیا و ۴ رئیس سازمان موساد جابه‌جا شده‌اند. «مئیر داگان»، «تامید پاردو»، «یوسی کوهن» و «داوید بارنه» رؤسای موساد در زمان ریاست حجت‌الاسلام طائب بر اطلاعات سپاه بوده‌اند و در همین مدت در سازمان سیا نیز، «مایکل هیدن»، «لئون پانتا»، «دیوید پترائوس»، «جان برنان»، «مایک پمپئو»، «جینا هسپل» و «ویلیام برنز» به‌نوبت در ریاست این سازمان جابه‌جا شده‌اند.

هرکدام از این افراد، چه در رأس سیا و چه در ریاست موساد مهم‌ترین اولویت امنیتی خود را اقدام تمام‌کننده علیه ایران می‌دانستند با این حال جابه‌جایی پی‌درپی آنها نه‌تنها وضعیت را برای آمریکا و اسرائیل در نبرد امنیتی بهتر نکرده، بلکه دوره حاضر، در پی تلاشهای بخشهای مختلف امنیتی و نظامی ایران و مقاومت منطقه، به یکی از پرمخمصه‌ترین دورانها برای آمریکا و به‌خصوص رژیم صهیونیستی تبدیل شده است.

رژیم صهیونیستی طی ماه‌های اخیر شاید بدترین وضعیت امنیتی خود را بعد از جعل این رژیم تجربه می‌کند. اگر پیش از این مقاومت غزه مهم‌ترین معضل امنیتی اسرائیل بود، حالا کرانه باختری که صهیونیستها تصور می‌کردند به حیاط خلوت تبدیل شده، مصداق مخمصه بزرگتری شده است. به‌لحاظ راهبردی نیز اسرائیل چه از جنوب لبنان و چه از بلندیهای جولان در سوریه و چه به‌واسطه دسترسی انصارالله در یمن به دریا، به وضعیتی مشابه حصر کامل توسط مقاومت گرفتار آمده و در یکی دو ماه اخیر نیز با حجم سهمگینی از آتش‌سوزیها و انفجارها و تخریبها در تأسیسات حیاتی و زیرساختی خود مواجه شده است.

حجم حوادث و تهدیدات امنیتی علیه اسرائیل آن‌چنان بالا بود که وزیر خارجه رژیم را سراسیمه عازم ترکیه کرده است تا به‌ادعای خود از آنها بخواهند که در این وانفسا به امنیت اسرائیل کمک کنند!

آمریکا نیز که روزگاری تلاش امنیتی سنگینی برای ورود به ایران و تکرار دوران پهلوی داشت، امروز دغدغه اصلی و راهبردی‌اش را از موقعیت فعال برای تسخیر ایران، به تلاش برای فرار آبرومندانه از منطقه تغییر داده است.

در چنین شرایطی جابه‌جایی در ریاست سازمان اطلاعات سپاه و قرار گرفتن یک ژنرال نظامی بر رأس آن، نشان از یک بازآرایی برای یک دوره جدید و گامی به پیش دارد، این جابه‌جایی بدان معناست که ایران در موقعیت جدید خود، می‌تواند گام‌های بعدی علیه جاه‌طلبی‌ها و اشغالگری‌های صهیونیستها و آمریکاییها را بردارد و میدانهای جدید را فتح کند، و در این بازآرایی و گام جدید حجت‌الاسلام طائب به‌عنوان مشاور فرمانده‌کل سپاه نقش خواهد داشت.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/506

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.