عضو کمیسیون امنیت ملی در گفتگو با «نجواخبر» پیش‌بینی کرد؛

مذاکرات برجام به نتیجه می‌رسد/ ضعف‌های یک اقتصادِ «سیاست زده»

مذاکرات برجام به نتیجه می‌رسد/ ضعف‌های یک اقتصادِ «سیاست زده»
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از مانع تراشی هایی که در مسیر برجام صورت می‌گیرد؛ گفت: بیانیه شورای حکام یک فشار سیاسی است که پشت آن صهیونیست‌ها هستند.

حسین نوش آبادی با اعلام اینکه روند مذاکرات این احتمال را داده که مذاکرات بار دیگر از سر گرفته شود؛ به خبرنگار نجواخبر گفت: حتی پیش بینی می‌شود مذاکرات به نتیجه برسد، به همین دلیل برخی از کشورها بدنبال اهرم فشاری بودند تا اقتصاد را متاثر از مذاکرات کنند و در اصل بدنبال این هستند که با اعمال فشار از طریق بیانیه شورای حکام، ایران را تحت فشار قرار دهند.

وی با تاکید بر اینکه این وضعیت سرگردان مذاکرات، آسیب خودش را به اقتصاد کشورمان وارد کرده است گفت: امیدواریم با مدیریتی که خواهد شد، بتوانیم مذاکرات را به نتیجه برسانیم.

نماینده ورامین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دبیر کل سازمان ملل گفته که قطع‌نامه شورای حکام، الزام آور نیست و جنبه توصیه‌ای دارد گفت: رئیس آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای اعلام کرده که قصد دارد به ایران سفر کند و اگر این اتفاق بیفتد، جو را آرام می‌کند.

وی با ابراز امیدواری به اینکه شورای حکام، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و سازمان ملل عاقلانه رفتار کنند تا امنیت و ثبات منطقه تأمین شود گفت: امروزه بحث برجام و انرژی هسته‌ای فقط مربوط به ایران نیست، بلکه بحث جهانی است که جنبه بین‌المللی پیدا کرده و هر تحولی در مذاکرات برجام اتفاق بیفتد، بر تمام جهان تأثیر می‌گذارد.

نوش آبادی با تاکید بر اینکه بیانیه‌ای که شورای حکام صادر کرده، اقدامی غیرقانونی و البته غیر کارشناسی بود که روند مذاکرات برجام را تخریب می‌کند گفت: بدتر اینکه صهیونیست‌ها این وضعیت را مدیریت می‌کنند.

وی افزود: اگر عقلای سازمان ملل، شورای امنیت سازمان ملل و شورای حکام عاقلانه فکر کنند، متوجه می‌شوند این حرکتهایی که انجام می‌شود، به نفع صلح و امنیت جهانی نیست.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با ابراز تأسف از اینکه برجام اثرات مخرب خودش را بر اقتصاد ایران گذاشته گفت: باید بپذیریم که بخشی از وضعیت تورم و گرانی، ناشی از مذاکرات برجام و اتفاقاتی است که پیش آمده است.

وی با تاکید بر اینکه بخش قابل توجهی از مشکلات کشور، به بی تجربگی ها، ناکارآمدی ها، سوءمدیریت‌ها و بی برنامگی‌ها باز می‌گردد گفت: نباید همه چیز را به برجام وصل کنیم، تیم اقتصادی دولت اشکال دارد و باید قوی تر و جدی تر عمل کند و دولت باید مشکلات را حل کند.

نوش آبای از مسئولان خواست تصور کنند که قرار است ارتباط ایران با جهان قطع شود؛ او گفت: آیا پس از قطع ارتباط ایران با جهان، باید در بحران بمانیم؟

وی با تاکید بر اینکه ما کشور ثروتمند و قدرتمندی هستیم گفت: در ایران ظرفیت‌های بالای اقتصادی و مالی داریم اما از توانمندی داخلی کشورمان غافل شده‌ایم.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه به خودمان اتکا نکرده و همه چیز را به دنیا مشروط کرده‌ایم گفت: اگر میخواهیم اقتصادمان را نجات بدهیم، باید به سرمایه و منابع ملی خودمان توجه کنیم، در حالی که از همه توان داخلی غافل شده‌ایم.

وی با ابراز تأسف از اینکه چشم و گوشمان را آماده شنیدن اطلاعات جهان کرده‌ایم گفت: اگر اخبار مثبت باشد، گمان می‌کنیم وضع بهتر می‌شود و اگر اخبار بد باشد، یعنی ما هم باید شرایط بدی را تجربه کنیم، در حالی که هیچ نقطه از جهان به اندازه ایران وابسته به سیاست نیست و هیچ کشوری را نمی‌بینیم که به اندازه ایران اقتصاد سیاست زده داشته باشد.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/529

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب