وضعیت «سفید» بانک «ایران زمین» در فهرست تسهیلات و تعهدات غیرجاری

وضعیت «سفید» بانک «ایران زمین» در فهرست تسهیلات و تعهدات غیرجاری
فهرست تسهیلات و تعهدات کلان جاری و غیرجاری شبکه بانکی که به تازگی از سوی بانک مرکزی منتشر شده است، نشان می دهد «بانک ایران زمین» فاقد تسهیلات کلان غیر جاری است.

به گزارش نجواخبر و به نقل از روابط عمومی بانک ایران زمین، قانون بودجه سال ۱۴۰۱ بانک مرکزی را موظف کرده است که جزییات مربوط به تسهیلات و تعهدات کلان و همچنین تسهیلات و تعهدات اشخاص مرتبط، پرداختی توسط هر یک از بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی را به صورت دوره‌ای منتشر کند.

انتشار این جزییات از آن جهت اهمیت دارد که ابتدا ذینفعان و سپس عموم مردم جامعه نسبت به تعهدات کلان هر بانک آگاه شده و می‌توانند درباره آینده سرمایه‌گذاری خود در آن تصمیم گیری کنند.

مطالبات غیرجاری بانک‌ها این روزها به یکی از معضلات جدی در نظام بانکی تبدیل شده و برخی از بانک‌ها را با چالش مواجه کرده است.

بر اساس تعریف ارائه شده، در صورتی که مجموع خالص تسهیلات و تعهدات غیرجاری مربوط به هر ذینفع واحد و یا اشخاص مرتبط با آن حداقل معادل یک هزار میلیارد ریال باشد، مشمول قانون انتشار شده و بانک مرکزی آن را افشا خواهد کرد.

اکنون بر اساس فهرست تازه به روز شده، مشخص شده است که فهرست مربوط به بانک «ایران زمین» در این بخش، «سفید» است و به عبارت دیگر، این بانک مطابق تعریف ارائه شده، تسهیلات و تعهدات کلان غیرجاری ندارد.

اطلاعات موجود نشان می‌دهد بانک «ایران زمین» بیشتر تسهیلات کلان خود را به تولیدکنندگان بخش خصوصی پرداخت کرده و روند دریافت اقساط این تسهیلات نیز ادامه دارد، به طوری که متناسب با وثایق دریافتی، این تسهیلات به مطالبات غیرجاری تبدیل نشده است.

r

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/560

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب