خبرگزاری فرانسه اعلام کرد؛

آزادی نفتکش حامل نفت ایران

آزادی نفتکش حامل نفت ایران
نفتکش روسی حامل نفت ایران که دو ماه پیش به درخواست دستگاه قضایی ایالات متحده متوقف شده بود، آزاد شده است. خبرگزاری فرانسه گزارش کرد که روز یکشنبه از طریق پلیس بندر یونان مطلع شده‌‌ایم نفتکش روسی حامل نفت ایران که در اواسط آوریل در یونان به درخواست دادگستری آمریکا توقیف شده بود، می‌تواند کشتیرانی خود را از سر بگیرد.


به گزارش نجواخبر،رسانه‌های محلی اعلام کردند نفتکش روسی حامل نفت ایران که دو ماه پیش به درخواست دستگاه قضائی ایالات متحده متوقف شده بود، آزاد شده است.

خبرگزاری فرانسه گزارش کرد که روز یکشنبه از طریق پلیس بندر یونان مطلع شده‌‌ایم نفتکش روسی حامل نفت ایران که در اواسط آوریل در یونان به درخواست دادگستری آمریکا توقیف شده بود، می‌تواند کشتیرانی خود را از سر بگیرد.
بر اساس این گزارش، مقام‌‌های یونان در ۱۹ آوریل (۳۰ فروردین) نفتکش پگاس را که سپس به «لانا» تغییر نام پیدا کرد در امتداد جزیره «ائوبویا» در حالی که حامل ۱۱۵ هزار تن نفت ایران بود توقیف کردند و سپس به درخواست وزارت دادگستری آمریکا، نفت این نفتکش به ایالات متحده منتقل خواهد شد. این اقدام آمریکا واکنش مقام‌‌های جمهوری اسلامی ایران را به همراه داشت و تهران از سازمان بین‌المللی دریانوردی درخواست کرد که در این تصمیم دادگاه یونان مداخله کند.

 

منبع: فارس

لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/568

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب