ناکامی اوکراین در حمله به جزیره مار‌ها +ویدئو

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، نیرو‌های مسلح توانستند، حمله جدید اوکراین به جزیره زمینی (جزیره مارها) در دریای سیاه را ناکام بگذارند.

به گزارش نجواخبر، به نقل از پایگاه اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، نیرو‌های مسلح توانستند، حمله جدید اوکراین به جزیره زمینی (جزیره مارها) در دریای سیاه را ناکام بگذارند.

حدود ۷۰ سرباز اوکراینی در مجتمع صنعتی آزوت تسلیم شدند
رودیون میروشنیک، سفیر جمهوری خودخوانده لوگانسک در روسیه تأکید کرد حدود ۷۰ سرباز اوکراینی که در مجتمع کارخانه صنعتی آزوت در سیویرودونتسک حاضر بودند، سلاح‌های خود را زمین گذاشته و تسلیم شدند.

به گزارش وبگاه شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، میروشنیک گفت: "تعداد زیادی از ستیزه جویان در این محل در جریان درگیری‌های مسلحانه کشته شدند. برخی سعی کردند از رودخانه سیویرسکی دونتس عبور کنند، برخی دیگر موفق به فرار شدند تعداد اسرا زیاد نیست، و بین ۵۰-۷۰ سرباز بودند که مردم محلی آن‌ها را می‌شناختند و عده‌ای هم متفرق شدند و تلاش کردند بین غیر نظامیان پنهان شوند. این امکان وجود دارد که عناصر ارتش اوکراین تحت پوشش غیرنظامیان کارخانه را ترک کنند.

سفیر لوگانسک گفت: "من فکر نمی‌کنم مشکل آزوت کشتن و دستگیری هر چه بیشتر ستیزه جویان باشد بلکه مأموریت اصلی پاکسازی سیویرودونتسک بود که این مهم حاصل شد و، اما نتیجه اصلی این است که سمت چپ رودخانه سیویرسکی دونتس آزاد شده است.

ژنرال ایگور کوناشنکوف سخنگوی وزارت دفاع روسیه با تأیید ناکام ماندن تلاش دشمن برای تبدیل کردن منطقه صنعتی آزوت در سیویرودونتسک به کانون نبرد گفت: در نهایت نیرو‌های ما موفق شدند این منطقه را به طور کامل تحت کنترل خود در آورند.

وزارت خارجه روسیه: تلاش غرب برای طولانی کردن جنگ اوکراین
به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، ماریا زاخارووا در نشست خبری، غرب را متهم کرد مأموریت قتل بیشترین تعداد روس‌ها را به اوکراین داده است و هر کاری برای طولانی‌تر کردن جنگ در خاک اوکراین و متوقف نشدن آن، انجام می‌دهد.

زخارووا افزود: غربی‌ها به منظور طولانی کردن جنگ در اوکراین، سلاح و منابع انسانی به این کشور ارسال می‌کنند تا راه حلی برای اوضاع پیدا نشود، در غیر اینصورت همانطور که نخست‌وزیر انگلیس گفت، طرح‌های آن‌ها (غربیها) از بین خواهد رفت.

آمریکا این هفته خرید یک سامانه دفاع موشکی برای اوکراین را اعلام می‌کند
به گزارش خبرگزاری رویترز، به گفته یک منبع آگاه، آمریکا احتمالا این هفته خرید یک سامانه دفاع موشکی پیشرفته میانبرد تا دور برد زمین به هوا را برای اوکراین اعلام می‌کند.

کانادا دو ناو جنگی به دریای بالتیک فرستاد
کانادا یکشنبه دو ناو جنگی در دریای بالتیک و اقیانوس اطلس شمالی مستقر کرد. این دو ناو به دو ناوچه‌ای که پیش از این در این منطقه حضور داشتند افزوده شد و هدف از این اقدام، افزایش قدرت جناح شرقی ناتو در واکنش به حمله روسیه به اوکراین است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از اتاوا، نیروی دریایی کانادا در بیانیه‌ای اعلام کرد این دو ناو، به مدت چهار ماه در این منطقه مستقر خواهند بود. این اقدام در چارچوب تدابیر بازدارندگی در مرکز و شرق اروپا، که پس از الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه در سال ۲۰۱۴ به اجرا درآمد، انجام گرفت.

این منبع اعلام کرد در ماه اکتبر، این ناو‌ها در عملیات آزمایشی مین روبی زیر آب شرکت خواهند کرد و «سطح بالایی از آمادگی» را به دست می‌آورند که به آن‌ها امکان می‌دهد «در حمایت از هر عملیات ناتو سریع و مؤثر پاسخ دهند».

فعالیت مخفیانه کماندو‌های ناتو در اوکراین
به گزارش شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، روزنامه نیویورک تایمز آمریکا اعلام کرد ده‌ها یگان از کماندو‌های وابسته به کشور‌های عضو ناتو مخفیانه در اوکراین فعالیت می‌کنند.

این روزنامه به نقل از مسئولان آمریکایی نوشت شماری از نیرو‌های سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا به صورت سری در اوکراین فعالیت دارند تا اطلاعاتی را که آمریکا تهیه می‌کند در اختیار نیرو‌های اوکراینی قرار دهند.

این در حالیست که دولت جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرده بود نیرو به اوکراین اعزام نخواهد کرد.

به نوشته نیویورک تایمز یگان‌های ویژه دیگر کشور‌های عضو ناتو از جمله انگلیس، فرانسه، کانادا و لیتوانی در اوکراین فعالیت دارند. این نیرو‌ها در جبهه‌های جنگ فعالیتی نمی‌کنند بلکه از راه دور به نیرو‌های اوکراینی مشورت می‌دهند.

رئیس‌جمهور چچن از آزادی ۸۰۰ غیرنظامی در شهر "سورودونتسک" خبر داد
به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، "رمضان قدیروف" رئیس‌جمهور چچن از آزادی و خارج کردن ۸۰۰ غیرنظامی از کارخانه "آزوف" در شهر "سورودونتسک" اوکراین خبر داد و افزود منطقه صنعتی و فرودگاه این شهر کاملا آزاد شده است.

قدیروف در این خصوص گفت: کارخانه آزوف کاملا به کنترل ما درآمده است. ما آن‌ها را محو خواهیم کرد. همچنین فرودگاه بین الملی سورودونتسک نیز به دست نیرو‌های ما آزاد شده است. حدود ۸۰۰ غیرنظامی در سورودونستک آزاد شده‌اند که ما برای آن‌ها زندگی طولانی و مسالمت آمیز آرزو می‌کنیم.

پسکوف: پوتین اخیرا هیچ نشست اضطراری در کرملین برگزار نکرده است
به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، سخنگوی کرملین اعلام کرد وزیر دفاع روسیه به صورت روزانه، ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور این کشور را در جریان گزارش‌های مربوط به سیر عملیات ویژه نظامی در اوکراین قرار می‌دهد.

پسکوف تأکید کرد پوتین اخیرا هیچ نشست اضطراری در کرملین برگزار نکرده است.

این اظهارات پسکوف در پاسخ به سؤالاتی است که درباره بازدید ناگهانی شب گذشته پوتین از کرملین ایجاد شده است. وی در پاسخ به این سؤالات گفت: همه چیز بر وفق مراد است.

گلوله باران‌های مکرر، مانع تخلیه کارخانه شیمیایی سورودونتسک اوکراین شد
خبرگزاری رویترز به نقل از خبرگزاری روسی تاس گزارش داد: گلوله باران‌های مستمر نیرو‌های اوکراینی موجب شد نیروی روسی نتوانند افرادی را که در کارخانه شیمیایی آزوت سورودونتسک پناه گرفته‌اند، تخلیه کنند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از لوهانسک، مسئولان جمهوری خودخوانده لوهانسک اعلام کردند نیرو‌های اوکراینی با حملات خود موجب اخلال در روند تخلیه کسانی که در کارخانه آزوت پناه گرفته‌اند، شده‌اند. یکی از مشاوران ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین نیز اعلام کرد: نیرو‌های ویژه اوکراینی همچنان در شهر هستند و به شلیک توپخانه مشغولند.

اولکسی آرستوویچ گفت: نیرو‌های ویژه ما در حال مقابله با نیرو‌های روسی و شلیک توپ هستند. به عبارت دیگر، نمی‌توانیم بگوییم سربازان به طور کامل از سورودونتسک عقب نشینی کرده‌اند. اوکراین و روسیه، روز گذشته از خروج نیرو‌های اوکراینی از سورودونتسک خبر داده بودند. مقامات روسی گفتند صد‌ها نفر ممکن است هنوز در کارخانه شیمیایی باشند.

فرار مزدوران بیگانه از سیورودونتسک
به گزارش شبکه تلویزیونی روسیاالیوم، مقامات جمهوری لوهانسک اعلام کردند مزدوران آلمانی، فرانسوی، لهستانی و آمریکایی دیروز از شهر سیورودونتسک فرار کردند و تسلیحات خود را در این شهر رها کردند.

یکی از مسئولان وزارت کشور لوهانسک اعلام کرد تعدادی از عناصر ارتش اوکراین در شهر مرنایا دالینا دسته دسته خود را تسلیم می‌کنند.

پلیس لوهانسک اعلام کرد تعداد زیادی از غیرنظامیان که از کارخانه آزوت در سیورودونتسک انتقال داده شده بودند پس از آزادسازی کامل این شهر از نیرو‌های اوکراینی، تصمیم گرفتند در این شهر بمانند.

حمله جدید اوکراین به یک جزیره ناکام ماند
وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، نیرو‌های مسلح توانستند، حمله جدید اوکراین به جزیره زمینی (جزیره مارها) در دریای سیاه را ناکام بگذارند.

به نوشته پایگاه اسپوتنیک، این وزارتخانه با انتشار بیانیه‌ای تصریح کرد، «دشمن بار دیگر تلاشی نافرجام برای حمله به جزیره زمینی با هواپیما‌ها و موشک انداز‌ها کرد. سامانه توپخانه ای- موشکی پانتسیر اس هواهپیمای مدل سو-۲۵ متعلق به نیرو‌های هوایی اوکراین و ۱۲ موشک را منهدم کرد.»

وزارت دفاع روسیه تأکید کرد هیچ تلفات یا خسارت به نیرو‌های مسلح روسیه که در جزیره زمینی مستقر هستند؛ وارد نشد.

بلینکن: پوتین در محقق ساختن هدف راهبردی خود در اوکراین شکست خورد
به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی ان ان گفت: پوتین در محقق ساختن هدف راهبردی خود یعنی سرنگونی و محو اوکراین شکست خورد.

جانسون به مکرون از هر تلاشی در یافتن راه حل جنگ اوکراین از طریق مذاکره هشدار داد

خبرگزاری فرانسه به نقل از دفتر نخست‌وزیری انگلیس اعلام کرد: بوریس جانسون به امانوئل مکرون درباره هر تلاشی برای یافتن راه حلی برای جنگ اوکراین از طریق مذاکره هشدار داد.

دفتر نخست‌وزیر انگلیس افزود: بوریس جانسون و امانوئل مکرون معتقدند امکان دگرگون کردن جریان جنگ در اوکراین وجود دارد.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/571

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.