ری‌را ؛ اولین کراس اوور ملی ایران کی به بازار می‌آید/ تولید ملی یا کپی چینی؟

ری‌را ؛ اولین کراس اوور ملی ایران کی به بازار می‌آید/ تولید ملی یا کپی چینی؟
با حضور وزیر صمت، از اولین کراس اوور ملی خود با نام « ری را » رونمایی شد که رونمایی از این خودرو واکنش هایی را نیز در پی داشته و برخی معتقد هستند که این خودرو کپی از یک خودروی چینی است.

به گزارش نجواخبر، کراس‌اوور گروه صنعتی ایران‌خودرو با نام «ری‌را» با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل این گروه صنعتی رونمایی شد.

این مراسم با حضور وزیر صمت و مدیران ارشد ایران خودرو برگزار شد، سبب شد تا بالاخره اولین تصاویر از “ری را” منتشر شود. ری را در زبان مازندرانی به معنی باران بوده و اصالت این نام به شمال کشور بر می‌گردد. همچنین قرار است تا اولین کراس اوور ایران خودرو در کارخانه مازندران این خودروساز مونتاژ شود. باید اعلام کرد که این نسخه اولیه ری را بوده و به عنوان نسخه قبل از تولید با قالب های صنعتی شناخته می‌شود.

چندی پیش طی مراسمی نسخه مفهومی K۱۲۵ یا همان ری را با حضور خبرنگاران تخصصی صنعت خودرو در مرکز تحقیقات ایران خودرو به صورت خصوصی رونمایی شد. در آن مراسم معرفی این محصول اعلام شد که نسخه فول آپشن این خودرو به امکاناتی مانند سقف پانورامای برقی، سنسور نور، سنسور باران، شش کیسه هوای ۱۰ نقطه‌ای، فرمان کمکی برقی، ترمز پارک برقی، اتوهلد، دسته دنده الکتریکی، شارژر بی سیم تلفن همراه، جلو آمپر (کلاستر) دیجیتال، استارت دکمه‌ای، نمایشگر لمسی، رادار نقطه کور، رادار خطی، سنسور فشار باد و دمای تایرها، فناوری LED چراغ‌ها و… مجهز خواهد بود.

طبق اعلام قبلی مهدی خطیبی، مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، کراس اوور ملی ریرا قیمتی در حدود ۶۰۰ میلیون تومان است.

«ری‌را»، محصول جدید ایران خودرو که در زبان مازندرانی به معنای باران و نماد سرسبزی جنگل است، در سایت این شرکت در شهر بابل به تولید خواهد رسید.

وزیر صمت در این مراسم تاکید کرد:‌ یکی از نکات مدنظر رئیس‌جمهور، جایگزینی خودروهای قدیمی با خودروهای جدید است؛ پلتفرم‌های قدیمی زیادی در کشور وجود دارد که قابلیت توسعه محصول ندارند و اگر به دنبال دستیابی به کیفیت بالاتر تولیدات هستیم باید به پلتفرم‌های جدید روی بیاوریم.

سید رضا فاطمی امین ادامه‌داد: امروز شاهد رونمایی از خودروی «ری را» هستیم که روی پلتفرم تارا توسعه یافته و تولید شده است و این مسئله نشان‌دهنده ظرفیت‌های تولید در خودروسازی کشور است.

فاطمی‌امین گفت: ‌این خودرو در اواخر شهریورماه پس از پشت سر گذاشتن آزمون‌های جاده‌ای، اوایل سال آینده وارد بازار خواهد شد.

کپی از لاماری؟

برخی معتقد هستند که این خودرو کپی از یک خودروی لاماری است.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/573

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب