تکذیب فضاسازی رسانه‌ای درباره سرنوشتِ «آقای وزیر»؛

استیضاح وزیر صمت به کجا رسید؟

استیضاح وزیر صمت به کجا رسید؟
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس درباره اخبار برخی رسانه مبنی بر از حد نصاب افتادن امضا های استیضاح وزیر صمت گفت: امضاهای تقاضای استیضاح وزیر صمت از حد نصاب نیافتاده است.

به گزارش نجواخبر، ولی اسماعیلی با اشاره به تقاضای استیضاح وزیر صمت در مجلس گفت: علی رغم اینکه برخی از نمایندگان امضای خود برای استیضاح سید رضا فاطمی امین را پس گرفته‌اند، اما هنوز تعداد امضاهای لازم برای استیضاح وزیر صمت وجود دارد و از حد نصاب نیافتاده است.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از محورهای اصلی تقاضای نمایندگان برای استیضاح وزیر صمت، نابسامانی وضعیت بازار خودرو است و گرانی موجود در این بازار است.

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: همچنین سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان عملکرد قابل قبولی ندارد و این موضوع هم جزو محورهای استیضاح وزیر صمت محسوب می‌شود.

این نماینده مجلس اظهارکرد: با این حال سه شنبه هفته جاری تقاضای استیضاح فاطمی امین در کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بررسی می‌شود.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس بیان کرد: در صورتی که طرح استیضاح وزیر صمت در کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصویب شود، نمایندگان در صحن مجلس باید تصمیم بگیرند که آیا باز هم به فاطمی امین رأی اعتماد دهند یا آنکه وی را برکنار کنند.

این نماینده مجلس بیان کرد: از الان نمی‌توان پیش داوری کرد که وزیر صمت در سمت خود باقی می‌ماند یا خیر لذا باید منتظر ماند ودید که صحن چه تصمیمی می‌گیرد.

اصغر سلیمی هم با اشاره به جو و فضای مجلس در راستای استیضاح وزیر صمت بیان کرد: وزیر صمت وعده و قول های زیادی درباره ساماندهی بازار خودرو مطرح کرد و اما متأسفانه این مهم عملیاتی نشد؛وزیر صمت گفته بود که هم کیفیت و هم کیمیت خودرو ارتقا پیدا خواهد کرد و نهایتا قرعه کشی خودرو کنار گذاشته خواهد شد.

وی بیان کرد: همچنین وزیر صمت تاکید داشت که ایران خودرو و سایپا باید به بخش خصوص واگذار شوند و خودروهای خارجی وارد کشور شوند اما هنوز دستور العمل واردات این خودروها تدوین نشده است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه مرگ و میر زیادی پیرو تولید خودروهای بی کیفیت در کشور رقم می‌خورد بیان کرد: نمایندگان از این مسئله ناراحت هستند بنابراین موضوعات مربوط به خودروها داخلی از جمله مهترین مسائل در زمینه استیضاح وزیر صمت قلمداد می‌شوند.

سلیمی با بیان اینکه برخی امضاهای خود مبنی بر استیضاح وزیر صمت را پس گرفته‌اند و اما این استیضاح هنوز از حد نصاب نیافتاده است، بیان کرد : اگر این استیضاح در صحن علنی مجلس مطرح شود به احتمال قوی وزیر استیضاح خواهد شد چراکه اکثریت نمایندگان از وضعیت بازار خودرو و مدیریت آن ناراحت و ناراضی هستند.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/578

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.