خواسته‌های بازنشستگان گیلان در چند بند

خواسته‌های بازنشستگان گیلان در چند بند
بازنشستگان گیلان در دیدار با اعضای هیات مدیره کانون عالی بازنشستگان، مهم ترین خواسته های خود را برشمردند.

به گزارش خبرنگار نجواخبر، بازنشستگان گیلان در دیداری با اعضای هیئت مدیره کانون بازنشستگان، خواسته های خود را به ترتیب زیر عنوان کردند:

یک- با توجه به ناکافی بودن همیشگی حقوق بازنشستگان تعلل دولت در تصویب و تأخیر سه ماهه در افزایش سالانه حقوق بازنشستگان سبب زحمت و در تنگنای بیشتر قرار گرفتن بازنشستگان این سازمان شده است.
دو- چرا دولت بجای تنفیذ یا رد میزان افزایش مصوبه هیئت امنای سازمان که در واقع همان مصوبه مزد ۱۴۰۱ کارگران شاغل توسط شورایعالی کار است، و میزان افزایش مصوب هیئت امنا را کاهش داده است؟
سه- پیگیری‌ها و اقدامات تاکنونی کانون عالی، که به هر حال به مثابه وکیل قانونی بازنشستگان در این رابطه هستند، برای حل مشکل در این زمینه چه بوده است؟
چهار- باوجود خلاف قانون شناخته شدن این دخالت توسط هیئت تطبیق مجلس شورای اسلامی، دلیل خودداری دولت از پذیرش نتیجه کار هیئت تطبیق و اصلاح تخلف انجام شده چیست؟
پنج- در صورت حل نشدن مشکل، کانون چه راهکار و اقداماتی را در پیش خواهد گرفت؟
شش- مسائل و مشکلاتی که هم اکنون در سازمان دیده میشود ریشه ساختاری دارد. لازم است، با توجه به سه جانبه گرایی، ساختار و اساسنامه سازمان تغییر یافته به شکلی اصلاح بشود که کارگران شاغل و بازنشسته به عنوان بیمه پردازان اصلی در مدیریت این سازمان نیز نقش پر رنگ و اصلی داشته باشند
هفت- تاکید بسیار بر رعایت مقاوله نامه‌های سازمان بین‌المللی کار و ضرورت تغییر شیوه مدیریت سازمان از هیئت امنایی و فعال مایشا بودن دولت به شورای عالی تأمین اجتماعی
هشت- «افزایش حقوق سالانه بازنشستگان» اصطلاح نادرستی است که سال هاست بکار می‌رود! مسئله اصلی و آنچه رخ میدهد ترمیم قدرت خرید بازنشستگان در مقابل تورم فزاینده و گاه جهشی حاکم بر اقتصاد ایران است. افزایش عددی حقوق بازنشستگان کمک و اعانه نیست که به فقیران بیشتر و به توانگران کمتر اعطا بشود. روشن است که تمامی بازنشستگان با هر میزان حقوق دریافتی، همگی در اثر تورم به یک میزان یا یک نسبت و درصد آسیب می‌بینند. برای ترمیم قدرت خرید نیز باید حقوق تمامی بازنشستگان به یک نسبت افزایش یابد.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/597

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب