تشکیل وزارت بازرگانی یک قدم نزدیک‌تر شد

تشکیل وزارت بازرگانی یک قدم نزدیک‌تر شد
نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، از موافقت دولت با مصوبه مجلس مبنی بر تشکیل وزارت بازرگانی خبر داد.


به گزارش نجواخبر، ولی اسماعیلی ضمن اعلام خبر موافقت دولت با طرح تشکیل وزارت بازرگانی، گفت: این طرح در مجلس دهم مصوب شده و به شورای نگهبان ارسال شده بود و در آنجا 2 ایراد را به این طرح وارد دانسته بودند بنابراین برای اصلاح به مجلس ارجاع داده شد اما به دلیل اتمام زمان فعالیت مجلس قبل، این موضوع راکد مانده بود تا زمانی که مجدد بررسی آن در دستورکار کمیسیون اجتماعی قرار گرفت.

نماینده مردم گرمی و انگوت در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: ما کمیته ویژه‌ای در این رابطه تشکیل دادیم تا ظرف مدت 2 هفته وظایف این وزارتخانه را احصاء کرده و مشخص کند کدام موضوعات باید از وزارت جهاد کشاورزی منفک شده و کدام موضوعات نیز از وزارت صنعت، معدن و تجارت منفک خواهد شد.

وی تصریح کرد: قرار شد این شرح وظایف مشخص شود تا بر اساس آن اصلاحات لازم را در این طرح اعمال کنیم و گزارش آن را در صحن ارائه دهیم تا در نهایت بر اساس آئین‌نامه داخلی مجلس بدون نوبت مورد بررسی قرار گرفته و مجدد جهت تأیید نهایی به شورای نگهبان ارسال شده و به دولت ابلاغ شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: در نهایت دولت به دلیل نیاز فوری جامعه و لزوم کنترل بازار و ساماندهی چرخه توزیع کالا و جلوگیری از افزایش قیمت روزانه اجناس و کالاهای اساسی موافقت خود را با طرح تشکیل وزارت بازرگانی به طور رسمی اعلام کرد.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: به دنبال اعلام موافقت دولت با این طرح، کمیسیون اجتماعی در اولین فرصت نسبت به احصاء وظایف وزارت بازرگانی اقدام خواهد کرد.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/615

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.