نماینده بندرعباس در گفتگو با «نجواخبر»؛

فرصت سوزی در اوج ظرفیت جام جهانی/ چه برنامه‌هایی برای گردشگران داریم؟

فرصت سوزی در اوج ظرفیت جام جهانی/ چه برنامه‌هایی برای گردشگران داریم؟
منصور آرامی گفت: برای جذب گردشگر با کشورهایی رقابت می‌کنیم که از یک سو با برنامه هستند و از سوی دیگر درگیر بازی‌های سیاسی نیستند.

نماینده بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی آباد و خمیر در مجلس شورای اسلامی از جام جهانی قطر به عنوان فرصتی ایده آل یاد کرد و به خبرنگار نجواخبر گفت: هنوز زیرساختهای قشم و کیش برای استفاده بهینه از این فرصت طلایی آماده نیست و باور ندارم بتوانیم استفاده مطلوب داشته باشیم.

منصور آرامی با تاکید براینکه برای پذیرایی از گردشگران ورزشی جام جهانی قطر، باید نگاه همه جانبه داشته باشیم گفت: اولین گزینه سیستم حمل‌ونقل است و باید به این سؤال پاسخ بدهیم که قرار است گردشگران با چه وسیله‌ای بیایند؟

وی با اشاره به اینکه ورود به قشم و کیش از دو طریق دریایی و هوایی امکان‌پذیر است گفت: در هر دو مورد ظرفیت‌ها مناسب نیست و با چالشهای جدی روبه‌رو هستیم و باید بپذیریم که در شرایطی فرصت سوزی می‌کنیم که در اوج فرصت و ظرفیت جام جهانی هستیم.

عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اینکه برای گردشگران، هزینه ها، اسکان، مناطق گردشگری، سیستم حمل‌ونقل، خدمات‌رسانی و بسیاری موارد دیگر مطرح است گفت: باید شرایط به نوعی باشد که آمدن برای گردشگر جاذبه داشته باشد.

وی با طرح این پرسش که گردشگر می‌خواهد به قشم برود که چه چیزهایی را ببیند گفت: کمی کار سخت شده، چون آماده نبودیم و کاری نکرده ایم.

آرامی با اشاره به اینکه جام جهانی قطر و گردشگر ورزشی برای اولین بار است که می‌خواهد انجام شود گفت: فرصت محدود است و در یک بازه زمانی یک ماهه که تیم‌های ورزشی جهانی می‌خواهند با هم رقابت کنند و همین امر برای گردشگر ورزشی محدودیت ایجاد می‌کند، می‌خواهیم گردشگر جذب کنیم در حالی که کاری نکرده ایم.

وی با تاکید بر اینکه رقابت برای جذب گردشگر ورزشی، رقابتی نفس گیر با سایر کشورهاست گفت: کافی است نگاهی به تلاشهای آن‌ها بیندازیم تا متوجه شویم که برای جذب گردشگر آنهم در مدت یک ماهه دست خالی هستیم.

نماینده بندرعباس و قشم در مجلس با اشاره به اینکه می‌توانیم برای بلند مدت برنامه ریزی داشته باشیم گفت: اینکه در یک دوره زمانی مشخص، برای جمعیتی مشخص با تفکر و هدفی مشخص برنامه ریزی کنیم، کار بسیار سختی است.

وی با تاکید بر اینکه در یک رقابت تنگاتنگ با کشورهایی هستیم که بدون هیچ ملاحظه‌ای برای جذب گردشگر از همه امکانات بهره می‌گیرند گفت: برای جذب گردشگر با کشورهایی رقابت می‌کنیم که از یک سو با برنامه هستند و از سوی دیگر درگیر بازی‌های سیاسی نیستند.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/671

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب