«تهران» دومین شهر آلوده‌ی جهان!/ تعطیلی ادارات، مهدکودک‌ها و مدارس

«تهران» دومین شهر آلوده‌ی جهان!/ تعطیلی ادارات، مهدکودک‌ها و مدارس
در ۱۲ تیر ۱۴۰۱ تهران دومین شهر آلوده جهان شد. آیا هوای تهران برای چند روز آینده در وضعیت آلوده و ناسالم قرار دارد؟

به گزارش نجواخبر، دوازدهم تیر ۱۴۰۱ شهر تهران با شاخص آلودگی ۱۵۸، دومین شهر آلوده جهان شد. این میزان از آلودگی ناسالم شمرده می‌شود.

در چنین وضعیتی ترجیحاً از رفت و آمدهای غیرضروری خودداری کنید. اگر مجبور به بیرون آمدن از منزل هستید حمتا از ماسک استفاده کنید و از انجام فعالیت ورزشی بیرون از خانه بپرهیزید. سطوح بالای آلودگی موجب ایجاد مشکل در تنفس افراد و مشکلات قلبی و عروقی می‌شود. سیستم تنفس و گردش خون افراد به شدت تحت تأثیر کیفیت هوای تنفسی آنها دارد.

هیئت دولت، دوشنبه سیزدهم تیرماه را تعطیل اعلام کرده و براین اساس، ادارات، مدارس و مهدکودک‌های تهران تعطیل هستند.
پیش‌بینی وبسایت IQAir از هوای روزهای آینده تهران نیز همچنان ناسالم است. روز سه‌شنبه آلایندگی موجود در هوا مقداری کاهش خواهد داشت و به ۱۵۳ می‌رسد اما همچنان ناسالم تلقی می‌شود. از روز چهارشنبه آلودگی تهران رو به کاهش می‌رود و تا یکشنبه آینده به ۷۹ می‌رسد.

آلودگی تهران، شهری با ۸٫۷ میلیون نفر جمعیت دلایل زیادی دارد. از جمله این دلایل موقعیت جغرافیایی این شهر است. عمده آلایندگی تهران از تردد خودروها که سوخت‌هایی با کیفیت پایین و غیراستاندارد مصرف می‌کنند ناشی می‌شود. همچنین تعداد زیادی از این خودروها خارج از رده هستند و برای تردد در جاده‌ها استاندارد محسوب نمی‌شوند.

کارخانه‌ها و مناطق صنعتی زیادی در اطرف شهر تهران قرار دارند که بسیاری از آنها برای ماشین‌آلات سنگین خود از سوخت‌های فسیلی استفاده می‌کنند و این امر سبب افزایش آلودگی محیط زیست در طول سال می‌شود.

 

منبع: تجارت نیوز

لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/742

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب