پرچم‌های لوگانسک و دونتسک در فضا بلا رفت!

پرچم‌های لوگانسک و دونتسک در فضا بلا رفت!
آژانس فضایی روسیه اعلام کرد سه فضانورد روس پرچم‌های سرزمین‌های جدایی طلب لوگانسک و دونتسک اوکراین را در ایستگاه فضایی بین المللی به اهتزاز درآوردند.

به گزارش­ نجوا خبر به نقل از خبرگزاری فرانسه، آژانس فضایی روسیه اعلام کرد سه فضانورد روس پرچم‌های سرزمین‌های جدایی طلب لوگانسک و دونتسک اوکراین را در ایستگاه فضایی بین‌المللی به اهتزاز درآوردند.

شنیده شدن صدای سه انفجار در شهر میکولایف اوکراین
شبکه الجزیره گزارش داد: صدای ۳ انفجار در شهر میکولایف در جنوب اوکراین شنیده شد.

آمادگی سوریه برای گشایش سفارت در جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک
به گزارش خبرگزاری تاس، ریاض حداد سفیر سوریه در روسیه در مصاحبه‌ای با خبرگزاری تاس گفت، سوریه پس از به رسمیت شناختن جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک به دنبال باز کردن دفاتر دیپلماتیک در آن مناطق است.

به گفته مقام دیپلماتیک سوریه، دمشق آمادگی خود را برای تقویت روابط با جمهوری‌های دونباس بر پایه احترام متقابل و منافع مشترک ابراز کرده است. وی گفت: «ما به دنبال اقدامات عملی هستیم تا سفارت‌ها و دفاتر دیپلماتیک در آنجا باز کرده و بر پایه منافع دو طرف اقدامات را هماهنگ کنیم.»

سفیر سوریه تاکید کرد: «تصمیم گرفته شد که روابط با جمهوری خلق دونتسک بر پایه این حقیقت پایه گذاری شود که بحران اوکراین مشکلی است که از سوی کشور‌های غربی به رهبری آمریکا بوجود آمده است تا میان مردم تفرقه ایجاد کند و امنیت ملی روسیه را تضعیف سازد. مقابله با سیاست غرب جزء منافع مشترک تمام ملت‌هایی است که علیه هژمونی آن ایستاده‌اند و لازم است از همه ابزار‌های ممکن برای مقابله با این هژمونی استفاده شود.»

سخنگوی وزارت امور خارجه سوریه در تاریخ ۲۹ ژوئن اعلام کرد، سوریه تصمیم گرفته است تا استقبال جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک را به رسمیت بشناسد.

به اهتزاز درآمدن پرچم‌های لوگانسک و دونتسک در ایستگاه فضایی بین‌المللی
بر اساس پستی که در کانال تلگرامی آژانس فضایی روسیه منتشر شد سه فضانورد روس پرچم‌های سرزمین‌های جدایی طلب لوگانسک و دونتسک اوکراین را در ایستگاه فضایی بین‌المللی به اهتزاز درآوردند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از مسکو، اولگ آرتمیف، دنیس ماتوئیف و سرگئی کورساکوف فضانوردان روس با انتشار عکس‌هایی در حالی که پرچم‌های این دو جمهوری شرق اوکراین را در ایستگاه فضایی بین‌المللی در دست دارند اعلام کردند ما هم در زمین و هم در فضا جشن می‌گیریم.

آن‌ها تاکید کردند نیرو‌های روسیه و لوگانسک کنترل کامل لیسیچانسک آخرین شهر بزرگ جمهوری مردیم لوگانسک را به دست گرفتند.

نیرو‌های اوکراینی روز یکشنبه خروج خود را از این شهر راهبردی اعلام کردند. این اقدام به نیرو‌های روس و جدایی طلبان حامی روسیه اجازه داد تا کنترل خود را بر منطقه لوگانسک کامل کنند.

آژانس فضایی روسیه اعلام کرد ما معتقدیم سوم ژوئیه ۲۰۲۲ همواره در تاریخ جمهوری حک خواهد شد.

پس از گرفتن منطقه لوگانسگ پوتین دستور ادامه عملیات ارتش روسیه را داد
به گزارش خبرگزاری فرانسه از مسکو، پوتین در گفت‌وگویی با سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه که از تلویزیون پخش می‌شد، اعلام کرد نیرو‌های روسیه «باید مأموریت خود را بر اساس طرح‌های از پیش تعیین شده به خوبی به انجام برسانند».

رئیس‌جمهور روسیه افزود «امیدوارم که در همه قسمت‌های آن‌ها همه چیز به همان شیوه که در لوگانسک پیش رفته است، پیش برود».

این اظهارات یک روز بعد از اعلام خبر عقب نشینی نیرو‌های اوکراینی از شهر راهبردی لیسیچانسک اعلام می‌شود. با تصرف این شهر کنترل منطقه لوگانسک به طور کامل به دست نیرو‌های روسیه و جدایی طلبان طرفدار روسیه افتاده است.

سرگئی شویگو نیز روز دوشنبه اعلام کرد نیرو‌های روسیه در حال «پاکسازی و مین روبی شهر لیسیچانسک هستند».

پوتین همچنین اعلام کرد الکساندر لاپین و اسدالله آباچف، دو نفر از ژنرال‌های وی به خاطر نقشی که در نبرد‌های اوکراین داشته‌اند، به عنوان «قهرمانان روسیه» معرفی خواهند شد. پوتین به جزئیات بیشتری در این باره اشاره نکرد.

روسیه که درباره این گونه اطلاعات بسیار محرمانه عمل می‌کند، اخیرا نام ژنرال سرگئی سوروویکین و ژنرال الکساندر لاپین را به عنوان مسئولان حمله به لیسیچانسک فاش کرده بود.

بازسازی اوکراین ۷۵۰ میلیارد دلار هزینه می‌برد
دنیس شمیهال، نخست‌وزیر اوکراین روز دوشنبه در شهر لوگانو سوئیس هزینه بازسازی کشورش را بالغ بر ۷۵۰ میلیارد دلار ارزیابی کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از لوگانو، نخست‌وزیر اوکراین در سخنانی در کنفرانس شهر لوگانو سوئیس که قرار است طرح بازسازی اوکراین را طرح ریزی کند، این مطلب را عنوان کرد.

شمیهال ابتدا این سؤال را مطرح کرد که هزینه بازسازی اوکراین ۷۵۰ میلیارد دلار ارزیابی می‌شود، چه کسی هزینه آن را پرداخت خواهد کرد؟

وی افزود یک «منبع کلیدی» از این سرمایه‌گذاری باید از دارایی‌های توقیف شده روسیه و اولیگارش‌های روس تأمین شود که دارایی‌های آن‌ها در چارچوب تحریم‌های بین‌المللی علیه مسکو مسدود می‌شود.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/775

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.