سخنگوی وزارت صمت توضیح داد؛

ماجرای تولید ۱ میلیون خودرو توسط شرکت تولید ماکارونی

ماجرای تولید ۱ میلیون خودرو توسط شرکت تولید ماکارونی
سخنگوی وزارت صنعت در خصوص تولید یک میلیون خودرو توسط یک شرکت تولید کننده ماکارونی به ارائه توضیحاتی پرداخت.

به گزارش نجواخبر، امید قالیباف سخنگوی وزارت صنعت در خصوص تولید یک میلیون خودرو توسط یک شرکت تولید کننده ماکارونی به ارائه توضیحاتی پرداخت.

وی با بیان اینکه در بهار سال گذشته تعدادی از هلدینگ های بزرگ تولیدی و سرمایه‌گذاری تفاهم‌نامه‌ای را با وزارت صنعت منعقد کردند، گفت: این تفاهم‌نامه در چارچوب اجرای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی و برای توسعه سرمایه‌گذاری اجرایی شده است.

سخنگوی وزارت صنعت افزود: گروه سرمایه‌گذاری زر پیشنهاد 4 میلیارد دلاری را برای سرمایه‌گذاری در حوزه های حمل‌ونقل، غذایی، پتروشیمی و خودرو را مطرح کرده بود که در قالب آن در بخش خودرو پیشنهاد سرمایه‌گذاری یک میلیارد و 900 میلیون یورویی برای تولید یک میلیون خودرو شامل 600 هزار خودروی سواری، 200 هزار هیبریدی و 200 هزار خودروی سنگین مطرح شده است.

قالیباف با اشاره به اینکه بررسی کارنامه عملکردی گروه صنعتی زر نشان می‌داد این گروه در دهه 60 به ساخت قطعات خودرو از جمله سرسیلندر و میل لنگ اقدام کرده بود و همین امر حکایت از تجربه مناسب این واحد صنعتی داشت گفت: به همین منظور تیرماه 1400 مجوز تولید خودرو برای این گروه صادر شد و در حال حاضر با تخصیص زمین خط تولید در حال آماده سازی است.

وی تأکید کرد که این تفاهم‌نامه منحصر به گروه صنعتی نیست بلکه در راستای سیاست های وزارت صنعت در حمایت از سرمایه‌گذاری هلدینگ های بزرگ در بخش های مختلف تولیدی صورت گرفته است.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/839

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.