در گفتگو با «نجواخبر» عنوان شد؛

انتظار برای تصویب جزئیاتِ طرح ساماندهی/ نمایندگان مجلس «انقلابی‌گری» را ثابت کنند

انتظار برای تصویب جزئیاتِ طرح ساماندهی/ نمایندگان مجلس «انقلابی‌گری» را ثابت کنند
رامین اناری گفت: امروز میلیون‌ها نفر در سراسر کشور منتظر تصویب سریع‌تر جزئیات طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت و ابلاغیه‌ی اجرایی آن هستند.

به گزارش خبرنگار نجواخبر، تصویب طرحِ «ساماندهی استخدام کارکنان دولت» یکی از اصلی‌ترین مطالبات کارگران است؛ با تصویب و اجرای این طرح، میلیون‌ها کارگر شرکتی و قراردادی در تمام نهادهای دولتی، عمومی و خصولتی تبدیل وضعیت شده و پیمانکاران حذف می‌شوند. پنجم تیرماه، بعد از ماه‌ها انتظار، کلیات این طرح در صحن علنی مجلس به تصویب رسید؛ حالا در کمیسیون اجتماعی مجلس شورا بحث بر سر جزئیات است؛ کارگران انتظار دارند هرچه زودتر جزئیات این طرح به صحن علنی بیاید و تصویب شود.

رامین اناری (نماینده کارگران قراردادی و شرکتی سراسر کشور) در این رابطه می‌گوید: جزئیات طرح ساماندهی در کمیسیون اجتماعی در حال بررسی است؛ طبق پیگیری‌هایی که داشتیم متوجه شدیم نمایندگانی خارج از کمیسیون اجتماعی نیز در مورد جزئیات طرح نظراتی ارائه می‌دهند؛ قرار است در همین هفته جزئیات بررسی شود؛ آقای قالیباف (رئیس مجلس) نیز به شدت پیگیر این موضوع هستند و بر تصویب طرح پافشاری دارند؛ در کمیسیون اجتماعی نیز نمایندگان با طرح موافقند؛ در حال حاضر بیش از ۱۵۰ پیشنهاد مختلف در رابطه با جزئیات طرح مطرح شده و لذا بررسی جزئیات تا حدودی زمانبر است.

وی تاکید می‌کند: در ارتباط با بریدن دست‌های واسطه و حذف پیمانکاران هیچ دغدغه‌ای نداریم چون کلیات طرح تصویب شده و بحث حذف پیمانکاران به پایان رسیده؛ اما جزئیات هم حائز اهمیت است چون بسیاری از نهادهای دولتی و خصولتی مدام به پیمانکاران خود وعده و وعید می‌دهند یا قراردادها را تغییر می‌دهند و حتی نیروهای شرکتی را اخراج می‌کنند. این مسائل برای ما بسیار نگران کننده است و به همین دلیل اصرار داریم هرچه زودتر جزئیات طرح به صحن مجلس بیاید و تصویب شود و سپس برای اجرا ابلاغ گردد.

به گفته اناری، نمایندگان عضو کمیسیون اجتماعی قول داده‌اند کمیته‌ای ناظر بر اجرای طرح ساماندهی برقرار خواهد شد تا اجرای طرح هرچه سریعتر پیش برود و از سوءاستفاده‌های احتمالی و اخراج کارگران شرکتی جلوگیری شود.

او اضافه می‌کند: طبق صحبت‌هایی که با نمایندگان مجلس داشتیم به ما اطمینان دادند که نمایندگان انقلابی مجلس به هیچ عنوان از این طرح و اجرای آن کوتاه نخواهند آمد؛ ما نیز همچنان با بصیرت و مطالبه‌گری در چارچوب قانون، موضوع را با جدیت دنبال خواهیم کرد. امیدواریم نمایندگان محترم مجلس، اجرای منویات مقام معظم رهبری در زمینه‌ی مبارزه‌ی بدون ملاحظه با فساد را در پیش بگیرند و انقلابی‌گری را در عمل معنا کنند؛ امروز میلیون‌ها نفر در سراسر کشور منتظر تصویب سریع‌تر جزئیات طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت و ابلاغیه‌ی اجرایی آن هستند.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/866

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب