برگزاری چهارمین همایش ملیِ «منجیان غریق؛ مروجان آیین جوانمردی» در انزلی؛

تمام دغدغه‌های نجات غریقی/ بکوشیم اوضاع بهتر شود

تمام دغدغه‌های نجات غریقی/ بکوشیم اوضاع بهتر شود
چهارمین همایش ملی"منجیان غریق؛ مروجان آیین جوانمردی" در روز جمعه، هفدهم تیر ماه ۱۴۰۱ در بندر انزلی با حضور مردم و مسئولان کشوری و لشگری برگزار شد.

به گزارش نجواخبر، چهارمین همایش ملی"منجیان غریق؛ مروجان آیین جوانمردی" در روز جمعه، هفدهم تیر ماه ۱۴۰۱ در بندر انزلی با حضور مردم و مسئولان کشوری و لشگری با هدف پاسداشت و ترویج فرهنگ و آیین جوانمردی و تجلیل از مقام و جایگاه منجیان غریق که با منش جوانمردانه، حافظ جان مردم در مناطق آبی و دریایی کشورمان هستند، برگزار شد.
در این رویداد مهم فرهنگی اجتماعی که با شکوه خاص برگزار شد، نوید مدیرپناه دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت راهبردی ورزش، در سخنرانی خود با اشاره به اهمیت حرفه‌ی نجات غریقی و فداکاری‌هایی که این قشر جامعه، از خود نشان می‌دهند گفت: پر واضح است که آموزش علوم و فنون شنا باید در جامعه فراگیر شود اما با این‌حال اگر یک شناگر ماهر نیز دچار سانحه شود، این وظیفه سنگین که کسی باید وجود داشته باشد تا او را از چنگال مرگ برهاند، بر عهده منجیان غریق است. پس با این بیان کوتاه درمی‌یابیم که حرفه نجات غریقی چقدر ارزشمند است و منجیان غریق تا چه اندازه می‌توانند از وارد آمدن آسیب‌های جدی بر منافع ملی کشورمان جلوگیری و پیشگیری کنند.


مدیر‌پناه گفت: همه‌ی اموری که به حرفه نجات غریقی و منجیان غریق مربوط می‌شود بایستی به نحو شایسته اداره شوند و این امر مهم بر عهده مدیریت ورزشی کشور است و مدیران ورزشی باید با کسب علوم و فنون علمی و اجرایی، برای اداره امور مربوطه، بطور مفید و موثر، تلاش و کوشش کنند.
وی گفت: اگر بخواهیم از وضعیت و شرایط موجود عبور کنیم و به وضعیت و شرایط مطلوب دست یابیم، باید مدیریت قدرتمند ورزشی داشته باشیم و زمانی می‌توانیم به این جایگاه قابل قبول برسیم که قادر باشیم از مدیران ورزشی دانا و توانا برخوردار و بهره‌مند شویم.
این کارشناس امور ورزش کشور گفت: راه دسترسی و دستیابی به مدیران ورزشی لایق و کارآمد، چه در بخش‌های دولتی و چه در بخش‌های غیر دولتی، "تعیین و تبیین معیارها و شاخصه‌های گزینش، انتخاب و انتصاب مدیران ورزشی؛ بر اساس اصول و مبانی توسعه و پیشرفت ورزش کشور" است تا همه‌ی بخشهای ورزشی دولتی مانند وزارت ورزش و جوانان و ادارات کل استانها و ادارات تابعه آنها در شهرستانها و نیز، بخش‌های غیر دولتی شامل فدراسیون‌های ورزشی و هیئت‌های تابعه استانی و شهرستانی آنها و همچنین باشگاه‌های ورزشی، از مدیرانی توانمند و دانا به مسائل روز مدیریتی با گرایش تخصصی مدیریت ورزشی، برخوردار و بهره‌مند گردند و در نتیجه‌ی این نوع نگرش و رویکرد صحیح علمی و عملی، ما شاهد دستاوردهای خوب و عالی در رشته‌های مختلف ورزشی و از جمله، فدراسیون نجات غریق و غواصی جمهوری اسلامی ایران باشیم.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/873

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب