دلیل بازداشت تاج‌زاده از نگاه کیهان/ بیانیه جبههٔ اصلاحات درباره این بازداشت

دلیل بازداشت تاج‌زاده از نگاه کیهان/ بیانیه جبههٔ اصلاحات درباره این بازداشت
جبههٔ اصلاحات ایران با صدور بیانیه ای خواستار آزادی مصطفی تاج زاده، فعال سیاسی اصلاح طلب شد.

به گزارش نجواخبر، روزنامه کیهان در شماره امروز خود دلیل بازداشت تاجزاده، فعال سیاسی را اعلام کرد.

این روزنامه نوشت: «برخی عناصر مرتبط با شبکه بیرونی که در جهت اهداف دشمنان در تکاپو بودند دستگیر شدند.

مصطفی تاج‌زاده از محکومین امنیتی، عصر روز جمعه به اتهام اجتماع و تبانی جهت اقدام علیه امنیت کشور بازداشت شد.

دیگر اتهام تاج‌زاده نشر اکاذیب جهت تشویش اذهان عمومی بوده است که به این ترتیب حکم بازداشت وی از سوی مقام قضائی صادر شده است.»

هم چنین جبههٔ اصلاحات ایران با صدور بیانیه‌ای خواستار آزادی مصطفی تاج زاده، فعال سیاسی اصلاح‌طلب شد.

در بیانیهٔ جبههٔ اصلاحات ایران آمده است: آثار تحریم‌های ظالمانهٔ آمریکا، سیاست‌های نامناسب دولت و مجلس و ضعف‌های فزایندهٔ مدیریتی کشور زندگی اکثریت مردم ایران را با مشکلات حادی رو برو کرده و به یک نارضایتی گسترده منجر شده است.

این بیانیه با انتقاد از ایجاد بحران در کشور، نوشت:

بازداشت ناگهانی آقای سید مصطفی تاجزاده در یک روز تعطیل و با گسیل تعداد زیادی مأمور عجیب و حیرت‌انگیز است و موجب شد که مجمع عمومی جبههٔ اصلاحات ایران جلسهٔ فوق‌العاده برگزار کند و موضوع را مورد بررسی قرار دهد.

هنوز مسئولان مربوطه در این مورد اطلاع‌رسانی نکرده‌اند و دلیل بازداشت او، آن هم به این شکل، روشن نیست. همه می‌دانند که آقای تاجزاده اصلاح‌طلبی است که همیشه بر قانونگرایی و خشونت‌پرهیزی تأکید داشته و به آن پایبند بوده است.

جبهه اصلاحات ایران با اشاره به «فعالیت سیاسی فردی اصلاح‌طلبانه» تاج زاده، او را «در زمره پرمخاطب‌ترین و اثرگذارترین اصلاح‌طلبان» دانست و افزود: گمان می‌رود همین جایگاه و صراحت و شجاعت او در بیان نظرات دلسوزانه و اعلام مواضع شفاف و بی‌پیرایه موجب این برخورد با او شده است.

این بیانیه سپس با بیان اینکه جبههٔ اصلاحات ایران به همهٔ مصادیق سلب امنیت و حقوق اساسی و آزادی هر یک از شهروندان ایران معترض است، از بازداشت تاج زاده که «یک اصلاح‌طلب برجسته و صاحب‌نظر و دارای مرزبندی‌های روشن با بانیان و حافظان وضع موجود از یک‌سو و براندازان و ویرانی‌طلبان از سوی دیگر است»، انتقاد کرد و خواهان آزادی هرچه زودتر او شد.

در پایان این بیانیه آمده است: از رئیس محترم قوه قضائیه می‌خواهیم مطابق وعده‌ها و رویکردهای اعلامی خود این موضوع را بررسی کند، در صورت مداخلهٔ بی‌رویهٔ ضابطان یا بی‌مبالاتی اشخاص و مقامات قضائی در این مورد، پیگیری جزایی لازم را در دستور قرار دهد و روند آن را به اطلاع افکار عمومی برساند.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/874

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.