نماینده سیرجان در گفتگو با «نجواخبر»؛

«معادن فعال سیرجان» فقط به اندازه‌ی انگشتان یک دست/ فولاد نباشد خانه هم نیست!

«معادن فعال سیرجان» فقط به اندازه‌ی انگشتان یک دست/ فولاد نباشد خانه هم  نیست!
حسن پور بیگلری گفت: صدها معدن مس در سیرجان داریم که به اندازه انگشتان دست فعال هستند و بقیه هنوز فعال نشده‌اند، اما تاسف‌آورتر این است که دولت برنامه خاصی برای اینها ندارد.

نماینده سیرجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر لزوم استفاده از ظرفیت معادن کشور، به خبرنگار نجواخبر گفت: با وجود آنکه مقام معظم رهبری از فعال نشدن مناب بخش معدن به شدت گلایه کردند، اما هنوز اقدامی برای استفاده کامل از ظرفیت معادن صورت نگرفته است.

شهباز حسن پور بیگلری با تاکید بر اینکه می‌توانیم با راه اندازی معادن، بخش زیادی از مشکلات را پوشش دهیم؛ گفت: شهرستان سیرجان بهشت معادن کشور است، اگرچه سیرجان را با معدن گل گهر می‌شناسند اما نمی‌توانیم بگوییم فقط یک معدن است و آنهم گل گهر.

وی از وجود مجموعه معادن عظیم مس کشور در پاریز خبرداد و گفت: صدها معدن مس در سیرجان داریم که به اندازه انگشتان دست فعال هستند و بقیه هنوز فعال نشده‌اند، اما تأسف‌آورتر این است که دولت برنامه خاصی برای اینها ندارد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با ابراز تأسف از اینکه در بحث فولاد تنها چند معدن فعال شده گفت: تنها شش توده معدنی در بخش فولاد در سیرجان فعال است، در حالی که ده‌ها معدن دارای توده معدنی است.

وی در پاسخ به اینکه به چه دلیل این معادن فعال نشده‌اند گفت: چون ابزار لازم برای فعال کردن این معادن نداریم، مدتهاست ناکارآمد مانده و نتوانسته‌ایم از این ظرفیت بزرگ برای رسیدن به شکوفایی استفاده کنیم.

حسن پور از نداشتن ماشین آلات معدنی مناسب خبر داد و نسبت به استفاده از روشهای سنتی به شدت انتقاد کرد و گفت: در حالیکه برای شکوفا کردن اقتصاد معدنی به ماشین آلات روز نیاز داریم، هنوز ماشین آلات مورد نیاز وارد کشور نشده و آنهایی هم که وارد شده، بسیار محدود بوده و نتوانسته تحولی جدی در بخش معدنی کشور ایجاد کند.

وی با تاکید بر اینکه اگر این همه معدن فعال شود، تحولات جدی در اقتصاد صورت می‌گیرد گفت: در حالی دولت شعار ساخت یک میلیون مسکن را سرمی‌دهد که ماده اولیه مورد نیاز ساخت‌وساز، فولاد است و در شرایط کنونی اگر بخواهیم یک میلیون مسکن بسیازیم، کارخانه‌های فولاد نمی‌توانند نیاز بازار را تأمین کنند.

نماینده سیرجان با اشاره به اینکه همه روزه شاهد گرانی‌های لجام گسیخته در بخش مسکن هستیم گفت: اگر معادن فعال شود، می‌توان بخشی از این نیازها را از طریق تولیدات معادن برطرف کرد.

وی از دولت خواست بسته حمایت از معادن ارائه دهد و گفت: هر نقطه کشور همچون سیرجان، می‌تواند مرکز رشد و توسعه باشد؛ بایستی با راه اندازی معادن، در جهت رضایتمندی و خدمت‌رسانی به مردم گام برداشت.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/897

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب