بازنشستگان شهرهای مختلف: مصوبه‌ی افزایش مستمری‌ها اصلاح شود

بازنشستگان شهرهای مختلف: مصوبه‌ی افزایش مستمری‌ها اصلاح شود
بازنشستگان: چیز زیادی نمی‌خواهیم فقط اجرای قانون.

به گزارش خبرنگار نجواخبر، ماه چهارم سال در حال سپری شدن است اما مصوبه‌ی افزایش مستمری بازنشستگان هنوز اصلاح نشده است.

سی خرداد، با اعلام رأی هیئت تطبیق مبنی بر لزوم ابطال مصوبه‌ی افزایش مستمری بازنشستگان، نور امید در دل مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی تابیدن گرفت؛ بازنشستگان امیدوار شدند که به زودی افزایش ده درصدی مستمری سایر سطوح ابطال و مصوبات مزدی شورایعالی کار احیا می‌شود.

با گذشت بیش از دو هفته از صدور این رأی، بازنشستگان شهرهای مختلف همچنان به مطالبه‌گری ادامه می‌دهند؛ هنوز نامه رسمی رئیس مجلس خطاب به هیئت دولت صادر نشده و بنابراین افزایش ده درصدی مستمری بازنشستگان غیرحداقل بگیر کماکان پابرجاست.

در روزهای گذشته، بازنشستگان در شهرهای مختلف به نهادهای مربوط مراجعه کردند؛ برای مثال، در شهرستان شوش خوزستان به فرمانداری و تأمین اجتماعی رفتند و اعلام کردند با ده درصد افزایش حقوق در این شرایط تورمی، اداره امور زندگی ممکن نیست. بازنشستگان شوش با حضور مقابل فرمانداری شوش، سفره‌ی خالی پهن کردند و خواستار پاسخ‌گویی مسئولان شدند.

بازنشستگان دیگر شهرها از جمله اصفهان، گیلان، اراک، زنجان و کرمانشاه نیز بارها به نهادهای مربوطه مراجعه کرده اند؛ خواسته مشخص است: اجرای ماده ۹۶ قانون تأمین اجتماعی و افزایش ۳۸ درصدی به اضافه مبلغ ثابت برای بازنشستگان سایر سطوح.

بازنشستگان در عین حال، به اظهارات اخیر سرپرست وزیر کار نیز انتقاد دارند؛ آن‌ها معتقدند متناسب‌سازی و پرداخت‌های جبرانی نمی‌تواند جای اجرای قانون را بگیرد؛ اول باید مستمری بازنشستگان مطابق قانون و مصوبات شورایعالی کار افزایش یابد آن وقت متناسب‌سازی به اجرا دربیاید؛ نمی‌توان به بهانه متناسب‌سازی افزایش حقوق را به حاشیه راند.

خواسته بازنشستگان اصلاح مصوبه افزایش حقوق قبل از پایان تیرماه است؛ یک بازنشسته ساکن شوش می‌گوید: چگونه با ۵ یا ۶ میلیون تومان حقوق یک خانواده چند نفری را اداره کنیم، ما به تمام مقامات مراجعه کرده‌ایم و منتظر پاسخ هستیم؛ چیز زیادی نمی‌خواهیم فقط اجرای قانون.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/934

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب